Jump to content

ÅRETS SPEL 2007 @ GTAsajten


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har egentligen bara spelat två värdiga kandidater, Halo 3 och Call Of Duty 4. Min röst går dock till:

Call of Duty 4: Modern Warfare

Motivering: Underbart spel med riktigt välgjort och varierande singleplayerläge (om än aningen för kort) och mycket bra även i multiplayer. Väldigt snyggt även på min dator, vilken varken är speciellt ny eller högpresterande. Helt klart en värdig vinnare.

En sak som verkar vara gemensamt för årets bästa spelv är att de är reltativt korta. Har vi högre krav än tidigare, eller har spelen helt enkelt blivit kortare (Förlåt för off-topic, vill egentligen inte starta en diskussion)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guitar Hero III: Legends Of Rock

Motivering: Hela spelet känns så..fulländat på nåt sätt. Finns ingen låt som är 'tråkig' så att säga, noterna är så bra utlagda så varje låt blir kul att spela. tro det eller ej, det som har störst inverkan på mig är att självaste Slash är med i spelet, jag menar. SLASH. det är typ...skitcoolt. för övrigt så är grafiken ganska fin. inget crysis men det kan man inte förvänta sig heller direkt. 5 av 5 bilringar. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kane and Lynch: Dead Men

En av de underskattade spelen som är ute nu, anser jag är årets bästa spel. Varför? För den har den mest gripande och intressanta storyn och karaktärer. Kane och Lynch är väldigt bra grafik-mässigt, även spel-mässigt, men har sina dåliga punkter också. Fast vad som gör att spelet skiner i mina ögon är karaktärernas story, personligheter och interaktion till varandra. Realistiskt och väldigt roligt. Värt Årets Spel 2007 enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har varit ett sjukt spelår 2007. Jag tror det aldrig släppts så många bra spel som i år. Även om Okami och Mass Effect är två spel som lätt skulle vinna Årets spel vilket annat år som helst, så tycker jag årets spel är:

Crysis

FPS-spel där man springer runt och skjuter en massa brukar inte tilltala mig något vidare, men Crysis är verkligen något som sticker ut. Allt är ju så genomarbetat och bättre än vad konkurrenterna kan åstadkomma (förutom Okamis design). Jag älskar grafiken, jag älskar storyn, jag älskar musiken, jag älskar allt tekniskt godis, jag älskar dräkten...heck, jag älskar t.o.m. koreanerna. Jag älskar Crysis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Disclaimer: Inlägget är editerat på order av hans forumitliga underhöghet Sir baron Jacker IV d.y. av Vaardaagsnackien.

Jag tycker att 2007 överlag har varit ett ganska svagt spelår men jag nominerar ändå 2 1 spel:

Mass Effect

Att spela Mass Effect är nästan som att sitta och styra handlingen i en bättre scifi-film; det var allt för länge sen jag såg ett så fulländat, detaljrikt och så välgjort spel. Allt från de komplexa karaktärernas röster och de visuella effekterna till musiken och den fängslande storyn håller högsta klass. Man sugs in i Mass Effect.

Ett revolutionerande spel.

The Witcher

Ett härligt, nyskapande rpg i mörk och gotisk stämning. The Witcher har inte t.ex. Oblivions semi-oändliga frihet men kompenserar det med story, stämning, vuxenhet (finns det ens ett sånt ord?) och starkare karaktärer (alltså inte "battlemage lvl 34, silver longsword+2-starkare" utan starkare "personlighetsmässigt", capiche?). Dessutom är spelet det enda rpg jag kan komma på utan att behöva konsultera Bonniers stora rpg-lexikon som innehåller erotiska scener. Bra där.

Ja just det, det är ganska snyggt också! Inte för att det spelar någon roll men...

Hej.

Mass Witcher är ett härligt och nyskapande scifi-spel i filmisk goth-stämning. Jag har inte spelat ett så semi-fulländat, stämningsrikt och vuxenhetigt spel sen Oblivion! Allt från den starka battlemage-musiken till den fängslande sug-effecten håller silverklass! (dvs silverklass+2) Dessutom är spelet det enda komplexa rpg:t jag kan komma på utan att behöva konsultera Historia för årskurs 8 som innehåller revolutioner! Bra där. Capiche?

Ja just det, man kan spela erotiska scener med Albert Bonnier också! Inte för att det spelar någon roll men...

Hej.

(Ps. Det finns bara två versioner av Mass Witcher, jag har en, Stephen Hawking den andra. We ownar.)

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svagt spelår.

Bioshock

Har spelat för mycket System Shock för att kunna gilla spelet helt.

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

Bra spel, dock kan man skita i originalet.

Civilization IV: Beyond the Sword

Tycker jag dock var riktigt bra.

Edit:

Spelar The Witcher för tillfället, och gillar det, men har för lite att gå på om den ska in i listan än så länge.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

Bra spel, dock kan man skita i originalet.

Civilization IV: Beyond the Sword

Tycker jag dock var riktigt bra.

OBJECTION! read_963522_0.gif

4. Expansionspaket räknas inte.

----

@Jacker: Åh, förlåt, förlåt! Jag funderade på att begå seppuku för att slippa leva med skammen av att vara en regelbrytare.... meeeen istället editerade jag mitt tidigare inlägg. yes_645834_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uncharted: Drake's Fortune.

Fyfan alltså, redan vid demot fick jag rysningar när man gick ner i vattnet. Handlingen kombinerat med miljön kändes som ett toppenspel. Och jag blev verkligen inte besviken på fullversionen.

Spelet är enligt mig ett av 2000-talets bästa. Grafiken är toppklass, jag tvivlar på att det går att få bättre och handligen är som sagt inte alls sämre. Det är utan tvekan det bästa och roligaste spelet jag har spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uncharted: Drake's Fortune.

Fyfan alltså, redan vid demot fick jag rysningar när man gick ner i vattnet. Handlingen kombinerat med miljön kändes som ett toppenspel. Och jag blev verkligen inte besviken på fullversionen.

Spelet är enligt mig ett av 2000-talets bästa. Grafiken är toppklass, jag tvivlar på att det går att få bättre och handligen är som sagt inte alls sämre. Det är utan tvekan det bästa och roligaste spelet jag har spelat.

Det är ett bra spel, synd att slutet är lite kefft,

skulle vilja se att drake get the girl

:naughty: , men jag tror att det kommer en tvåa :lol:

Är heller inte så fötjust i att dem blev monster, men what to do!?

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, då avslutar jag denna tråd med mitt bidrag.

***Alla inlägg som postas efter klockslaget detta inlägg postas på räknas inte***

- - -

Half-Life 2: Episode 2

Efter att ha lirat igenom Half-Life 2 ansåg jag att det inte riktigt nådde upp till hur bra ettan var, och efter att ha spelat Episode 1 började jag nästan tappa företroendet för serien. Men så kom Episode 2 och tog mig med överraskning och häpnad. Trots spelets längd var EP2 bättre än både HL2 och EP1. Det var kul, det kändes balanserat och jag fick den där närvarokänslan jag hade när jag spelade det första spelet i serien. Jag anser att EP2 är så bra gjort att det förtjänar att bli årets spel, och väntar på EP3 i hopp om att det hålle samma mått. Go Gordon!

- - -

Och nu säger vi...

Stop_965482_0.jpg

Tack till er som var med och bidrog! Alla bidrag ska nu räknas, och de populäraste är de som blir nominerade till årets spel! En tråd där man kan rösta kommer upp snart!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...