Jump to content

Tror du på gud samt vad har du för tro/religion?


kicken
 Share

?  

172 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 344
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag beställde faktiskt den boken idag (på engelska). Jag är dock lite osäker på om han som zoolog är så lämpad att kommentera teologiska frågor men jag ska iaf ge honom en chans. Återkommer med rapport och omdöme.

Biolog är han väl ändå?

Teologi baserar ju sig inte på nåt konkret i sig. Är man tillräckligt insatt i det så kan man nog ha en hel del att komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Jag slängde precis mitt dopljus, fuck the religion lixom!1

Nejvars, men jag hittade det och visste inte vad tusan jag skulle ha det till så jag frågade mamma och hon sade att jag kunde slänga det om jag ville. Så det gjorde jag. Borde jag ångra mig?

Antagligen hade det väl inget symboliskt värde för dig, beror ju på hur man tänker. Mitt dopjus finns nog kvar nånstanns, men skulle nog spara det om jag hittade det. Även om man inte känner sig ett dugg kristen var det ju trots allt en ceremoni för mig, och inte så mycket för kristendomens skull (i sak visst men här handlade det definitivt mer om att ge att namn till mig än att förkristna någon).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

SD som drog till min polare idag och lämnade deras tidning SD-kuriren i hans brevlåda, samt massa jävla "rösta på oss"-lappar till kyrkovalet.

Dock så skrek vi något i stil med "Nazistjävlar" efter dem och rev sönder tidningen och lapparna och körde förbi dem med mopeder och slängde skiten i deras ansikten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SD som drog till min polare idag och lämnade deras tidning SD-kuriren i hans brevlåda, samt massa jävla "rösta på oss"-lappar till kyrkovalet.

Dock så skrek vi något i stil med "Nazistjävlar" efter dem och rev sönder tidningen och lapparna och körde förbi dem med mopeder och slängde skiten i deras ansikten.

Coolingar! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SD som drog till min polare idag och lämnade deras tidning SD-kuriren i hans brevlåda, samt massa jävla "rösta på oss"-lappar till kyrkovalet.

Dock så skrek vi något i stil med "Nazistjävlar" efter dem och rev sönder tidningen och lapparna och körde förbi dem med mopeder och slängde skiten i deras ansikten.

Orkade jag rösta så skulle jag rösta på dom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som är medlemmar i den Svenska Kyrkan bör använda er demokratiska rättighet genom att gå och, inte nödvändigtvis rösta för, men i alla fall rösta emot exempelvis SD och SPF (genom att rösta på vettigare alternativ). Som hedning (vilken ständigt vandrar i mörkret i de fördömdas dal) får jag ej rösta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som är medlemmar i den Svenska Kyrkan bör använda er demokratiska rättighet genom att gå och, inte nödvändigtvis rösta för, men i alla fall rösta emot exempelvis SD och SPF (genom att rösta på vettigare alternativ). Som hedning (vilken ständigt vandrar i mörkret i de fördömdas dal) får jag ej rösta.

Må du brinna i helvetet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som är medlemmar i den Svenska Kyrkan bör använda er demokratiska rättighet genom att gå och, inte nödvändigtvis rösta för, men i alla fall rösta emot exempelvis SD och SPF (genom att rösta på vettigare alternativ). Som hedning (vilken ständigt vandrar i mörkret i de fördömdas dal) får jag ej rösta.

Nja, i så fall röstar jag hellre blankt. Klart att alla som kan borde rösta så fort de får chansen, även om det innebär ett tomt papper. Jag själv känner mig inte påläst nog för att kunna rösta på någon, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...