Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Har kollat på de första fem avsnitten av Scrubs nu. Skön serie såklart, men den känns knappast perfekt á la Vänner eller That 70's Show.. Men får hoppas att jag ändrar inställning senare. ^_^

Edit: Hahaha, Vänner, inte Vaääner. :naughty:

Personligen tycker jag att Scrubs är mycket bättre än Vänner. Nu har jag visserligen bara sett ströavsnitt av Vänner men det har aldrig varit i närheten så bra som Scrubs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen tycker jag att Scrubs är mycket bättre än Vänner. Nu har jag visserligen bara sett ströavsnitt av Vänner men det har aldrig varit i närheten så bra som Scrubs.

Tss...inte en chans, Vänner är seriernas serie.

Jag har sett allt från båda serierna och Vänner håller verkligen klass rakt igenom, scrubs är alltid roligt, men är inte på topp serien igenom.

Båda serierna är helt underbara dock, avundas alla som inte sett de och har chansen att ta sig igenom alla avsnitt.

Scrubs och Vänner är två grymt bra serier, dock så håller Scrubs en lite högre klass enligt mig.

Men jag måste säga att tiden jag plöjde igenom Vänner var underbar. :naughty:

Vänner är lite bättre, men båda äger!

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tss...inte en chans, Vänner är seriernas serie.

Jag har sett allt från båda serierna och Vänner håller verkligen klass rakt igenom, scrubs är alltid roligt, men är inte på topp serien igenom.

Båda serierna är helt underbara dock, avundas alla som inte sett de och har chansen att ta sig igenom alla avsnitt.

Haha, min chans att få er att avundas.

Scrubs S01 på ingång, efter den kommer 02..03..04..osv.

First time watching!

(Förutom ströavsnitten på TV då.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, min chans att få er att avundas.

Scrubs S01 på ingång, efter den kommer 02..03..04..osv.

First time watching!

(Förutom ströavsnitten på TV då.)

High five! Tvåan på ingång här. :) Har sett halva säsong ett nu tror jag. Det är faktiskt väldigt roligt. :o

Edit: Vet någon var man kan få tag på engelska undertexter? Det är ganska dåligt utbud på svenska sådana, och engelska går ju egentligen lika bra..

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

High five! Tvåan på ingång här. :) Har sett halva säsong ett nu tror jag. Det är faktiskt väldigt roligt. :o

Edit: Vet någon var man kan få tag på engelska undertexter? Det är ganska dåligt utbud på svenska sådana, och engelska går ju egentligen lika bra..

Finns ju dvdrip av nästan alla säsonger. Bättre bild och riktig svensk undertext, inte någon privatperson som översatt med stavfel och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Textning tar bort 1/3 av en film/avsnitt/whatever. Man skummer över texten, sen kollar man på dom viktigaste delarna. Har man ingen text lägger man märke till mindre detaljer i bilden. Så skippa text på film/avsnitt som är på ett språk ni faktist ska förstå.

Man lär sig mer också. :o Jag tycker bara text är jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Textning tar bort 1/3 av en film/avsnitt/whatever. Man skummer över texten, sen kollar man på dom viktigaste delarna. Har man ingen text lägger man märke till mindre detaljer i bilden. Så skippa text på film/avsnitt som är på ett språk ni faktist ska förstå.

Kollar man på t.ex House tycker jag att det är ganska skönt med text då det är ganska mycket "doktor-språk" i avsnitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sett två första 'Skins' nu, och det är... jättebra. Gillar det verkligen; den känns precis lagom 'glimten i ögat'-esque utan att bli för oseriös.

Precis. Som du kommer märka i fortsättningen har den betydligt allvarligare sidor också, men samtidigt, precis som du säger, varvas det med skämt som får en att flyga av stolen. :naughty:

*edit*. Vad oklar jag var. Det jag menade att du sa var ju att den inte blev för oseriös. Den överdriver inte och överanvänder inte skämten. Menade jag. :)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kollar man på t.ex House tycker jag att det är ganska skönt med text då det är ganska mycket "doktor-språk" i avsnitten.

Jo, för du blir så mycket smartare av att veta vilken konstig sjukdom eller test dom ska göra på svenska istället som du ändå inte har en aning om vad det är.

Multipel Skleros, Multiple Sclerosis. Vad är det du fattar bättre?

Det där är skitsnack. Man fattar det man ska fatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, för du blir så mycket smartare av att veta vilken konstig sjukdom eller test dom ska göra på svenska istället som du ändå inte har en aning om vad det är.

Multipel Skleros, Multiple Sclerosis. Vad är det du fattar bättre?

Det där är skitsnack. Man fattar det man ska fatta.

Det går ju inte att komma ifrån att House pratar väldigt otydligt ibland, så engelska subs hade räckt.

Men sen används det utryck som STD, visste du att det betydde könsskjudom? (Sexual Transmitted Disease). Om man inte vet det kan man ju få bilden av att det är mer avancerat prat än vad det egentligen är.

Jag hade iaf problem i början, men funkar bra utan nu. Är på slutet av S02.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Textning tar bort 1/3 av en film/avsnitt/whatever. Man skummer över texten, sen kollar man på dom viktigaste delarna. Har man ingen text lägger man märke till mindre detaljer i bilden. Så skippa text på film/avsnitt som är på ett språk ni faktist ska förstå.

Jag har inga problem att kolla utan text, men jag tycker att textning ofta kan tillföra detaljer istället för att ta bort 1/3 av det man kollar på. Förstår inte hur textningen skulle kunna ta bort så mycket, tycker du överdriver. Man kollar ju bara på textningen för ett ögonblick, inget som stör alls imo.

Finns det ett nytt avsnitt med subs och ett utan väljer jag det med, helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker nästan dom borde göra någon slags fortsättning på Vänner. Antingen några avsnitt, eller en film.

Synd bara att någon av regissörerna/producenterna sa att dom aldrig skulle göra en långfilm. :naughty:

Jo, hade varit nice med en film. Man saknar verkligen serien nu när man kollat igenom hela, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...