Jump to content

ÅRETS SPEL 2007 @ GTAsajten


Jacker
 Share

Recommended Posts

CRYSIS

MOTIVERINGEN SOM JAKOB SÅ SNÄLLT BAD OM : Crysis kom från ingenstans och rakt in i mitt hjärta. Jag hade inte hypat detta spel nånting alls och en dag läste jag "Crysis demo ute". Jag tankade skiten och fastnade direkt. Aldrig förut har jag varit med om en sån här känsla i ett FPS. Detta var ungefär samma känsla jag kände när Half Life 2 kom ut. Det kändes helt unikt att smyga omkring i djungeln osynlig, ta tag i en fiende med min råstyrka och kasta honom in i ett skjul som rasade ihop realistiskt.

Crysis är årets bästa spel i alla genrer, no doubt about it.

Redigerad av Weener
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

4. Expansionspaket räknas inte.

Fan, inget Burning Crusade pratande här då inte ^_^..

Nåja, av de få spel jag spelat det här året får det bli Call of Duty 4.

Man får en speciell känsla genom spelet, liksom..verklighet. Vissa sekvenser är helt enkelt otroliga, speciellt Aftermath. Slutet är ett av de bästa jag sett i ett spel, man blir verkligen berörd av detta spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

woth4e7fg35j.gif

Bioshock

Samma motivering som KvaddadPadda. Helt grymt underbart spel, miljöerna är hur sköna som helst, och som Padda sa, "twistat".

Spelet är så unikt, eget; Plasmids, underbar story. Finns inte många nya spel som jag gillar så här mycket, eller ja... Älskar!

Även ett stort + för att det handlar om 60-talet, och inte framtiden eller WW2, som de flesta spel utspelar sig i idag.

"I choose the impossible, I chose Rapture."

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

woth4e7fg35j.gif

Bioshock

Samma motivering som KvaddadPadda. Helt grymt underbart spel, miljöerna är hur sköna som helst, och som sa Padda sa, "twistat".

Spelet är så unikt, eget; Plasmids, underbar story. Finns inte många nya spel som jag gillar så här mycket, eller ja... Älskar!

Även ett stort + för att det handlar om 60-talet, och inte framtiden eller WW2, som de flesta spel utspelar sig i idag.

"I choose the impossible, I chose Rapture."

Bara jag som känner att det är tveksamt innovativt att bara byta ut droger med "genteknik"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OKAMI

Fuck Crysis! Detta är för mig det snyggaste och vackraste spelet jag någonsin spelat! Springa med solguden Amaterasu längs vida gröna slätter, blommor slår upp genom marken där man springer, att få använda penseln för att få ett träd att blomma och se solen och grönskan återfödas är det helt jäkla underbart! Striderna är inte spelets bästa sida men helt klart godkända. Sedan har spelet massor med intressanta karaktärer och flera kommer jag nog minnas länge, om inte för alltid. Din lille medhjälpare och kompanjon Issun, den flöjtspelande Waka (som talar med fransk brytning!) och den solklara favoriten Susano, ättling din legendaren Nagi och som alltid får saker att tala för han favör, liknande Mr. Satan i DBZ. Jag har haft roligare med detta spelet än med alla Zelda tillsammans och det säger en hel del! En SOLklar tia och ett oförglömligt spelminne!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm..

Har bara spelat gamla spel i år i princip.

Har lirat Bioshock och Hellgate som kom i år, och Hellgate var bara beta, så kan inte riktigt uttala mig om det.

Min röst faller således på Bioshock. Det var ett kanske lite halvkort spel, men ack så roligt hela vägen igenom. Att shocka, elda, frysa och i övrigt äckla sig på sinnesrubbade människor är underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att det inte fanns med förra året, eftersom att man trodde att det skulle komma i år:

Zelda: Twilight Princess

Okej, kolla här:

Spänner inte ryggraden i något uttalande förren jag fått undersöka Twilight Princess. Annars, utan att ge någon nominering, ligger Hitman Blood Money och Shadow of The Colossus båda bra till för en röst från min sida.

Corleone säger att han inte tänker uttala sig förens han fått prova Twilight Princess, med andra ord har han inte spelat det. Han är också tydlig med att han inte bestämt sig än. Dessutom återkommer han aldrig med ett slutligt val. Med andra ord, inget som godkänns som bidrag.

Jag tänker inte svara förrän jag spelat Zelda - Twilight Princess, Detta kommer ska runt 5 Januari. Är tråden öppen så länge?

Detta spel kommer med 99% säkerthet att få min röst i alla fall :confused:

Om det släpps nästa år kan man väl inte räkna det som 2006 års bästa spel? ;)

Men om det släpps i år och jag ändå inte kommer spela det förrän 5 Jan så gills det visst :P

(pga GameCube befinner sig i Lund, och jag befinner mig i Trollhättan fram till 5 Jan f.r.om. 18 Dec.(Spelet kommer till mig 24 Dec))

Jag trodde först att spelet skulle släppas i år (2007), men Foo sa att det släpptes då (2006). Missföstståndet löste sig i tid alltså!

Såhär ser det ut i resten av tråden:

Troligen blir det "The Legend of Zelda: Twilight Princess". :unsure:

Bojkotta GameSpots recension! (:!!! :)

"Troligen blir det...", alltså har Arman inte bestämt sig.

Kan ju säga att Twilight princess kommer att sparka varända litet spel rakt i arslet när det kommer.

Ord på engelska

Här skriver Korven "... när det kommer", alltså har han inte spelat det enligt sig själv = icke godkänt. Sedan kommer n00dles och säger att han håller med, alltså har han inte heller spelat det enligt sig själv.

The Legend of Zelda: Twilight Princess.

Blues var den enda hela tråden som ansåg att spelet var årets bästa och valde det till sig sitt bidrag. Antal röster på Twilight Princess är då = 1, och det var inte tillräckligt för att gå vidare.

Om du inte tror mig kan du gå igenom tråden själv, och sedan, om du vill, fortsätta diskussionen via PM för att vi inte ska spamma ned denna tråd.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=40870

END OF DISCUSSION!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, kolla här:

Corleone säger att han inte tänker uttala sig förens han fått prova Twilight Princess, med andra ord har han inte spelat det. Han är också tydlig med att han inte bestämt sig än. Dessutom återkommer han aldrig med ett slutligt val. Med andra ord, inget som godkänns som bidrag.

Jag trodde först att spelet skulle släppas i år (2007), men Foo sa att det släpptes då (2006). Missföstståndet löste sig i tid alltså!

Såhär ser det ut i resten av tråden:

"Troligen blir det...", alltså har Arman inte bestämt sig.

Här skriver Korven "... när det kommer", alltså har han inte spelat det enligt sig själv = icke godkänt. Sedan kommer n00dles och säger att han håller med, alltså har han inte heller spelat det enligt sig själv.

Blues var den enda hela tråden som ansåg att spelet var årets bästa och valde det till sig sitt bidrag. Antal röster på Twilight Princess är då = 1, och det var inte tillräckligt för att gå vidare.

Om du inte tror mig kan du gå igenom tråden själv, och sedan, om du vill, fortsätta diskussionen via PM för att vi inte ska spamma ned denna tråd.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=40870

END OF DISCUSSION!!

Vad jag förstod så kom det förra året inte med i urvalet på grund av att ansvarig för årets spel-grejen fått för sig att det skulle släppas 2007, vilket resulterade i att det inte kom med i färra årets omröstning.

Aja, som tidigare sagt, Metroid Prime 3: Corruption.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...