Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Efter att ha blivit totalägd av Diablo på Nightmare så satte jag mig ned och fifflade fram en ny build i hopp om att det skulle hjälpa.

Känslan som infinner sig när jag spöade skiten ur honom utan att ens vara speciellt nära på att dö (Förutom mot ena skuggan, där satt hjärtat i halsgropen under två sekunder.) är riktigt härlig. :D

Det är inget speciellt egentligen, men jag lirar solo och köper ingenting på AH med den här karaktären. Så när jag fastnar så är det antingen farma bättre gear eller fippla runt med min build som gäller. Den här gången fungerade en ny build underbart bra. :D

Ground stomp + Earthquake var en av sakerna som gjorde susen. Att få honom att stå kvar i Earthquake var guld värt. Sedan att få pausa hans attacker några sekunder gjorde att man kunde smita iväg till karet med liv när man behöver.

Nu blir det Hell!

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kan ett par bracers med 10 MF vara värt? Jag hittar inga bracers alls på varken AH eller RMAH som har 10% MF eller uppåt, så tänkte om det är någon här som har koll på det.

20% är max i slotten såvitt jag kan minnas, så om det är enda statten på dem är det inte särskilt värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

20% är max i slotten såvitt jag kan minnas, så om det är enda statten på dem är det inte särskilt värt det.

Nej det är det inte, men det är inga speciella bracers. Fast saken är ju den att just nu finns det inga bracers på hela AH (eller RMAH) som har högre än 8%. Borde jag inte kunna ta ett litet överpris för de då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej det är det inte, men det är inga speciella bracers. Fast saken är ju den att just nu finns det inga bracers på hela AH (eller RMAH) som har högre än 8%. Borde jag inte kunna ta ett litet överpris för de då?

Filtrerar du efter bara MF eller övriga stats också?

10% MF + skitstat är sämre än 20% MF + inga stats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Filtrerar du efter bara MF eller övriga stats också?

10% MF + skitstat är sämre än 20% MF + inga stats.

Jag filtrerar på enbart MF och det finns inga bracers som har mer än 8% MF på marknaden just nu, alltså kan jag lägga ut de bracers med högst procent. Även om det bara är 50% av det högsta man kan rolla på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känslan när man går från 9k damage till 30k.

Know that feeling!

Fick en yxa av en polares polare som jag körde med förut. och höjde min dps från 15.7k till 33k.

Then came the patch. back to 20k. Got trololol'd.

Har märkt att jag inte kan spela på min WD längre. möter reflect damage hela jävla tiden.

Ingen som har några protips till en wd? <=)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag filtrerar på enbart MF och det finns inga bracers som har mer än 8% MF på marknaden just nu, alltså kan jag lägga ut de bracers med högst procent. Även om det bara är 50% av det högsta man kan rolla på dem.

Då kan du inte vara level 60 än, va? Kollade lite fort nu och hittade ett par med 18% MF för 13k.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan du inte vara level 60 än, va? Kollade lite fort nu och hittade ett par med 18% MF för 13k.

Vad spelar det för roll om man är 60 eller inte?

Kan man inte söka på 60 gear om man inte är det?

I sådana fall missade jag dessa, annars så har de kommit upp i efterhand, för jag sökte som sagt på alla sorter och alla levels.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spelar det för roll om man är 60 eller inte?

Kan man inte söka på 60 gear om man inte är det?

I sådana fall missade jag dessa, annars så har de kommit upp i efterhand, för jag sökte som sagt på alla sorter och alla levels.

Den söker automatiskt upp till din egen lvl och inte högre om du inte själv väljer vilken lvl den ska söka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den söker automatiskt upp till din egen lvl och inte högre om du inte själv väljer vilken lvl den ska söka till.

Ah, det har jag aldrig ens tänkt på. Bara antog att den sökte från 0 - 60 om man lämnade fälten tomma.

Tack så mycket, då vet jag till nästa gång så kan jag kolla bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAr tröttnat lite på Diablo 3 pga skit dropsen man hittar men funderar på att börja igen. Problemet var att var lvl 60 hittade skit gear för 50-58 rare o vanliga items/gear rare som jag har typ hittat tusen gånger förut. Förresten om jag börjar är det värt att satsa nu på blacksmith sitta o farma efter allt som krävs för uppgradera blacksmithen?

Jag har nu kört med crit/dex/vit stats på en del gear + gold find + has socket. Men ska jag börja om på ny veva farma guld o fixa dex/vit/crit o dex/vit/magic find?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blacksmith är skräp, så skäms inte för att ta kvar han på lvl 1. Bra att geara upp alts, annars är ah var som gäller.

Mja suttit skit länge på AH vissa dagar men allt ligger på så inne i helvete överdrivna priser på mindre bra saker hittade saker som ligger på 1-20 miljoner utköpspris 99999999999999999999999999999999999999999999999 typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en så simpel lösning.

för att lägga upp en auction så ska man betala 15% av Buyouten.

Om man lägger en överdriven buyout på säg 100 miljoner blir det som sagt 15 miljoner för att lägga upp den. Då slutar idioterna nog upp.

(Man betalar ju för tillfället 15% på vinsten OM den blir såld. Vilket är dåligt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en så simpel lösning.

för att lägga upp en auction så ska man betala 15% av Buyouten.

Om man lägger en överdriven buyout på säg 100 miljoner blir det som sagt 15 miljoner för att lägga upp den. Då slutar idioterna nog upp.

(Man betalar ju för tillfället 15% på vinsten OM den blir såld. Vilket är dåligt.)

Eller så borde dem fixa en max "gräns" på buyouten o en viss summa dras efter man har lagt upp är trött på se saker som man behöver ligger på överdrivna priser som inne i helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar som att många casual gamers har börjat tröttna på D3 nu.

Själv var jag nära att tröttna efter Attack Speed-patchen, men sedan modifierade jag min gear och build en del och det är jävligt roligt nu. Kör Archon Wizard i Act III inferno, allting smälter, inkl champion packs!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...