Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

I act 2, tror det är Khasim Outpost-waypointen, finns det en stor chans (cirka 1/3 eller så) att en treasure goblin spawnar, vilket gör att man kan spamma games och döda den. Gjort det i några timmar nu på inferno, fast fick rätt dåliga drops faktiskt. Tänkte bara säga det nu för att se hipster ut, om några timmar lär de flesta känna till det och så blir det nerfat.

Vi upptäckte det idag, lite senare hade någon mer upptäckt det och postat det på ett forum. Bara en tidsfråga innan det läcker över till reddit.

Edit: Road to Alcarnus var det. Funkar fortfarande!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick upp från 52 till 56 nu o köpt nu lite gear för över 100k till min Daemon hunter. Känner verkligen nu att man får rätt så mycket pengar under hell är på näst sista acten nu har 12% extra gold from monster samt ferrets som companion som gör att jag får extra guld.

Så jag får mellan 300-700G nu hade ca 187000G nånstans där nästan 190000 men efter jag hade köpt en ny båge o lite annat på AH så hade jag ca 20k kvar. Är det bra att satsa på Dex och Vit? har ca 1300 Dex o nästan 800 i Vit så har runt 22k health o en damage nästan på 7k.

Ska se om jag kan dinga 60 imorgon eftermiddag när jag kommer hem från plugget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gick upp från 52 till 56 nu o köpt nu lite gear för över 100k till min Daemon hunter. Känner verkligen nu att man får rätt så mycket pengar under hell är på näst sista acten nu har 12% extra gold from monster samt ferrets som companion som gör att jag får extra guld.

Så jag får mellan 300-700G nu hade ca 187000G nånstans där nästan 190000 men efter jag hade köpt en ny båge o lite annat på AH så hade jag ca 20k kvar. Är det bra att satsa på Dex och Vit? har ca 1300 Dex o nästan 800 i Vit så har runt 22k health o en damage nästan på 7k.

Ska se om jag kan dinga 60 imorgon eftermiddag när jag kommer hem från plugget.

Om det inte är absolut nödvändigt tycker jag inte du ska spendera ditt guld innan du når 60. Du kommer ersätta i princip all gear du har på dig ganska fort efter du dingat 60, så lägg inte för mycket pengar på vägen dit. Undantag är om du hittar kap på AH eller om ditt vapen är väldigt dåligt eftersom att DPS:en gör questandet mycket snabbare.

I Hell fungerar det att satsa på primary stat + vit, men om du vill överleva i inferno är resistance mycket bättre än vit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte är absolut nödvändigt tycker jag inte du ska spendera ditt guld innan du når 60. Du kommer ersätta i princip all gear du har på dig ganska fort efter du dingat 60, så lägg inte för mycket pengar på vägen dit. Undantag är om du hittar kap på AH eller om ditt vapen är väldigt dåligt eftersom att DPS:en gör questandet mycket snabbare.

I Hell fungerar det att satsa på primary stat + vit, men om du vill överleva i inferno är resistance mycket bättre än vit.

Tack för tipset Ska man då köra med Dex + vit + res eller Dex + has socket + res när man ska söka på AH?. Har totalt lite över 30 attack speed nu så går mycket snabbare att döda. Men eftersom jag har en damage på 7k varför gör jag då inte den skadan? utan landar mellan 4-6k damage.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Ska man då köra med Dex + vit + res eller Dex + has socket + res när man ska söka på AH?. Har totalt lite över 30 attack speed nu så går mycket snabbare att döda. Men eftersom jag har en damage på 7k varför gör jag då inte den skadan? utan landar mellan 4-6k damage.

Om du kollar damage under character panel så är det skada per sekund som anges och inte skada per slag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart 60 igår men har en fråga vilken act ska jag farma för guld? Eftersom jag är bara på part 2 i act 1 inferno men måste ha bättre gear. Så vilken act i hell är bra att farma för guld?

Tycker att Act III, ute på isfältet med tusentals mobs, fungerar rätt bra för guldfarmande. Annars är Whimsyshire (Hell) rätt okej också.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Act 3 nu med monken på normal tycker den är lite väl för OP.

Förstår inte vad det är för poäng att kalla saker OP redan i normal...

Jodå den var jävligt soft att lvla med Crippling wave, Cyclone strike, Sweeping winds.

Men jag kan säga att det är inte så himla OP på inferno, jag hatar Act 2.

Vänta bara tills du kommer till A4! w00t_1181130_0.gif

Jag plockar vanliga mobs rätt lätt i A2 nu, eliter är fortfarande jobbiga men går. I A3/A4 är även vanliga mob packs som att möta eliter...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår inte vad det är för poäng att kalla saker OP redan i normal...

Vänta bara tills du kommer till A4! w00t_1181130_0.gif

Jag plockar vanliga mobs rätt lätt i A2 nu, eliter är fortfarande jobbiga men går. I A3/A4 är även vanliga mob packs som att möta eliter...

Körde party med en annan som var monk lvl 60 vi tog ner Diablo på ca 2min eller nåt jäkligt snabbt gick det iallafall o jag gjorde inte speciellt mycket heller utan han gjorde det mesta så behövde typ bara stå där o vänta en bit ifrån bossen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde party med en annan som var monk lvl 60 vi tog ner Diablo på ca 2min eller nåt jäkligt snabbt gick det iallafall o jag gjorde inte speciellt mycket heller utan han gjorde det mesta så behövde typ bara stå där o vänta en bit ifrån bossen.

nu framkom det inte vilken nivå du körde på, men monk är helt värdelösa i inferno om man inte använder all sin tid på ah och farmar guld i hell. Dom scalear dåligt och behöver mer surv. än en barbar, men får ingen dmg. Samma gear så sitter en barb på 120000 dmg, medans munken har 40000.. Monk är bara op fram till hell, period.

T: lvlar upp en wd nu istället, jävligt mycket skönare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...