Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Haha, jadu, en av mina absoluta favoritserier. Håller med dig om allting. Säsong 1 är gudomligt fantastisk. Säsongsavslutningen i 2:an är mer än underbar.

Apropå det så är OC väldigt underskattat. Många som jag träffat och där OC kommit på tal har direkt börjat tjata om fjortisserier och töntar som kollar på det utan att dom ens sett det. Men så är det naturligtvis inte, många vuxna ser ju även serien då det inte bara handlar om de fyra huvudkaraktärerna, utan om föräldrarna och deras problem och massor av annat. Säsong 3 är av många ansedd som sämsta säsongen, men jag vill inte ens utse en säsong som skulle vara 'sämst'.

Men den är bra och säsong 4 är som en helt ny värld. Gillar dock inte mycket detaljer i 4:an, men gillar den mer än 3:an ändå och sista avsnittet är sjukt, säger inget mer. Grät i typ 10 minuter non-stop i slutet :/

Jag har alltid undrat om OC var bra. Nån annan som kan confirma att det är bra grejer för jag litar tyvärr inte på kicken för 5 öre när det gäller "Musik, Film & Grafik" eftersom han har sämst musiksmak på hela forumet (no offence, bara min åsikt).

Dexter var ju förövrigt väldigt underhållande! Bra humor och skön handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid undrat om OC var bra. Nån annan som kan confirma att det är bra grejer för jag litar tyvärr inte på kicken för 5 öre när det gäller "Musik, Film & Grafik" eftersom han har sämst musiksmak på hela forumet (no offence, bara min åsikt).

Dexter var ju förövrigt väldigt underhållande! Bra humor och skön handling.

Jag tyckte om det när jag såg det förra sommaren, satt uppe hela nätterna och kollade på min bärbara utan internet och fick ryggskott pga en hemsk stol. Men om jag ser om det nu tycker jag inte det är så himla speciellt. Och egentligen väldigt förutsägbart, klyschigt och fåniga intriger och konflikter som skulle kunna lösas genom ett snack i 30 sekunder, men eftersom huvudpersonerna inte har förstått det istället dras ut på 2-3 avsnitt.

Fast det är bra. Det är det ändå. Känslan när man såg det första gången kommer i alla fall jag aldrig få av en tv-serie igen. Mest blir man avundsjuk på deras liv.

Håller med om kickens smak, btw.

Edit: Fast fan. När jag berättade om konflikterna och det tänkte jag mest på säsong 3. Säsong 1 och 2 är faktiskt underbara, jag försökte nog bara distansera mig från alla fjortistjejer. Fast frågan är ifall du skulle uppskatta OC. Dra hem första säsongen och give it a try, om du ska gilla det överhuvudtaget kommer du gilla början på den. :)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

O.C. är väldigt bra, me thinks. Har bara sett säsong ett, och lite strö-avsnitt här och där, men jag gillar det. Har nyss sett de två första Dextersarna av säsong två, och jag gillar det också. Ska kolla vidare nu.

Edit: Flight of the Conchords är fortfarande bäst.

Edit 2: 'Säsong' istället för 'avsnitt'

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid undrat om OC var bra. Nån annan som kan confirma att det är bra grejer för jag litar tyvärr inte på kicken för 5 öre när det gäller "Musik, Film & Grafik" eftersom han har sämst musiksmak på hela forumet (no offence, bara min åsikt).

Dexter var ju förövrigt väldigt underhållande! Bra humor och skön handling.

The OC ÄR bra. Jag var på samma spår som du väldigt länge, därav anledning till att jag inte börjat kolla fören nu. Jag tittade på första avsnittet och sen var jag fast. Jag vet inte varför man fastnar för det så egentligen, men det är riktigt beroendeframkallande och välgjort. Som sagt har jag gråtit ett flertal gånger vilket är väldigt ovanligt när jag kollar på tv.

Jag rekomenderar det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The OC ÄR bra. Jag var på samma spår som du väldigt länge, därav anledning till att jag inte börjat kolla fören nu. Jag tittade på första avsnittet och sen var jag fast. Jag vet inte varför man fastnar för det så egentligen, men det är riktigt beroendeframkallande och välgjort. Som sagt har jag gråtit ett flertal gånger vilket är väldigt ovanligt när jag kollar på tv.

Jag rekomenderar det! :)

Jag grät nyårsafton i säsong ett, säsongsavslutningen säsong ett (som bara den!), säsongsavslutning säsong 2 och sista i trean också. Hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sällan. Xemtoth knäcker honom med hästlängder.

-----

Jag har inte sett mer än fem minuter O.C., men soundtracket är bra iaf. :)

På tisdag är det Prison Break igen! :)

Som gammalt metalhead själv så håller jag inte med. Har ju till och med sett Cradle Of Filth live och det är hans favvoband tror jag.

Nowadays finns förvisso ingen metal i min last.fm-profil så långt ögat kan nå. Eller jo, lite Rage Against The Machine och lite andra riktigt BRA saker förstås. Men nog om det =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant.

Det är även en scen som måste ha varit på gränsen till att få serien nedstängd också. Ughh.

Vilken syftar du på? Blev nyfiken nu.

Bara jag som kollar på Dirty JobsDiscovery så ofta jag kommer ihåg det? :wub: Visst, det är amerikanskt och de grabbiga skämten som programledaren drar är säkerligen skrivna i manus, men jag tycker ändå att det är skitbra. :)

Det brukar vara skojsigt att kolla på, Rowe är kulig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid undrat om OC var bra. Nån annan som kan confirma att det är bra grejer för jag litar tyvärr inte på kicken för 5 öre när det gäller "Musik, Film & Grafik" eftersom han har sämst musiksmak på hela forumet (no offence, bara min åsikt).

Dexter var ju förövrigt väldigt underhållande! Bra humor och skön handling.

Haha, jag tar inte illa upp. Jag har av många dålig musiksmak. Men musiken som spelas i serien är ju väldigt bra. Det har jag fått höra av många och många uppskattar den. Serien är även den bra, men du får lyssna på Tweak och Weener då :)

Men även jag rekommenderar iaf säsong 1 och 2. Dom är riktigt hiskeligt bra som Tweak sade.

Jag grät nyårsafton i säsong ett, säsongsavslutningen säsong ett (som bara den!), säsongsavslutning säsong 2 och sista i trean också. Hehe.

Hehe, typ samma för mig. Speciellt första gången. Kommer alltid minnas hur det var att se säsongsavslutningen i 1:an för första gången. Den känslan kommer jag nog inte få på väldigt länge. Men säsong 3 var ju 'dålig' och säsongsavslutningen kändes inte så sorglig, trots att det var den sorgligaste på sitt sätt. Säsongsavslutningen i 4:an grät jag bara därför det var så synd att lämna dom, speciellt när Ryan fick sina

flashbacks

. Det var sjukt sorgligt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon här som ser serien "The Unit" och kan ge ett omdöme? Jag tycker den ser intressant ut men jag har väldigt svårt med att börja se serier, det slutar oftast med att jag lägger av efter 2-3 avsnitt (t.ex. Lost, Six feet under, House, Heroes, Oz, The Wire osv. osv) :mf_doof:

Är den bra?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...