Jump to content

Klagomuren!


Crusader
 Share

Recommended Posts

Tänkte vi kunde skriva saker vi tycker är dåliga i spelet, kritiserar eller blev besvikna på.

Jag har hittat en sak som verkligen irriterar mig. När man plockar upp saker som man ska kasta så försvinner de av sig själv efter en liten stund. Mycket irriterande när man har t ex

har i uppdrag att hitta något att kasta genom ett skylltfönster.

Jag sprang och letade upp grejor men han aldrig fram till målet innan de försvann. Som tur var spawnades en ny soptunna vid målet oc h den innehöll en kastbar grej.

När det gäller besvikelser så måste jag säga att NPCerna är den största hitils.

Jag har hört en massa bra om dem innan spelet släpptes men hitils har de inte varit bättre än tidigare, tillochmed tvärtom vid vissa tillfällen.

T ex så fick man höra mycket om att NPCer kämpar mot hårt när man tar deras bilar. Hitils har jag inte träffat på en enda som kämpat mot.

En annan sak är att de känns otroligt korkade och intelligensbefriade och reagerar dåligt på saker. T ex bilstöld.

I de gammla spelen så brukade de reagera på 3 olika sätt: 1. De springer skrikandes sin väg. 2. De går sakta efter bilen. 3. De springer efter bilen.

Men hitils har inget av det inträffat för mig i spelet iallafall. Jag stal t ex en Taxi av misstag (jag skulle åka med) så jag gick ur Taxin igen direkt och väntade mig att han som körfde skulle sätta sig i taxin igen men istället står han bara stilla en liten stund och sedan går han bort till ett korvstånd och köper en korv.

Oftast är resultatet att de bara står kvar efter man tar bilen och sedan går sin väg.

Likadant när man råkar knuffa någon så den tappar sina saker. Inte plockar den upp det utan bara går vidare som om ingenting hänt. Ingen som startar bråk med en för att man råkar springa in i den.

Jag hoppas att jag bara råkat haft oturen att bara träffa på dåliga exemplar av NPC och att det finns bättre men är det inte så, då är jag djupt besviken på den fronten.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänkte vi kunde skriva saker vi tycker är dåliga i spelet, kritiserar eller blev besvikna på.

1En annan sak är att de känns otroligt korkade och intelligensbefriade och reagerar dåligt på saker. T ex bilstöld.

I de gammla spelen så brukade de reagera på 3 olika sätt: 1. De springer skrikandes sin väg. 2. De går sakta efter bilen. 3. De springer efter bilen.

Men hitils har inget av det inträffat för mig i spelet iallafall. Jag stal t ex en Taxi av misstag (jag skulle åka med) så jag gick ur Taxin igen direkt och väntade mig att han som körfde skulle sätta sig i taxin igen men istället står han bara stilla en liten stund och sedan går han bort till ett korvstånd och köper en korv.

Oftast är resultatet att de bara står kvar efter man tar bilen och sedan går sin väg.

Likadant när man råkar knuffa någon så den tappar sina saker. Inte plockar den upp det utan bara går vidare som om ingenting hänt.

2. Ingen som startar bråk med en för att man råkar springa in i den.

1.

Jag snodde en taxi och föraren blev tokig på mig och sprang efter mig.

Jag snodde en patriot och snubben i den hoppade ut ch började skjuta mot mig.

Jag snodde en taxi genom att ha pistolen framme när jag "snodde" den, då viftade Niko med pistolen mot taxichauffören, som då snällt klev ur och lät mig åka iväg i lugn och ro :(

Det finns fler... :confused:

Men jag håller med dig, jag trodde dom skulle vara lite mer "fuck you"-stil och hoppa på Niko när han stoppar en bil (typ gängbil), men icke :D

2. Det finns NPC:er som startar bråk när man springer in i dom, det har hänt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet itne om det bara är jag, men jag stör mig ganska hårt på att spelet är så jävla mörkt. Ibland mitt på dan kan det vara så mycket skuggor och liknande att man knappt ser vart man kör någonstans :o och riktigt bäckmörkt på natten, ajja man vänjer sig väl kanske :) förövrigt ett sjuuukt underbart spel :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte vi kunde skriva saker vi tycker är dåliga i spelet, kritiserar eller blev besvikna på.

Jag har hittat en sak som verkligen irriterar mig. När man plockar upp saker som man ska kasta så försvinner de av sig själv efter en liten stund. Mycket irriterande när man har t ex

har i uppdrag att hitta något att kasta genom ett skylltfönster.

Jag sprang och letade upp grejor men han aldrig fram till målet innan de försvann. Som tur var spawnades en ny soptunna vid målet oc h den innehöll en kastbar grej.

När det gäller besvikelser så måste jag säga att NPCerna är den största hitils.

Jag har hört en massa bra om dem innan spelet släpptes men hitils har de inte varit bättre än tidigare, tillochmed tvärtom vid vissa tillfällen.

