Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Lirat en hel del timmar i RoS nu!

Är en som kör samma gubbe hela tiden, har lirat Witch Doctor sedan dag 1

Och jisses vad roligt det är nu! Hittade en ny set del jag aldrig hört om tidigare.

Tänk på att set delar endast droppas i tornment! Kan ganska effektivt lira Tornment 2 nu.

Here's my nigga http://eu.battle.net/d3/en/profile/simorion-2255/hero/1678990 :P :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Startade upp liret en kortis tidigare idag. Känner mig rätt förvirrad vid allt det nya så jag ska läsa på lite.

Jag kan däremot säga att min Barb som jag kämpade många timmar med för att lyckas klara Inferno med honom utan att använda mig av AH kändes väldigt stark i normal mode med sin defensiva build. Hittade dessutom två gula items från de första mobsen jag stötte på som båda hade alla tre attribut gröna.

Så det kändes lite konstigt.

Får testa vidare på högre svårighetsgrader och lära mig vad Torment är och sådant skoj.

Om den nya uppdateringarna tillsammans med det nya lootsystemet får mig att fastna igen så kommer jag nog köpa Reaper of Souls vart efter.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kunde inte hålla mig, skaffade RoS i söndags. Tips till Siana, och er andra som kanske inte skaffat RoS än, när ni väl bestämt er så kan ni gifta den amerikanska versionen på Blizzards hemsida till er själva och få det riktigt billigt. Det var till och med billigare än cjs.

1. Gå till Blizzards hemsida.

2. Gå till shoppen.

3. Välj den amerikanska shoppen istället för EU.

4. Välj att du vill gifta spelet.

5. Skriv in din mailadress.

6. Redeema koden på ditt konto.

7. ???

8. PROFIT!

Jag tänkte egentligen bara kika in för att säga hur bra jag tycker spelet blivit i och med de nya uppdateringarna. Även utan RoS så var det mycket roligare att spela när man hittar bra loot, man kunde även ta del av vissa nya grejer med som förhöjde spelupplevelsen.

Sedan vill jag likt Stellan hylla Bounties och Rifts. Jäsikens vad roligt, vad loot man får, och vad man levlar!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nog kört mer än vad man borde.. Men satan vad roligt det har varit! Har nog snart gjort så väl jag kan med den build jag kör med.

post-8815-0-81254500-1396915939.png

Liten sneakpic på min gear! Kan se allt här om ni så vill http://eu.battle.net/d3/en/profile/Simorion-2255/hero/1678990

En hel del farming och en hel del tur. Håller på sparar ihop till 4 set och börja lira någon form av poison build så småningom :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud. Jag spelade klart expansionen på skoj, en timma efter att jag nått lvl 70 fick jag en Thunderfury.

Så nu är jag fast igen..

Sammanträffande, jag lootade den idag!

Tänkte att jag kör en sista rift under tiden som eftersnacket till dagens CL var. Tur var väl det! Den var rätt bra prerollad med: http://eu.battle.net/d3/en/profile/eXotic-2996/hero/32441005

Ska höra runt lite och se vad som är värt att rerolla för att få den ännu bättre. Har någon av er några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://eu.battle.net...ell-2702/career

Har haft (och har fortfarande) fullt upp med att renovera vinden så har inte hunnit köra nått vidare, men har iaf dragit upp alla softcore classer till lvl 70, småkört lite hardcore, mest lvlat upp en wizard igen efter att min lvl 60 dog av BSOD dagen innan release.ph34r_1194151_0.gif

Du ska ha cred för att du faktiskt har en av varje klass i level 70. Vilken klass är din favorit? Kollar man snabbt på din profil så ser det ut som munk, men det behöver ju inte stämma.

Jag själv lirar ju nästan enbart barbarian, sedan RoS kom har det blivit barb helt och hållet. Jag är lite så att jag bestämmer mig för en klass och sedan kör jag på det tills jag verkligen gjort allt jag bara kan med den klassen.

Lirade däremot upp en DH till 60 när det var levelcap, och spenderade en del tid med henne. Men när jag sedan gav mig fan på att fortsätta med min barb så fick hon läggas åt sidan.

Sedan har jag en wiz och en munk som jag dragit några levels med i ett försök att återuppliva Diablo. Jag tröttnade båda gångerna, inte på klasserna utan på spelet i sig.

