Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Fack yeah! Efter ungefär 100 värdelösa gulingar så lootade jag den här:

zn5ob.jpg?1

Jäklar vad skönt det kändes.

Lite roligt också att när jag började lira på Act II i morse så hade jag stora problem. Men efter att ha testat runt lite med några rustningar som jag sparat (Ifall jag skulle få problem) så lyckades jag ta mig an de flesta elite packs utan jättestora problem. Nu mot slutet sprang jag nästan fram genom acten som om det var normal mode. :D

Redigerad av eXotic
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Helt klart godkänt ju. Den kan du få en liten slant för.

Eller du kanske använder den? Tänkte på durability. :P

Ett par miljoner kan jag få för den bara. Inga perfekta rolls, och oturligt nog str och dex som extrarolls. Det enda som är acceptabelt är dess damage. Sourcen jag har är bättre, råkade equippa den där av misstag wink_684833_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar visserligen lite men inte allt för mycket nu längre. sparar lite pengar så jag kan klara mig fint i act 3. har det lite kämpigt när vissa packs kommer :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Simorion-2255/hero/1678990

Kör som synes WD!

Byter för tillfället sakta men säkert ut min magic find mot All resist och vitality. utan att förlora dps såklart. So it will cost me some..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar visserligen lite men inte allt för mycket nu längre. sparar lite pengar så jag kan klara mig fint i act 3. har det lite kämpigt när vissa packs kommer :P

http://eu.battle.net...55/hero/1678990

Kör som synes WD!

Byter för tillfället sakta men säkert ut min magic find mot All resist och vitality. utan att förlora dps såklart. So it will cost me some..

Magic find är jäkligt bra att ha när man väl kommer in i hardcore-farmandet. Jag önskar jag hade mer. Resonerade att jag ändå kommer få en massa från paragon levels, men det tar tid...

Jag har dock ett macro på tangentbordet som fort byter min gear mot magic find när jag dödar ett champion-pack, men jag missar ju en massa magic find på vanliga mobs.

Några tips till dig som inte borde vara jättedyrt men ändå borde ge dig en rejäl boost:

- Din offhand har väldigt låg dps.. Vet inte hur dyr en thing of the deep med lite högre dps är, men det kan vara värt att titta på.

- Se om du kan hitta en mainhand med både socket och critical hit damage på i alla fall 40+. Det gör inget om dpsen är lite lägre, du borde tjäna på det ändå.

- Socket i hjälmen är nästan ett måste!

----

Här är min profil förresten:

http://eu.battle.net...716/hero/287906

Jag är ganska nöjd med var jag ligger dps-mässigt, kör archonspec som synes och allt smälter rätt bra. Behöver bara uppa mitt hp och mina resists lite. Hp kommer inte vara så svårt, har många items utan vit. Utöver det behöver jag verkligen, verkligen skaffa bättre main hand, men jag tänkte investera rätt mycket i den så det tar en liten stund att hitta ett kap.

Min neck har jag förövrigt hittat själv!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost för att jag kan.

Nu har första killen (Alkaizer, en barb) blivit paragon level 100. Såg det live på twitch, rätt sick, han peakade på nästan 25 000 viewers. Nu återstår Hardcore-racet... Men det kommer dröja.

Såg det förut på reddit, galet vad fort det gick ändå. Jag är fortfarande på två (3?). :(

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Satte mig framför Diablo - fredag kväll, tänkte för mig själv "Ikväll ska jag fan inte sluta farma förrän jag hittar en legendary!"

Första gamet, första elitepacket droppar en. Jahapp! :P

Den sög tyvärr. Eller ja, jag har inte ens identifierat den än, men den har ingen potential.

Den här: http://us.battle.net/d3/en/item/balefire-caster

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Fann nyligen denna: 8054215720_2053296d66_b_1240819_0.jpg

Någon som har någon aning om ungefärligt värde? Kollat runt lite på ah och antar att mina är runt det lägre av priserna?

Nu var det länge sedan jag spelade så jag har ingen större koll på nuvarande priser, men spontant känns det inte som ett jättebra bälte främst p g a att det rollade int och låg strength. Nu för tiden kan man väl filtrera även legendaries så det är väl bara att jämföra lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...