Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Nån som har tips hur man kan farma guld snabbt? har lagt ut lite saker på AH. Sitter med dåligt gear då jag har bara 3k health o lite annat skit o gör endast 800 DMG o har Dex: 462 Int: 154 Vit: 295 Strength: 182 är kvar i nightmare mod på act 1. Svårt att hitta folk att spela med då dem spelar kanske 5-10min sen quitar :/ Dessutom suger ju mitt gear så.

Egentligen behöver du inte bry dig så mycket om guld innan du är level 60, fast det beror på vad du ska ha guld till nu? Gear hittar du ju titt som tätt också.

Farma Inferno efter Rare/Legendaries med buffen + Magic Finder-gear är the way to go! :)

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen behöver du inte bry dig så mycket om guld innan du är level 60, fast det beror på vad du ska ha guld till nu? Gear hittar du ju titt som tätt också.

Farma Inferno efter Rare/Legendaries med buffen + Magic Finder-gear är the way to go! :)

Mja men problemet är 99% av allt jag har dödat så har jag knappt fått nå rare item bara massa blått o när man kollar speccen på dem så är det allt från -200-500 health -200-700 damage o protection. O det som dyker upp är som jag har haft under jag var lvl 20-28 som oftast dyker upp som är mycket sämre gear. Hittade hyffsade bra gear på AH.

Vilka gems ska jag använda egentligen till en DE? Har kört med dem gröna för att få upp min Dex för bättre skada. O funderar på om jag ska börja crafta röda gems för 20 strength points.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Nån som har tips hur man kan farma guld snabbt? har lagt ut lite saker på AH. Sitter med dåligt gear då jag har bara 3k health o lite annat skit o gör endast 800 DMG o har Dex: 462 Int: 154 Vit: 295 Strength: 182 är kvar i nightmare mod på act 1. Svårt att hitta folk att spela med då dem spelar kanske 5-10min sen quitar :/ Dessutom suger ju mitt gear så.

Skutta tillbaka några akter och gör quest och döda allt i din väg.

---

Idag blev det MF-run! biggrin_1182204_0.gif

Började först på Inferno och farmade lite i början, men hoppade rätt fort över till Hell. Är för svag för inferno fortfarande. I Hell började jag i mitten av Akt 3 och slutade i början av Akt 4 då man tappade valor-buffen. Bra run ändå, för man får med flera bossar. Protip: Även om bossar i sig nästan aldrig droppar rare-items blir det annat ljud i skällan om man sitter på 5 stacks med valor. Då spottar de ur sig gult som om det inte fanns någon morgondag. Oftast 3 per boss.

Efter en stund tyckte jag det skulle vara mer spännande om jag inte identifierade och kastade/sparade rare-itemsen förrän jag var klar.. Nu blir det identifieringsdags! w00t_1181130_0.gif

gpiSE_1236044_2.jpg

Edit: Fick några okej saker och två galna saker. En polearm med okej stats, 480DPS och sänkt level req så att den kan användas redan på level 47! Polearms på den leveln ligger på cirka 200DPS under annars. Sedan hittade jag ett monk-head med sinnessjuka stats också.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Akta er för public games! Läste på fz nyss dem rensar era konto på gear guld allt. När ni loggar in om ni har den oturen kommer ni se eran hjälte naken. När du joinar public game o hamnar bland andra spelare så kan ena sitta i afk med en bot som fiskar era session id's. Det hjälper inte med extra skydd på kontot som identitets koden man skriver in.

För dem har redan information om erat konto o behöver bara logga in rensa allt ni har på erat konto. Skriver f.ö från mobilen. Länk finna här: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120522/diablo-iii-konton-hackade

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Akta er för public games! Läste på fz nyss dem rensar era konto på gear guld allt. När ni loggar in om ni har den oturen kommer ni se eran hjälte naken. När du joinar public game o hamnar bland andra spelare så kan ena sitta i afk med en bot som fiskar era session id's. Det hjälper inte med extra skydd på kontot som identitets koden man skriver in.

För dem har redan information om erat konto o behöver bara logga in rensa allt ni har på erat konto. Skriver f.ö från mobilen. Länk finna här: http://www.fz.se/art...-konton-hackade

Jag har läst detta med, men Blizzard har gått ut och sagt att det inte verkar vara något fel från deras håll: http://us.battle.net...846?page=29#571

Troligen är det en grupp hackers som under en längre tid har samlat på sig en stor mängd Battle.net-konton och sedan väntat på DIII-releasen innan de loggade in på alla och rensade karaktärerna: http://us.battle.net...846?page=32#633

Sedan kan ju Blizzard förstås ha fel/ljuga. Mig kvittar det, spelar inte public ändå.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ändå dåligt dem som har förlorat allt kan inte få tillbaka de av blizzard det är ändå inte konto innehavarens fel att kontot blir hackat utan vetskap

De får tillbaka karaktären och så, men det är en viss rollback på den. Är väl för att begränsa att folk utnyttjar systemet eller något. När mitt WoW-konto blev hackat en gång fick jag tillbaka allt och cirka 90 000 extra guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De får tillbaka karaktären och så, men det är en viss rollback på den. Är väl för att begränsa att folk utnyttjar systemet eller något. När mitt WoW-konto blev hackat en gång fick jag tillbaka allt och cirka 90 000 extra guld.

Ah då vet jag. För jag läste att blizzard kan inte ge tillbaka saker som har försvunnit på deras faq. Hur långt blir det en rollback på sin gubbe?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen är Inferno en spark i ansiktet fortfarande, men det är ju sjukt mer chill att köra Inferno solo som Demon Hunter än Monk. Kom till Act II som Monk, sönderslaktad. Testade Demon Hunter på Inferno, då blev det lite mer hanterbart! Fortfarande äckligt jobbigt, men men..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...