T ex så fick man höra mycket om att NPCer kämpar mot hårt när man tar deras bilar. Hitils har jag inte träffat på en enda som kämpat mot.

En annan sak är att de känns otroligt korkade och intelligensbefriade och reagerar dåligt på saker. T ex bilstöld.

I de gammla spelen så brukade de reagera på 3 olika sätt: 1. De springer skrikandes sin väg. 2. De går sakta efter bilen. 3. De springer efter bilen.

Men hitils har inget av det inträffat för mig i spelet iallafall. Jag stal t ex en Taxi av misstag (jag skulle åka med) så jag gick ur Taxin igen direkt och väntade mig att han som körfde skulle sätta sig i taxin igen men istället står han bara stilla en liten stund och sedan går han bort till ett korvstånd och köper en korv.

Oftast är resultatet att de bara står kvar efter man tar bilen och sedan går sin väg.

Likadant när man råkar knuffa någon så den tappar sina saker. Inte plockar den upp det utan bara går vidare som om ingenting hänt. Ingen som startar bråk med en för att man råkar springa in i den.

Jag hoppas att jag bara råkat haft oturen att bara träffa på dåliga exemplar av NPC och att det finns bättre men är det inte så, då är jag djupt besviken på den fronten.

Du kanske kan förklara vad NPC står för? Antar att du menar pedestrians. Ingenting av det du sagt har hänt mig. :o Du har nog bara haft "otur". För att dom kan, brukar och ska (?) göra sådant.

Det var någonting jag var besviken på. Men jag kommer inte ihåg. Det är ändå ett grymt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet itne om det bara är jag, men jag stör mig ganska hårt på att spelet är så jävla mörkt. Ibland mitt på dan kan det vara så mycket skuggor och liknande att man knappt ser vart man kör någonstans :o och riktigt bäckmörkt på natten, ajja man vänjer sig väl kanske :) förövrigt ett sjuuukt underbart spel :o

Haha, kollat display-inställningarna? :P Hade detta problem jag med... i 2 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kanske kan förklara vad NPC står för?

NPC betyder Non-Player Character. Med andra ord ALLA utom du själv i singleplayer :o

Något jag stör mig på är att efter vissa cutscenes så har Niko inte på sig sina glasögon längre :<

En annan sak är att dem borde gjort så man kunnat se varifrån man blir skjuten/slagen etc, som det är nu är det riktigt svårt att hitta alla som skjuter på en ibland :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som någon nämnde. Jag tycker att en del av det du beskriver i förstaposten är lite motsägande. Jag har fått "galna" gubbar och kärringar efter mig flera gånger efter att jag tagit deras bil. Jag har blivit slagen av personer bara för att jag stirrat på dom i flera minuter och jag har blivit förolämpad på samma sätt. Jag tycker då NPCn är mycket bättre än i föregående spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tycker väl ni inte om mig, men mitt första intryck var faktiskt sådär. Nu längtar jag ändå när jag är i skolan till att komma hem och spela men när man har suttit där ett tag tänker man: "jaha".

GTA San Andreas blev jag mycket mer "WOW" av. Eller åtminstonde väldigt exalterad, med alla funktioner och detaljer. Grove Street kl. 21 när den oranga himlen har börjat träda fram t.ex., eller varför inte att åka i skogen samma tid. Sådana grejer saknar jag, för hittils har jag inte upptäckt något. Att vissla på en taxi är kul, men ändå. Många saker är mycket bättre, grafiken till exempel. Trots allt får jag inte riktigt den där GTA-känslan som tidigare spel. Om det är att det är för verkligt eller om jag tycker att handlingen hittils skiljer sig från tidigare vet jag inte. I SA kändes allt så jävla genomtänkt, varje liten del av stan och uppdragen hade en handling och en koppling till något. Så känns det inte nu i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tycker väl ni inte om mig, men mitt första intryck var faktiskt sådär. Nu längtar jag ändå när jag är i skolan till att komma hem och spela men när man har suttit där ett tag tänker man: "jaha".

GTA San Andreas blev jag mycket mer "WOW" av. Eller åtminstonde väldigt exalterad, med alla funktioner och detaljer. Grove Street kl. 21 när den oranga himlen har börjat träda fram t.ex., eller varför inte att åka i skogen samma tid. Sådana grejer saknar jag, för hittils har jag inte upptäckt något. Att vissla på en taxi är kul, men ändå. Många saker är mycket bättre, grafiken till exempel. Trots allt får jag inte riktigt den där GTA-känslan som tidigare spel. Om det är att det är för verkligt eller om jag tycker att handlingen hittils skiljer sig från tidigare vet jag inte. I SA kändes allt så jävla genomtänkt, varje liten del av stan och uppdragen hade en handling och en koppling till något. Så känns det inte nu i alla fall.

Amen to that. MEN storyn i IV är mycket bättre och verkligare. Lite mer filmaktigt också ;)

SA var också mycket mer färgglatt och hade mer humor. Det kanske är det som är en stor del av GTA-känslan... att det också var ganska overkligt.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...