Jump to content

Klagomuren!


Crusader
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gillar inte att det inte går att använda maskiner och redskap fullt ut. T.ex. går det inte att koppla på ett släp till en lastbil när det står ett fint släp bredvid en stor fin dragbil. Inte heller går det att köra upp gaffeln på gaffeltruckarna. Tänk så skoj det hade varit att åka runt och lyfta upp saker med den på stan. Eller sitta i en kran med magnetkrok och plocka upp bilar. Eller släppa ut sand ur sandlastbilarna. Eller spela golf och åka skateboard. Sådana saker stör jag mig nåt så infernaliskt på. Hade blivit så mycket roligare om det fanns sådana saker att sysselsätta sig med när man gjort klart storyn. Varför inte en grävmaskin och gräva ett stort hål och fånga bilar i Triangle? :unsure:

Sen så stör jag mig på att när man väl har hittat och entrat en viss ovanlig bil, så finns den plötsligt överallt. De kunde väl gjort så det slumpas bilar så man ibland, inte ofta, får syn på t.ex. en Comet komma glidandes. Inte som det är nu att om man råkar hitta en efter lång tids letande står det plötsligt en var man än tittar.

Det var väl det jag kan komma på såhär på rak arm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte att det inte går att använda maskiner och redskap fullt ut. T.ex. går det inte att koppla på ett släp till en lastbil när det står ett fint släp bredvid en stor fin dragbil. Inte heller går det att köra upp gaffeln på gaffeltruckarna. Tänk så skoj det hade varit att åka runt och lyfta upp saker med den på stan. Eller sitta i en kran med magnetkrok och plocka upp bilar. Eller släppa ut sand ur sandlastbilarna. Eller spela golf och åka skateboard. Sådana saker stör jag mig nåt så infernaliskt på. Hade blivit så mycket roligare om det fanns sådana saker att sysselsätta sig med när man gjort klart storyn. Varför inte en grävmaskin och gräva ett stort hål och fånga bilar i Triangle? :unsure:

Sen så stör jag mig på att när man väl har hittat och entrat en viss ovanlig bil, så finns den plötsligt överallt. De kunde väl gjort så det slumpas bilar så man ibland, inte ofta, får syn på t.ex. en Comet komma glidandes. Inte som det är nu att om man råkar hitta en efter lång tids letande står det plötsligt en var man än tittar.

Det var väl det jag kan komma på såhär på rak arm.

Det sistnämnda är nog ganska med flit av Rockstar, misstänker jag iaf.

Vissa bilar kommer fram om du till exempel ska fara ut å tävla, eller träffa nån tjej som gillar en viss sorts bil.

Trafiken anpassas efter behovet :)

Varför det ökar med sportbilar om man väl hittar en vet jag inte, kanske för att man kraschar den man har och behöver en ny sen? :lol:

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är irriterad över att poliserna anfaller en under polisuppdragen. Ett flertal gånger har jag dött under de uppdragen för att polisen kommit och börjat skjuta mig i ryggen medans jag står i cover och skjuter mot brottslingar och är alltså omringad.

Dessutom finns där en bugg som gör att ibland när man klarat ett polisuppdrag och efterlysningen försvinner så kommer den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är irriterad över att poliserna anfaller en under polisuppdragen. Ett flertal gånger har jag dött under de uppdragen för att polisen kommit och börjat skjuta mig i ryggen medans jag står i cover och skjuter mot brottslingar och är alltså omringad.

Dessutom finns där en bugg som gör att ibland när man klarat ett polisuppdrag och efterlysningen försvinner så kommer den igen.

Så är det ju i alla GTA spel. Men tänk dig själv, hur ska polisen veta att du står på deras sida när du inte har uniform?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer det sig att Klagomuren är mer populär än Hyllningsmuren när GTA IV generellt har fler bra än dåliga grejer?

Varje individ vill få ut sin åtsikt och det är lättare att ta ut enskilda saker man stör sig på än enskilda saker man älskar. Varför den är så populär är därför många personer har några få saker att klaga på var och en, medans man knappast behöver skriva i hyllningsmuren då hela spelet ändå är ett mästerverk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så är det ju i alla GTA spel. Men tänk dig själv, hur ska polisen veta att du står på deras sida när du inte har uniform?

