Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Ang. Kyle XY så gick avsnitt ett (tror jag iallafall, kan ha varit två. Det verkade dock som en pilot) av säsong ett på Kanal 5 i eftermiddags, om någon skulle vara intresserad av att börja titta, men av någon anledning inte vill ladda ner det.

Det var pilot som gick i eftermiddags. Var därifrån jag fick idén också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har sett 'Terminator - The Sarah Connor Chronicles', och har lust att ge den en snabb recension?

Jag har sett två avsnitt. Det är hyfsat bra - inte som filmerna precis. Kan tänka mig att det blir ganska spännande längre in i serien.

Serien utspelar sig 5 år efter händelserna i Terminator 2. De har inte tagit någon hänsyn till den tredje filmen. John har blivit tonåring och Sarah, hans mamma, har blivit ganska snygg. De lever ett kringresande liv eftersom de är efterlysta pga. att de

sprängde det där labbet i 2:an

.

Tyvärr verkar det inte som deras sprängattentat hjälpte - robotar

börjar pluppa fram igen. Elaka och goda(=het).

Lite spoiler om man inte har sett filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gnnnnnn... Tar tillbaka all cred jag gav Jericho. Serien var helt perfekt och spännade tills E05 eller när det var när

EMP-bomben skickades ut och sprängdes och slog ur all elektronik.

Det började bli spännande då när de

fick in lite sändningar på TVn och de började få kontakt med omvärlden.

.

Såg klart E09 idag och det känns som inget har kommit någon vart i serien.

Visst de

har upptäckt legosoldatstyrkan Ravenhood

. Men i E09 var bara droppen känndes det som när de

skulle spränga bron för att förhindra att Ravenhood skulle komma in i Jericho där invånarna bråkar i typ 30min om de ska spränga bron eller ej. Och i mot slutet så armerar de hela bron och tänker spränga den, men så ställer de huvudkaraktären mitt i allt och hotar att spränga sig själv och bron när Ravenhood kommer. Och det är ju jävligt förutsägbart att han inte kommer spränga den. Och allt löses upp genom att Ravenhood åker tillbaka.

.

För att inte tala om hur jävla tjatigt det har varit

med att borgmästaren har varit sjuk

.

Nej.. börjar ge upp hoppet för denna serie. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow. Jag har just varit med om något fantastiskt. Har redan snackat om The Shield här och kanske tjatat för mycket om det och hyllat det, men först nu när jag sett säsong 5 vågar jag säga att detta måste vara en av de bästa dramaserier jag sett. Vilken fantastisk säsong, vilket fantastiskt skådespeleri, vilken fantastisk story och vilket fantastiskt slut. Och Forest Whitaker, WOW. Han är imo en av världens bästa skådespelare. Sättet han lever sig in i rollen är ju sjuk. Varje gång de visar honom älskar man bara att njuta av hur bra han är. Och alla, ALLA avsnitt i säsong 5 var fulla av spänning och dramatik.

Och hela säsong 5 var en orgie i allt som man bara velat se, jag finner inga ord hur bra det var. Och avslutningen, jag trodde inte mina ögon när jag såg vad som hände, jag trodde inte mina ögon vad som hände. Jag förstog allt, men kunde inte finna en mening för hur ja, jag finner inga ord för det. Och scenen där

Vic. börjar slåss med Kavanaugh

är så full av känslor som inte mister några gränser. Wow, vilken jävla säsong det varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett två avsnitt. Det är hyfsat bra - inte som filmerna precis. Kan tänka mig att det blir ganska spännande längre in i serien.

Serien utspelar sig 5 år efter händelserna i Terminator 2. De har inte tagit någon hänsyn till den tredje filmen. John har blivit tonåring och Sarah, hans mamma, har blivit ganska snygg. De lever ett kringresande liv eftersom de är efterlysta pga. att de

sprängde det där labbet i 2:an

.

Tyvärr verkar det inte som deras sprängattentat hjälpte - robotar

börjar pluppa fram igen. Elaka och goda(=het).

Lite spoiler om man inte har sett filmerna.

Hemskt dålig serie, riktigt budget skit.. orkade se ett halv avsnitt..

Kyle Xy är helt okej, små fjantigt men okej...Unge för som John doe, för de som kommer ihåg den serien..

Sen börjar ju lost idag ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, såg precis sista avsnittet av Vänner. Har plöjt igenom den serien under några veckor nu, funderar på vad jag ska börja se nu. Tips någon?

Ser/följer för tillfället Prison Break, Heroes och Scrubs. Kollar på Simpsons och Family Guy ibland. Har första säsongen av Dexter, bör jag börja kolla? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, såg precis sista avsnittet av Vänner. Har plöjt igenom den serien under några veckor nu, funderar på vad jag ska börja se nu. Tips någon?

That '70s Show. 8 säsonger ( = 200 avsnitt) finns att tillgå.

Plöjer själv igenom alla säsonger just nu, så otroligt skön och avslappnad serie. Är snart klar med S02.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That '70s Show. 8 säsonger ( = 200 avsnitt) finns att tillgå.

Plöjer själv igenom alla säsonger just nu, så otroligt skön och avslappnad serie. Är snart klar med S02.

Hm, den är faktiskt rätt skön. :lol:

Har bara sett några avsnitt på tv då och då, men det jag sett har jag gillat. Tummen upp för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...