Jump to content

ÖL!


Complex
 Share

Recommended Posts

Bonga öl? <_<

En ölbong består av en tratt och en slang som när du häller i ölen låter luft strömma igenom så att du inte behöver ta klunkar. Det bildar även ett slags undertryck om du håller den högt upp som på bilden vilket gör så att det bara forsar ner i strupen på dig. Rekommenderas inte med vodka, heh. Sista (och enda) gången jag gjorde det hällde någon lustigkurre hela flaskan upp och ner så att jag fick i mig 40cl vodka på 4 sekunder. Inte lyckat.

beerbong1jenn_1015797_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Festtråden! - Diskutera fester och allt dess tillbehör."

jaaa, men här var de tänkt från början att de skulle diskuteras endast öl, men i efterhand har jag kommit i unifunn med att man lika gärna kan ha en tråd om bara alkohol i en enda stor omelätt. >_<

I festtråden är de ju tänkt att man ska diskutera om hur olika fester är/har varit/kommer att bli mm.

Här är det tänkt att man ska diskuter om olika ölar. Men om man sen kanske får tanken och vill diskutera andra sorters alkoholdrycker så är det lite onödigt o starta en ny topic, tex "cidertråden, sprittråden" mfl. När man kan koka ihop allt i en enda stor gryta, och ge den ättiketten "alkoholtråden". >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märker att jag själv inte klarlagt mina favoriter. Dags att göra det kanske.

Öl

Mariestad

Heineken

Staropramen (Flaska)

Corona

Vodka

Absolut Pears

Absolut Ruby Read

Heavy Water (Dock endast druckit en gång, men god var den)

Konjak

Hennessy (Osäker om man ska sätta den under konjak eller vodka och trots att den är oerhört dyr så lever den upp till sitt rykte)

Gin

Så många goda sorter, så jag avstår från att skriva någon speciell här.

Vin

Kommer inte ihåg namnet som började med något i stil med Chill Out om jag minns rätt. Den är en av få viner jag smakat och den var riktigt god enligt mig.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urval ur favvoölerna:

Rochefort 8 & 10

Samuel Adams Boston Ale

Brooklyn East Inda Pale Ale

Nils Oscar-ölerna (de flesta)

Jämtland Postiljon

Duvel

Hoegaarden

Erdinger Weissbier

Leffe

Chimay Trappist den gula flaskan

till "vardagsbruk" funkar Sort Guld

men bästa ölupplevelserna får man av systers pojväns hembrygdda, han är riktigt 1337.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urval ur favvoölerna:

Rochefort 8 & 10

Samuel Adams Boston Ale

Brooklyn East Inda Pale Ale

Nils Oscar-ölerna (de flesta)

Jämtland Postiljon

Duvel

Hoegaarden

Erdinger Weissbier

Leffe

Chimay Trappist den gula flaskan

till "vardagsbruk" funkar Sort Guld

men bästa ölupplevelserna får man av systers pojväns hembrygdda, han är riktigt 1337.

Det svider i plånboken när jag ser den där listan >_<

Har ju inte den stadigaste ekonomin just nu... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drick du ditt smuggel, du lär bli full ändå.

Duger ju, men klart e ju godare med de lite dyrare, men inget jag går efter.

Sen är det sällan jag köper smuggel i huve taget. Mest är de billigare varianter från systembolaget som tex: sofiero, fagerhults, crocodile, kung, lapin kulta mfl. Men är ju inge skilnad på tex smuggel lapin kulta(33cl burkar) lr bolagets 50cl burkar. Ölet är ju desamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duger ju, men klart e ju godare med de lite dyrare, men inget jag går efter.

Sen är det sällan jag köper smuggel i huve taget. Mest är de billigare varianter från systembolaget som tex: sofiero, fagerhults, crocodile, kung, lapin kulta mfl. Men är ju inge skilnad på tex smuggel lapin kulta(33cl burkar) lr bolagets 50cl burkar. Ölet är ju desamma.

Dvs "DRICK SOM FAN OCH BLI FULL"

OT: Favoritölen hittils är Arboga :rolleyes:, Åbro duger fint också, Carlsberg är mumma det med!

När det gäller mer findricka så dricker jag nog Guinness eller Kilkenny!

Öler som jag har tröttnat förbannat mycket på är Sofiero, Kung, Lapin Kulta, Pripps Blå, Norrlands Guld och Anderssons

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märker att jag själv inte klarlagt mina favoriter. Dags att göra det kanske.

Öl

Mariestad

Heineken

Staropramen (Flaska)

Corona

Vodka

Absolut Pears

Absolut Ruby Read

Heavy Water (Dock endast druckit en gång, men god var den)

Konjak

Hennessy (Osäker om man ska sätta den under konjak eller vodka och trots att den är oerhört dyr så lever den upp till sitt rykte)

Gin

Så många goda sorter, så jag avstår från att skriva någon speciell här.

Vin

Kommer inte ihåg namnet som började med något i stil med Chill Out om jag minns rätt. Den är en av få viner jag smakat och den var riktigt god enligt mig.

Chill Out är ett äckligt jävla bag'n'box.

Öl

"Finöl":

Miller

Budweiser

Leffe

Staropramen

Estrella

Brahma

Gösser

"Regulars":

Heineken

Lapin Kulta

Koff

Neptun

Bellmans

Whiskey

Grants

J&B

Jim Beam

Jack Daniels

Famous

+Massa sorter som inte finns på systemet. Min svåger har en salig samling med underbar whiskey.

Spritdrycker

Vodka (Dom flesta sorterna går bra. Håller mig gärna ifrån Explorer och Jeltsin. Gillar inte denna fulvodka)

Sambuca

Doleys

Bailys

Jägermeister

Vin

Dricker inte vin, men om jag måste blir det ett sött muskotvin, La Salle är favoriten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dvs "DRICK SOM FAN OCH BLI FULL"

OT: Favoritölen hittils är Arboga :rolleyes:, Åbro duger fint också, Carlsberg är mumma det med!

När det gäller mer findricka så dricker jag nog Guinness eller Kilkenny!

Öler som jag har tröttnat förbannat mycket på är Sofiero, Kung, Lapin Kulta, Pripps Blå, Norrlands Guld och Anderssons

Köpte den till en kompis som älskar south park. Han uppskattade dock inte skämtet lika mycket som jag (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den på flaska är väldigt bra att dricka till mat (3,5'or i så fall), särskilt grillat. Någon som kan tipsa om någon god "matöl"?

Guinness. Beroende på vad du äter för mat och om du gillar mörk öl förstås.

Väldigt god arom och väldigt krämig. Något som passar till en lättare måltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guinness. Beroende på vad du äter för mat och om du gillar mörk öl förstås.

Väldigt god arom och väldigt krämig. Något som passar till en lättare måltid.

Öö, nej? Guinness passar inte till mat, det är typ den öl som passar minst till mat av all öl som finns då den är som en egen maträtt i sig (lite).

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...