Det hade jag kunnat godta om det hade varit ett logiskt spel. Men jag sköt ned 5 poliser som sköt på mig medans jag sköt på en brottsling och när jag sedan dödat brottslingen och uppdraget var över så slutade de skjuta på mig och bara gick förbi liken av sina fallna kollegor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen så stör jag mig på att när man väl har hittat och entrat en viss ovanlig bil, så finns den plötsligt överallt. De kunde väl gjort så det slumpas bilar så man ibland, inte ofta, får syn på t.ex. en Comet komma glidandes. Inte som det är nu att om man råkar hitta en efter lång tids letande står det plötsligt en var man än tittar.

Det var väl det jag kan komma på såhär på rak arm.

Det där hatar jag verkligen.

Ibland kan man se tre likadana sportbilar (olika färg) komma glidandes efter varandra.

USCH!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig på att coversystemet är rätt dåligt. De skulle ha tittat några fler gånger på Uncharted, så slapp man klistra sig mot en öppen vägg så man är ännu mer blottad än att bara ducka och skjuta.

Jag tycker coversystem + auto-aim är asfett, gillar det mer och mer. Innan trodde jag att det skulle vara tråkigt med auto-aim. Fast jag har ju inte spelat Uncharted.

Något som skulle kunna vara bättre är när man låter sig gripas av polisen. När man bara har en stjärna tycker jag att man bara ska få en fet böter och få fortsätta spela från plats. Jag lät mig gripas för jag orkade inte med en biljakt, var nämligen på väg till ett uppdrag. Men då fick jag starta vid polishuset utan vapen och det kostade 50 000$ att köpa tillbaka allt.

En annan grej är när man hoppar över kanter på t.ex. hustak så trillar man rakt ner sen. Det skulle vara fett om man kunde göra avtramp från det man hoppar över och gör ett extra skutt. Då skulle det vara lättare att hoppa mellan hus och även vidare upp på andra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte heller går det att köra upp gaffeln på gaffeltruckarna. Tänk så skoj det hade varit att åka runt och lyfta upp saker med den på stan.

Jag har inte ens hittat en gaffeltruck trots att jag varit runt flera hamnar, vilket borde vara platsen där de finns!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha spelat väldigt mycket nu har jag insett att spelet inte rår på San Andreas på långa vägar. Det som stör mig mest är den där förbannade röda ringen på kartan när man får en stjärna, det borde så klart gå att gömma sig i en gränd eller springa upp i en trappa och sen ska stjärnan försvinna men man måste istället hoppa in i en bil och åka en bit bort varenda gång. Helt värdelöst. Sen finns det för lite att göra helt enkelt, känns väldigt nerbantat jämfört med SA. Grafiken och den sköna körkänslan räddar inte det här spelet, besvikelse

Det får bli mitt sista inlägg på det här forumet. Tack och hej

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha spelat väldigt mycket nu har jag insett att spelet inte rår på San Andreas på långa vägar. Det som stör mig mest är den där förbannade röda ringen på kartan när man får en stjärna, det borde så klart gå att gömma sig i en gränd eller springa upp i en trappa och sen ska stjärnan försvinna men man måste istället hoppa in i en bil och åka en bit bort varenda gång. Helt värdelöst. Sen finns det för lite att göra helt enkelt, känns väldigt nerbantat jämfört med SA. Grafiken och den sköna körkänslan räddar inte det här spelet, besvikelse

Det får bli mitt sista inlägg på det här forumet. Tack och hej

Eftersom du endå inte kommer läsa detta:

DUMBASS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha spelat väldigt mycket nu har jag insett att spelet inte rår på San Andreas på långa vägar. Det som stör mig mest är den där förbannade röda ringen på kartan när man får en stjärna, det borde så klart gå att gömma sig i en gränd eller springa upp i en trappa och sen ska stjärnan försvinna men man måste istället hoppa in i en bil och åka en bit bort varenda gång. Helt värdelöst. Sen finns det för lite att göra helt enkelt, känns väldigt nerbantat jämfört med SA. Grafiken och den sköna körkänslan räddar inte det här spelet, besvikelse

Det får bli mitt sista inlägg på det här forumet. Tack och hej

Jag gillar den här hårda kritiken :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...