Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Små djur utan mening, typ råttor, ormar, skorpioner. Går man på dom så trampar man sönder dom. Samma effekt med din banner.

Hmm.. okej.

Jag hittade förresten min första Legendary igår, trots att jag inte klarat Act 4 på normal än. :P

Synd bara att den var skitdålig.

Det var Aquila Cuirass jag hittade fast med bara 8% Better chance, och bara +21 Vitality.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta legendaries man hittar på vägen till 60 är dåliga. Även många på 60 är dåliga, men det finns även många bra legendaries (Andariel's Visage, Stormshield, String of Ears osv osv).

---

Nu är RMAH uppe på de Amerikanska servrarna. Fan vad förvånad jag blev. Jag hade väntat mig att schyssta items skulle gå för kanske 5-10 dollar och de absolut, absolut bästa för kanske 50-60 dollar. De säljer för betydligt mycket mer. Det har redan gått Stormshields för maxpris (250 dollar) och folk köper blåa vapen med hög dps för 75-100 dollar och liknande. Sinnes. Får se om det håller i sig eller om det är extra mycket hysteri i början. Jag tror på det sistnämnda. Det känns som att det är nu alla ekonomiskt oberoende lata människor plockar på sig den bästa gearen i spelet för att sedan dansa runt i inferno innan de tröttnar. Frågan är hur många sådana spelare som kommer handla om några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

jadu, kommer på min höjd lägga 20€ per gubbe, detta under en lång, lång tid.

Låt dom bortskämda snorungarna med föräldrarnas kreditkort shoppa loss, inget som kommer hålla i längden.

Jag kommer nog inte skjuta in några pengar alls själv, men om jag lyckas sälja något för t e x $10 är det möjligt att jag köper några nya prylar för den mängden pengar eftersom att det är en löjlig summa att ta ut, speciellt med alla cuts. Jag tycker bara om att folk lägger så mycket pengar på items, mer profit för oss andra!

Däremot förstår jag inte riktigt grejen med att köpa en massa BiS-items för riktiga pengar. Vad gör man sen med gearen liksom? Hela spelet går ut på att farma, köper man bort det elementet finns det inte så mycket kvar att göra känns det som. Kanske siktar de på att PvP:a.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer nog inte skjuta in några pengar alls själv, men om jag lyckas sälja något för t e x $10 är det möjligt att jag köper några nya prylar för den mängden pengar eftersom att det är en löjlig summa att ta ut, speciellt med alla cuts. Jag tycker bara om att folk lägger så mycket pengar på items, mer profit för oss andra!

Däremot förstår jag inte riktigt grejen med att köpa en massa BiS-items för riktiga pengar. Vad gör man sen med gearen liksom? Hela spelet går ut på att farma, köper man bort det elementet finns det inte så mycket kvar att göra känns det som. Kanske siktar de på att PvP:a.

Jadu, var gör man i wow när man har alla BiS och all content är slut? a) PvP | b) inväntar ny content och farmar guld.

Dom kommer PvP:a, farma saker för att sälja och bara tjäna pengar utan några utgifter. Blir ganska fet profit om vi säger att en expansion kommer om 1-2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

När skulle PvP funktionen komma? Skulle den inte redan komma med 1.0.2 patchen? som släpptes för ett par veckor sen?

Det tror jag aldrig de har påstått. De har inte satt något datum på den än, tror jag. Den var inte med i patch notes inför 1.0.3 heller som ska komma i slutet av den här månaden, så det lär dröja en stund.

---

Pengarna rullar in i hyfsad takt!

AXIMT_1237281_0.png

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Förresten hur hittar man rätt sälj pris på sakerna man hittar o ska sälja dem på AH?

Leta upp liknande items och se vad de säljer för.

Filtrera efter de tre viktigaste statsen. Kolla även hur lång tid det är kvar på de sakerna som är uppe. Till exempel, om du hittar en likadan item som säljer för 100k men som har 1h kvar på AH vet du att 100k är för dyrt. Har något legat över 6h på AH kan man nästan garantera att det är för dyrt (undantag om det lades upp under natten).

Vet inte vad du är för level, men på 60 är det inte värt att spara på enhandare med lägre än 600-700DPS och tvåhandare med lägre än 900-1000DPS. Detta är absoluta smärtgränsen, och för att sälja en tvåhandare på tusen DPS ska den ha exceptionella stats, men det går. "Fissure shot" på listan på bilden jag nyss länkade var en båge med 967DPS.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, någon köpte Legendaryn jag hittade för 4000. Trodde ingen skulle köpa med tanke på att den var så dålig, men det kanske var något bra med den ändå.

Jag tänkte mest höra om det är värt att jag som låglevad lägger upp saker på AH. Eller köper folk bara gear när de dingat 60? Det jag mest jämför med är till exempel FlyFF där man gärna köper gear till sin level 15-karaktär för att han ska levla så fort som möjligt.

Finns samma fenomen i Diablo?