Nu däremot! När spelet lever och frodas så blir jag lite sugen på att spela de klasser jag inte testat på ordentligt än, det vill säga alla klasser utom barb och DH. Speciellt sugen är jag på att testa crusader, jag ska bara orka slita mig från min kära barb som jag inte känner mig färdig med än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland är det här spelet konstigt. :P

Farmar rifts utav bara sjutton i T1 och får i bästa fall 1 - 2 legendary per rift ungefär. Igår farmade jag Act V på normal efter vit armor att använda i crafting, hittade två set items och tre legendarys.

Haha, det är lustigt hur det blir ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska ha cred för att du faktiskt har en av varje klass i level 70. Vilken klass är din favorit? Kollar man snabbt på din profil så ser det ut som munk, men det behöver ju inte stämma.

Jag själv lirar ju nästan enbart barbarian, sedan RoS kom har det blivit barb helt och hållet. Jag är lite så att jag bestämmer mig för en klass och sedan kör jag på det tills jag verkligen gjort allt jag bara kan med den klassen.

Lirade däremot upp en DH till 60 när det var levelcap, och spenderade en del tid med henne. Men när jag sedan gav mig fan på att fortsätta med min barb så fick hon läggas åt sidan.

Sedan har jag en wiz och en munk som jag dragit några levels med i ett försök att återuppliva Diablo. Jag tröttnade båda gångerna, inte på klasserna utan på spelet i sig.

Nu däremot! När spelet lever och frodas så blir jag lite sugen på att spela de klasser jag inte testat på ordentligt än, det vill säga alla klasser utom barb och DH. Speciellt sugen är jag på att testa crusader, jag ska bara orka slita mig från min kära barb som jag inte känner mig färdig med än.

Har ingen tydlig favorit. Att munken har mest playtime är för det var min main i Vanilla. Skulle säga att Wiz toppar listorna, även om jag just nu gearar upp min WD.

Munk och Cruz får jag inget sug efter, munkens nya skill är skit, den hade potential men vafan. Det den gör, gör fist of thunder lika bra.. Sjukt tråkig skill.

DH's Vengeance är helt sjuk, 15sek med DAMP, skjuter på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen tydlig favorit. Att munken har mest playtime är för det var min main i Vanilla. Skulle säga att Wiz toppar listorna, även om jag just nu gearar upp min WD.

Munk och Cruz får jag inget sug efter, munkens nya skill är skit, den hade potential men vafan. Det den gör, gör fist of thunder lika bra.. Sjukt tråkig skill.

DH's Vengeance är helt sjuk, 15sek med DAMP, skjuter på allt.

Epiphany är ju klockren för monks. Sjukt roligt om man stackar fire damage och kör med Inner fire runan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Skapade en WD i veckan, i fredags började jag farma Act1 Horadric Cache med min DH (Hon är snabbast) på jakt efter Ring of Royal Grandeur och idag lootade jag två stycken. :P

En rullade DEX så den får min DH ha, passar bra då jag tänkte leta efter Natalya's set till henne.

Nu ska jag farma fram Mask of Jeram (+75% DMG till pets) och Zunimassa set till min WD. Sedan ska jag ha ett helt zoo springandes med mig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapade en WD i veckan, i fredags började jag farma Act1 Horadric Cache med min DH (Hon är snabbast) på jakt efter Ring of Royal Grandeur och idag lootade jag två stycken. tongue_1181744_0.gif

En rullade DEX så den får min DH ha, passar bra då jag tänkte leta efter Natalya's set till henne.

Nu ska jag farma fram Mask of Jeram (+75% DMG till pets) och Zunimassa set till min WD. Sedan ska jag ha ett helt zoo springandes med mig! biggrin_1182204_0.gif

Jeram kan rolla upp till 100%, lootade en själv på min hardcore WD men dock på lvl 30.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jeram kan rolla upp till 100%, lootade en själv på min hardcore WD men dock på lvl 30.

Jodå, jag var lite otydlig där. Skrev bara upp det som man är garanterad.

Hittade min nyss och den rullade 93% pet dmg, fast dessvärre rätt kassa attribut. Men det kanske går att rerolla till det bättre. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...