Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Kan tveklöst säga att det är en av dom bästa serierna jag någonsin har sett. :)

What he said... det är en fin känsla att sitta och kolla igenom serien och kedjeröka :doh:

Den bästa delen imo är när dem är i Bastogne (

vinterdelen där dem har ont om ammo medicin och mat

)

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var vänlig att spoilertagga, Qouad ska ju kanske se serien.

Inte för att jag tycker det är spoiler eftersom jag var tvungen att gå in på TV.com för att ta reda på vad det där stället heter som den delan av serien utspelar sig på, och där stog det som en overview. Men för jag spoilertagar endå. för din och Qouad's skull :doh:

Edit: Qouad, du borde inte kanske se den, du ska se den! bästa WWII relaterade serie/film ever.. saving private ryan är också tung, men den har väll alla sett!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tveklöst säga att det är en av dom bästa serierna jag någonsin har sett. :confused:

Trots att duden inte gillade den litar jag på dig, ska ge den ett försök i alla fall.

Edit: Qouad, du borde inte kanske se den, du ska se den! bästa WWII relaterade serie/film ever.. saving private ryan är också tung, men den har väll alla sett!

"Du borde inte kanske se den, du ska se den" Jag vet inte om du uppmanar mig att strunta i den eller se den, men jag ska ge den ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är Band of brothers något att ha?

Roger. Men visst, som Dude säger så kan ett eller två avsnitt vara lite sega. Men i helhet är det en skitbra serie, verkligen!

What he said... det är en fin känsla att sitta och kolla igenom serien och kedjeröka :confused:

Den bästa delen imo är när dem är i Bastogne (

vinterdelen där dem har ont om ammo medicin och mat

)

Ja, den delen gillar jag också skarpt. Avsnitt nio är bra också.

"Du borde inte kanske se den, du ska se den" Jag vet inte om du uppmanar mig att strunta i den eller se den, men jag ska ge den ett försök.

Han försöker nog säga: "Det är inte så att du borde se den, du ska se den!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PAL är väl formatet på tv och film i norden?

NTSC övriga världen. Typ.

Edit: Från wiki:

PAL och NTSC används ofta felaktigt på s k "DVD-releaser". Användandet där syftar på skivans frekvens, men PAL och NTSC är egentligen bara sändningstekniken/överföringssättet, och har inget med frekvenser att göra.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss kollat färdigt på det sjunde avsnittet av Kyle XY och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är så ruskigt spännande just nu så jag vill verkligen inte sluta kolla. Men jag känner att jag knappt kan hålla ögonen uppe längre så jag ska fortsätta kolla imorgon. Ska gå upp ganska tidigt så jag hinner med att se en hel del avsnitt imorgon. Det här var verkligen en positiv överraskning för mig. Kyle XY är verkligen bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PAL är väl formatet på tv och film i norden?

NTSC övriga världen. Typ.

Edit: Från wiki:

PAL och NTSC används ofta felaktigt på s k "DVD-releaser". Användandet där syftar på skivans frekvens, men PAL och NTSC är egentligen bara sändningstekniken/överföringssättet, och har inget med frekvenser att göra.

Jag har läst på just wiki (tror jag) att NTSC har lägre upplösning men fler fps (frekvens?) än PAL.

PAL är iaf standard här och funkar i alla DVD-spelare så det är ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss kollat färdigt på det sjunde avsnittet av Kyle XY och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är så ruskigt spännande just nu så jag vill verkligen inte sluta kolla. Men jag känner att jag knappt kan hålla ögonen uppe längre så jag ska fortsätta kolla imorgon. Ska gå upp ganska tidigt så jag hinner med att se en hel del avsnitt imorgon. Det här var verkligen en positiv överraskning för mig. Kyle XY är verkligen bra!

Ligger på avsnitt 17 på sesong 2. lite mycket familjedrama men det är okej :confused:

Inget här som kollar Jericho, handlar om en stad i Amerika som försöker överleva efter flera atombombs attacker vilket förstör dem större delarna i USA.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan försöka mig på att förklara skillnaden mellan PAL och NTSC.

Det finns tre ledande TV-system; NTSC, PAL och SECAM. NTSC är den äldsta och har 525 TV-linjers upplösning samt 59.94 Hz delbildsfrekvens. PAL har högre uppläsning, 625 TV-linjer, samt en delbildsfrekvens på 50 Hz. Förutom lägre upplösning har NTSC andra nackdelar. Jag minns inte exakt anledningen, men problem med NTSC gör att man brukar säga att förkortningen står för "Never The Same Color". De som var först med att utveckla TV-systemen lider alltså mest (t.ex. USA), eftersom de senare (som t.ex. PAL) är bättre uppbyggda. I USA måste man fortfarande hålla på att ändra färginställningen manuellt på sin TV p.g.a. detta.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

har blivit en hel del tv-tittande för min del, speciellt får två års sen då jag var arbetslös

här är de jag kommer på nu

Vänner

My name is earl

Hjälp

scrubs

Smallville

Simpsons

Family guy

rome

House MD

Prison Break

Dexter

Ska börja se

Stargate

Kyle XY

Invasion

Och sen några av de serier som gick då man var mindre

Segemhyr

pistvakt

Rena rama Rolf

en fyra för tre

Rederiet

Home improvement

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ligger på avsnitt 17 på sesong 2. lite mycket familjedrama men det är okej :(

Inget här som kollar Jericho, handlar om en stad i Amerika som försöker överleva efter flera atombombs attacker vilket förstör dem större delarna i USA.

Jo, jag kollar på Jericho. Väldigt bra serie imo, även om säsong två inte har varit lika bra som ettan än :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...