Jag har till exempel en mace med +33 STR med req level på 14. 33 extra STR för en barb är ju rätt bra i level 14, men om ingen köper grejer till sina låglevlade karaktärer så är det ju rätt onödigt att lägga upp. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, någon köpte Legendaryn jag hittade för 4000. Trodde ingen skulle köpa med tanke på att den var så dålig, men det kanske var något bra med den ändå.

Jag tänkte mest höra om det är värt att jag som låglevad lägger upp saker på AH. Eller köper folk bara gear när de dingat 60? Det jag mest jämför med är till exempel FlyFF där man gärna köper gear till sin level 15-karaktär för att han ska levla så fort som möjligt.

Finns samma fenomen i Diablo?

Jag har till exempel en mace med +33 STR med req level på 14. 33 extra STR för en barb är ju rätt bra i level 14, men om ingen köper grejer till sina låglevlade karaktärer så är det ju rätt onödigt att lägga upp. :P

Jag la upp lite saker i låg lvlad saker la till och med upp en skit sak för 100 eller om det var 150k guld en köpte den :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom stora pengarna ligger i lvl 60 end gear.

1h: 700dmg minimum

2h: 1000dmg minimum

armor: str/dex/int + vit + all resist (går som smör för folk som vill farma inferno utan classcannon specs)

ring/amu: +dmg, atk-spd + prio stat och sockets.

Allt detta kan du kränga över 1miljon, även långt över om statsen är väldigt bra. Under dessa thresholds kan du på din höjd få 500k för ett jävligt bra rollat item. Orkar man kan man tjäna grova pengar på AH, men personligen har jag sålt ALLT jag lootat till NPC och väntar fortfarande på att jag ska loota något av värde som kan säljas på AH.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, någon köpte Legendaryn jag hittade för 4000. Trodde ingen skulle köpa med tanke på att den var så dålig, men det kanske var något bra med den ändå.

Jag tänkte mest höra om det är värt att jag som låglevad lägger upp saker på AH. Eller köper folk bara gear när de dingat 60? Det jag mest jämför med är till exempel FlyFF där man gärna köper gear till sin level 15-karaktär för att han ska levla så fort som möjligt.

Finns samma fenomen i Diablo?

Jag har till exempel en mace med +33 STR med req level på 14. 33 extra STR för en barb är ju rätt bra i level 14, men om ingen köper grejer till sina låglevlade karaktärer så är det ju rätt onödigt att lägga upp. :P

Vilken level är din barb i nu? Säg till om du vill ha sällskap i Nightmare för har en DH i level 37 som jag tänkt levla. :P

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken level är din barb i nu? Säg till om du vill ha sällskap i Nightmare för har en DH i level 37 som jag tänkt levla. :P

Level 31 är han i. När jag klarat storyn första gången så tänkte jag lira med folk med min barb. :P

Då kanske vi kan hänga med varandra runt i Nightmare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, någon köpte Legendaryn jag hittade för 4000. Trodde ingen skulle köpa med tanke på att den var så dålig, men det kanske var något bra med den ändå.

Jag tänkte mest höra om det är värt att jag som låglevad lägger upp saker på AH. Eller köper folk bara gear när de dingat 60? Det jag mest jämför med är till exempel FlyFF där man gärna köper gear till sin level 15-karaktär för att han ska levla så fort som möjligt.

Finns samma fenomen i Diablo?

Jag har till exempel en mace med +33 STR med req level på 14. 33 extra STR för en barb är ju rätt bra i level 14, men om ingen köper grejer till sina låglevlade karaktärer så är det ju rätt onödigt att lägga upp. :P

Folk köper gear på alla levlar, men ju lägre ner i levlarna man går desto billigare måste det vara. Eftersom level req sätter stopp för statsen kan t e x en lvl 25-item aldrig vara jättebra, så oavsett om man köper den bästa level 25-armorn i spelet kommer man fortfarande ha hittat något bättre efter någon dags levlande.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk köper gear på alla levlar, men ju lägre ner i levlarna man går desto billigare måste det vara. Eftersom level req sätter stopp för statsen kan t e x en lvl 25-item aldrig vara jättebra, så oavsett om man köper den bästa level 25-armorn i spelet kommer man fortfarande ha hittat något bättre efter någon dags levlande.

Ah, tack så mycket. Då vet jag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Antar att de flesta av er redan sett patchnotes till 1.0.3 men här är de för er som inte sett: http://www.diablofan...h-103-now-live/

Vissa grejer är helt sjuka, prissänkningen på jewel crafting är helt galen! Plus att det bara kostar 2 gems istället för 3.

Och alla stackare som satt med vapen som hade hög DPS tack vare att vapnet hade rollat %Attack Speed sitter nu med betydligt mycket sämre vapen. w00t_1181130_0.gif

Edit: Hidden fixes

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/vbhb4/compiled_list_of_hidden_nerfs_for_patch_103/

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...