Jump to content

Diablo III


Siana
 Share

Recommended Posts

Jag lirar fortfarande, jag hade ingen i tillräckligt högt level för att märka av IAS-nerfen. Jag hann heller aldrig märka av alla infernoförändringar som gjordes.

Tror det var bra, för då vet jag inte vad jag missade. Många som vet vad som har ändrats är ju rätt sura nu. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lirar fortfarande, jag hade ingen i tillräckligt högt level för att märka av IAS-nerfen. Jag hann heller aldrig märka av alla infernoförändringar som gjordes.

Tror det var bra, för då vet jag inte vad jag missade. Många som vet vad som har ändrats är ju rätt sura nu. :P

Äsch, det var en vettig ändring. Tog bara lite tid innan jag visste hur jag skulle geara, men nu är jag starkare än pre-nerf eftersom att mobsen även blev nerfade.

Farmingen är även roligare. Tidigare nötte jag bara treasure goblins men nu är det mer värt att cleara hela akter och döda olika packs. Mycket mer variation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelt grattis!

På tal om r/diablo, jösses vad folk slutar spela till höger och vänster nu. Komiskt när man går till YouTube och söker på Torchlight 2-videos. Folk bashar sönder Diablo där.

Jag tycker fortfarande det är kul i alla fall, farmar lite då och då. Igår hittade jag en legendary och ett par rare-handskar som ligger uppe på bid, kommer sälja för 10-20mille. Legendaryn var inte jättebra, men fick den sålt för 900k.

Det känns som att man märker lite att det är färre som spelar nu, utbudet på AH är mindre och dyrare... Alternativt börjar min gear bli så bra att det bara finns väldigt få upgrades. tongue_1181744_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelt grattis!

På tal om r/diablo, jösses vad folk slutar spela till höger och vänster nu. Komiskt när man går till YouTube och söker på Torchlight 2-videos. Folk bashar sönder Diablo där.

Jag tycker fortfarande det är kul i alla fall, farmar lite då och då. Igår hittade jag en legendary och ett par rare-handskar som ligger uppe på bid, kommer sälja för 10-20mille. Legendaryn var inte jättebra, men fick den sålt för 900k.

Det känns som att man märker lite att det är färre som spelar nu, utbudet på AH är mindre och dyrare... Alternativt börjar min gear bli så bra att det bara finns väldigt få upgrades. tongue_1181744_0.gif

Tack så mycket!

Jag kommer nog inte sluta än på ett tag, speciellt inte då jag har något att sikta på hela tiden. Med min barbar har jag nämligen inte köpt någonting på AH med. Så allt gear är självlootat. Tänkte försöka mig på att klara inferno utan att ta hjälp av AH. Får se hur långt jag kommer innan jag ger upp. :D

Mjo det känns verkligen som det är mindre folk, saker är svårare att sälja på AH nu än de var för några veckor sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högsta försäljningen hittils!

Gloves med dex, as, critchance och critdmg!

Trist när man inser att utan cut hade man fått närmre 27 mille...

Ouff! Men grattis ändå! :)

Det har gått lite segt att progressa för mig sedan jag dingade 60, Act 4 Hell är svårt utan att använda AH. Men igår lootade jag en sköld som gav plus i både life, attack och protection så jag slängde på den och testade lite.

Jävlar vilken skillnad det blev! Har svårt att se hur jag ska kunna gå tillbaka två 1H eller en 2H. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2012-07-10 at 19:25, eXotic skrev:

Ouff! Men grattis ändå! :)

Det har gått lite segt att progressa för mig sedan jag dingade 60, Act 4 Hell är svårt utan att använda AH. Men igår lootade jag en sköld som gav plus i både life, attack och protection så jag slängde på den och testade lite.

Jävlar vilken skillnad det blev! Har svårt att se hur jag ska kunna gå tillbaka två 1H eller en 2H. :P

Tack :)

Kan garantera att du nog kommer smyga tillbaka till dualwield när du får lite bättre gear. I princip alla barbs kör dual wield nu.

Hör av dig om du behöver hjälp förresten, XXXX. Vi två som fortfarande spelar måste ju hålla ihop tongue_1181744_0.gif

----

Bruuutalt nöjd med kvällens farmsession. Hittade en crossbow som kommer sälja för över 50 mille och en amulett som förhoppningsvis kommer sälja för över 20. Det går bra nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2012-07-10 at 20:24, Siana skrev:

Tack :)

Kan garantera att du nog kommer smyga tillbaka till dualwield när du får lite bättre gear. I princip alla barbs kör dual wield nu.

Hör av dig om du behöver hjälp förresten, XXXX. Vi två som fortfarande spelar måste ju hålla ihop tongue_1181744_0.gif

Självklart, jag skulle lägga till "Medan jag fortfarande progressar." men jag måste ha glömt bort det. :P

Just att jag lirar med min barb utan att köpa gear via AH gör ju att jag dessutom inte har optimalt gear, därför är skölden än mer värdefull.

Tog precis Diablo på Hell. Det gick löjligt lätt, inte ens skuggorna var speciellt svåra och jag behövde bara använda healthpotion en gång eftersom jag kikade bord från skärmen och råkade bli fångad i en fälla. >_<

Självklart kan vi lira någon gång, jag addar dig. Fast det blir inte med barb, och annars har jag bara en DH på level ~30 som är i nightmare någonstans. Så det är om du vill hjälpa henne, eller om vi startar helt nya karaktärer och lirar med tillsammans. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lanade för ett par veckor sedan och progressade från level ~45 till början av Act 3 i Inferno. Det blev även en hel del Butcher-runs för att geara upp och försöka förbereda inför Act 3. Men skillnaden mellan Act 2 och 3 var löjligt stor, och vi lyckades knappt släcka några brasor innan allas gear var helt paj.

När jag kom hem från lanet körde jag några Butcher-runs i min ensamhet, men det var inte alls lika kul solo.

Ska ni farma gear och grejer är jag taggad på att hänga med på ett par runs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...