Jump to content

Jag vill byta namn


Cyper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Att byta själv är en värdelös idé. Okej om det är ett namnbyte, thats final. Är man idiotisk nog och väljer 2 dåliga namn och vill byta igen så är det kängan som gäller. Är man inte funtad nog att fatta det så är det problem på hög nivå.

Byta-namn-själv idén är dock dum i vilket fall. Så fort någon har bytt sitt namn så kommer någon annan att ta den personens förra namn, och sen kommer det gå på det spåret i all oändlighet där folk blir arga för någon tog deras förra namn..

..och i slutändan blir det bara mer jobb för admin. Nej tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag inte förstår är varför inte byta-namn-funktionen finns i ens kontrollpanel!?

Så är det på alla andra forum jag är medlem på. =/

Mycket enklare och det är väl ens rättighet att kunna heta vad man vill, när man vill?!

Kan faktiskt slänga iväg ett mail till Hultenius om det är fler än jag som skulle vilja ha det så.

Personligen har jag då aldrig sett ett forum var man kan byta namn själv; det normala (särskilt på lite större forum) är väl att man inte kan byta namn alls, inte ens om man ber om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Annars så kanske det kan vara så att man byter namn, får vänta typ en/två dag(ar) innan namnbytet blir klart eller får paya för det när betalningsfunktionen kommer upp. skulle motverka "jag mår som en hora" namn och skulle få folk att TÄNKA(!) över sitt namn innan de byter.

Donationer får inte medföra en motprestation (vilket en stjärnmarkering kan räknas som).

I annat fall är det försäljning av tjänst vilket är momspliktigt.

Nu är det väl inget större problem eftersom det mesta kommer gå via SMS ändå (moms dras i mellanledet och förtjänst betalas ut i form av lön).

Blir det inte problem med det här om man skulle införa ett sådant system? Namnbyte kanske räknas som en tjänst. :mf_doof::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så om man samlar lite tankar i tråden skulle följande system fungera?

  • Max ett namnbyte/halvår och medlem (samt max ett namnbyte/vecka globalt, dvs max 52 namnbyten/år globalt)
  • Kostar att byta namn, säg 50-100 kr/namnbyte
  • Man kan inte byta till tidigare existerande namn
  • Låst signatur några veckor (ungefär "Gammalt namn --> Nytt namn")

Namnbyten är inget som ska uppmuntras, och det är som sagt få stora forum som stödjer den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kostar att byta namn, säg 50-100 kr/namnbyte

En Carl von Linné-sedel är kanske lite saftigt med tanke på att många här är studerande med kanske inte allt för god ekonomi, men å andra sidan så får väl antagligen ett högre pris folk att verkligen tänka efter innan de byter namn, och så stödjs ju forumekonomin. Själv tycker jag runt 70-80 spänn låter ok...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...