Jump to content

Jag vill byta namn


Cyper
 Share

Recommended Posts

Jun 19 2007, 15:56 var det senaste meddelandet jag fick av Hultan om namnbytet.

Det är just nu stop på namnbyten, men det ska fixas så att det går att byta namn i framtiden.

Med andra ord vill jag passa på att klaga på detta. Jag vill verkligen inte ha kvar detta fula namn som jag hatar.

Hur skall man lösa detta? Jag har skickade ett PM till Hultan igen för några månader sen men har ej fått svar. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det var synd att Hultenius inte gav ett mer ingående svar på det där, han är så hemlighetsfull av sig nuförtiden. :confused:

Den ultimata lösningen vore väl att ge admins rätten till att byta namn (om det går? och om dem vill). Namnbyte är ett typexempel på vad som blivit lidande av att Hultan bara vill ägna sig åt de tekniska delarna av forumet (vilket ju förövrigt funkar bra, forumet är sällan nere och jättestörande buggar finns det inte så mycket av) Men det skulle bli så mycket bättre här om sådna här småsaker åtgärdades.

Hoppas han läser här, nu när han var inne igen ganska nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

En sak jag inte förstår är varför inte byta-namn-funktionen finns i ens kontrollpanel!?

Så är det på alla andra forum jag är medlem på. =/

Mycket enklare och det är väl ens rättighet att kunna heta vad man vill, när man vill?!

Kan faktiskt slänga iväg ett mail till Hultenius om det är fler än jag som skulle vilja ha det så.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak jag inte förstår är varför inte byta-namn-funktionen finns i ens kontrollpanel!?

Så är det på alla andra forum jag är medlem på. =/

Mycket enklare och det är väl ens rättighet att kunna heta vad man vill, när man vill?!

Kan faktiskt slänga iväg ett mail till Hultenius om det är fler än jag som skulle vilja ha det så.

Visst, det blir enklare, men är det inte risk att det blir väldigt rörigt om folk har möjligthet att byta namn lite då och då? Ena dagen heter Kebab just "Kebab", andra dagen heter han "Chorizo" och sedan "Pizza". :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, det blir enklare, men är det inte risk att det blir väldigt rörigt om folk har möjligthet att byta namn lite då och då? Ena dagen heter Kebab just "Kebab", andra dagen heter han "Chorizo" och sedan "Pizza". :unsure:

Nej, det tror jag inte. För det första byter man inte namn bara sådär. Man vill ju oftast ha det nick man har.

Och när man väl byter namn så brukar man tala om det för folk. Och att byta namn för att kunna spamma är ju bara korkat då det är lätt att kolla upp personen.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det tror jag inte. För det första byter man inte namn bara sådär. Man vill ju oftast ha det nick man har.

Och när man väl byter namn så brukar man tala om det för folk. Och att byta namn för att kunna spamma är ju bara korkat då det är lätt att kolla upp personen.

Det skulle bli ett jävla liv. Väldigt dålig idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är det en dålig ide?

Hur ofta byter inte dina MSN-kontakter namn eller kommentar? Föreställ dig då hur det skulle se ut på forumet.

Henkibojj - strax tillbaka

Henkibojj - trött

Henkibojj - spelar

Trött

VärldensbästaHenki

Idagärjagpåspamhumör

Det begriper du väl själv?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ofta byter inte dina MSN-kontakter namn eller kommentar? Föreställ dig då hur det skulle se ut på forumet.

Henkibojj - strax tillbaka

Henkibojj - trött

Henkibojj - spelar

Trött

VärldensbästaHenki

Idagärjagpåspamhumör

Det begriper du väl själv?

Okej, ponera att folk hade byttat namn så ofta som du framställer det, och till den sortens namn, alltså efter humör.

Vad skulle problemet vara?

Dessutom kan man göra så att namnet ändras tillsammans med alla dina posts.

Alltså, om jag har postat med nicket: Vice-sjukt-trött-och-gnällig-idag och sedan ändrar till enbart "Vice" så ändras namnet på min post med som jag postade med nicket Vice-sjukt-trött-och-gnällig-idag. Det står alltså inte längre, postat av Vice-sjukt-trött-och-gnällig-idag, utan det står, postat av Vice.

Desutom kan man sätta en gräns för nicket, tex 6 bokstäver. det hade uteslutet berätta-hur-jag-mår-nick.

Nej, jag har fullt förtroende för er, tror att ni är tillräckligt gamla för att kunna hantera den här funktionen utan problem. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, varför kan man inte bara hålla kvar vid det namn man reggade sig med? Gjort är gjort, liksom.

Nej, jag har fullt förtroende för er, tror att ni är tillräckligt gamla för att kunna hantera den här funktionen utan problem. =)

I beg to differ. :unsure:

Det skulle hela tiden finnas två-tre stycken Stellhell, stellhell, stellHell, Kaller, KALLER, Hultan, Mord, KebabBög + tillhörande avatar och signatur. Skulle väl vara småkul ett tag, men på det stora hela så vore det bara irriterande och dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, ponera att folk hade byttat namn så ofta som du framställer det, och till den sortens namn, alltså efter humör.

Vad skulle problemet vara?

Dessutom kan man göra så att namnet ändras tillsammans med alla dina posts.

Alltså, om jag har postat med nicket: Vice-sjukt-trött-och-gnällig-idag och sedan ändrar till enbart "Vice" så ändras namnet på min post med som jag postade med nicket Vice-sjukt-trött-och-gnällig-idag. Det står alltså inte längre, postat av Vice-sjukt-trött-och-gnällig-idag, utan det står, postat av Vice.

Desutom kan man sätta en gräns för nicket, tex 6 bokstäver. det hade uteslutet berätta-hur-jag-mår-nick.

Nej, jag har fullt förtroende för er, tror att ni är tillräckligt gamla för att kunna hantera den här funktionen utan problem. =)

... eller så skulle det leda till en liknande situation när alla började hijaxxa avatarer och signaturer? Kebad, Vice, Henikbojj, P--C (eller C-P för den humoristiske typen :unsure:) och RawenE är bara några få exempel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade blivit fina fisken med mina små spärrar. Som att man inte kan heta likadant som någon annan osv. :unsure:

Okej, du scriptar eller?

---

Ja, det fungerar väl på ett mindre, samt seriösare forum. Ett problem är dock att gamla citat inte ändrar namnet etc. Inte ett alternativ på GTAsajtens forum.

Något som annars är ytterst irriterande är att man inte kan ta bort inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...