Jump to content

Klagomuren!


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tyckte redan från spelets början, när man

satte sig i romans bil för att köra till hans taxifirma (eller var det safehouset?)

att kameravinkeln var grym. Och sedan har jag alltid min högra tumme på den högra joysticken så att jag kan ändra vinkeln lite om jag skulle behöva eller vilja det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är den där kameravinkeln egentligen? Ser man vägen framför sig? Om man skulle tycka illa om vinkeln, går det att ställa om den till den traditionella vinkeln då också?

I mitt tycke, så borde kameran vara lite mer högre upp. :wub:

Om du menar uppifrån så går det ej. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört att en hel del har svåra framerateproblem på sin Ps3 (fler än som klagar på 360). Någonting ni märkt av?

Det händer, men inget man stör sig på så mycket som i VCS.

Hur är den där kameravinkeln egentligen? Ser man vägen framför sig? Om man skulle tycka illa om vinkeln, går det att ställa om den till den traditionella vinkeln då också?

Det finns dashboard, cinematisk, långt bort, nära och mellanvinkel. Dessutom kan man i de uppdrag/MP-matcher man jagar någon/något hålla in O för att låsa kameran på den man ska följa. Själv tycker jag mellanvinkeln är bäst, men jag måste alltid hålla in högerspaken smått uppåt för att jag ska se tillräckligt långt framför. Faktum är att man rör ju kameraspaken dubbelt så mycket som man faktiskt styr med vänsterspaken eftersom drivebyknapparna ersatts med handbroms och skjutarknapp (eller är det gas och broms som ersatt?).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som egentligen stör mig mest (och det är nog det enda också) det är att man inte kan gå upp på brandstegar. Jag menar. Dom är ju solida, och fungerar om man landar på taket med en helikopter och sedan hoppar ner till brandstegarna. Men hur svårt kunde det vara för rockstar att göra stegarna ända ner till marken så att man kan gå upp till dom. :) Jag hade ju hoppats på att jaga folk upp för stegar (alternativt att vissa tag skulle ha ute-platser där folk satt) och sedan få putta dom ner för en hundra meter hög byggnad. I alla printscreens, trailers och all info så har det ju verkat som om det fungerar och är ganska stort.

Kom på en sak till. Dom sa att man skulle kunna gå in i nästan alla byggnader. Det sa dom föresten för SA också. Och dom har inte gjort det den här gången heller. Jag som efter första trailern + lite info (när man fick reda på't) hade drömmar om att vara jagad av polisen för att sedan springa igenom en lägenhet, gå ut på bakgården, hoppa över ett staket och sedan sno en parkerad bil för att komma iväg. Men nehepp. Det går inte ens att gå in i en enda byggnad. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som egentligen stör mig mest (och det är nog det enda också) det är att man inte kan gå upp på brandstegar. Jag menar. Dom är ju solida, och fungerar om man landar på taket med en helikopter och sedan hoppar ner till brandstegarna. Men hur svårt kunde det vara för rockstar att göra stegarna ända ner till marken så att man kan gå upp till dom. :) Jag hade ju hoppats på att jaga folk upp för stegar (alternativt att vissa tag skulle ha ute-platser där folk satt) och sedan få putta dom ner för en hundra meter hög byggnad. I alla printscreens, trailers och all info så har det ju verkat som om det fungerar och är ganska stort.

Kom på en sak till. Dom sa att man skulle kunna gå in i nästan alla byggnader. Det sa dom föresten för SA också. Och dom har inte gjort det den här gången heller. Jag som efter första trailern + lite info (när man fick reda på't) hade drömmar om att vara jagad av polisen för att sedan springa igenom en lägenhet, gå ut på bakgården, hoppa över ett staket och sedan sno en parkerad bil för att komma iväg. Men nehepp. Det går inte ens att gå in i en enda byggnad. :wub:

Men det finns ju säkert anledningar till att man inte kan gå in i varje hus.. sen finns det massa stora lägenhetshus man kan springa igenom upp till taket etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det finns ju säkert anledningar till att man inte kan gå in i varje hus.. sen finns det massa stora lägenhetshus man kan springa igenom upp till taket etc.

Jo, men dom gick ut med informationen att man skulle kunna gå in i alla hus (eller iaf väldigt många; "nearly all").

Och det finns inte alls speciellt många hus man kan gå in i. Och inte alla man kan gå in i kan man komma upp på taket till.

Man kan komma upp till taket på

...Dwayne...

's lägenhet. Det är i princip den enda jag vet om.

@Balor: Jag har då inte lyckats hitta en enda brandstege som går att gå upp på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen? Jag har bara testat 3 eller 4 stycken men de gick.

Vart är dom då? Jag tänker på dom som går utanför husen, på väggarna. På varenda jag ser är stegarna i luften och dom går inte att hoppa på eller klicka på y för att börja klättra som annars.

Hittade annars några hus man kunde gå in i nu. Tre stycken. Sjukhuset i norra Algonquin kunde man komma till toppen på (ganska högt), polishuset i norra Algonquin kunde man komma till toppen på (inte speciellt högt men det finns mer att göra där. Poliser och en helikopterplatta och det stor tre poliser omkring en snubbe som låg på golvet i trapphuset på väg upp dit.

This guy must be on something!

Sedan någon annan random lägenhet. Hittade en del roliga saker där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon sa att man kunde gå upp i frihetsgudinnan, fel.(?)

Jag kan inte, alla sidor är stängda. Eller är det enbart på speciella tider?

Det finns en dörr med två skyltar på vardera sida om dörren, på platån precis under statyn. Jag har kunnat gått in där när som helst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon sa att man kunde gå upp i frihetsgudinnan, fel.(?)

Jag kan inte, alla sidor är stängda. Eller är det enbart på speciella tider?

Du får ta helikoptern och landa på våningen ovanför den där man kan gå in genom att bara gå upp för trappan. Det finns nämligen ingenting gömt där. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart är dom då? Jag tänker på dom som går utanför husen, på väggarna. På varenda jag ser är stegarna i luften och dom går inte att hoppa på eller klicka på y för att börja klättra som annars.

Hittade annars några hus man kunde gå in i nu. Tre stycken. Sjukhuset i norra Algonquin kunde man komma till toppen på (ganska högt), polishuset i norra Algonquin kunde man komma till toppen på (inte speciellt högt men det finns mer att göra där. Poliser och en helikopterplatta och det stor tre poliser omkring en snubbe som låg på golvet i trapphuset på väg upp dit.

Sedan någon annan random lägenhet. Hittade en del roliga saker där.

Använd fantasin, ställ en bil under för att sedan hoppa upp, ganska simpelt. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...