Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Transporttroppchef blev jag. Verkar skoj. :)

Som andraval har jag Stabsplutonbefäl. Verkar också skoj.

Istället för att prata mönstring och samtal och grejer så tänkte jag skrytdroppa lite resultat, för jag är så himla nöjd att jag inte ens känner mig dålig när jag flashar med dem. :D

Muskelstyrka: 8/9

Fysisk arbetsförmåga (cyklingen): 4/10

Syn och färgblindhet: Felfritt

Hörsel: A (inte jättebra fick jag veta, och jag fick rådet att vara försiktig med hörseln i framtiden. Men jag fick ändå högsta betyg)

Inskrivningsprovet: 9/9 (FUCK YEAH!!! (w00t):whistling::lol: det hade jag verkligen, verkligen inte trott. Främst med tanke på hur vansinnigt svårt det var)

Befälslämplighet: 7/9 (8 och 9 ska tydligen vara sällsynt)

Plikttjänstförmåga: 7/9

Sammanvägd tjänstbarhet: A

:PB)(w00t)

Inskrivningsprovbrothars! *high five*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[youtube-old]eCLc8cZdhLI[/youtube-old]

Transporttroppchef blev jag. Verkar skoj. :)

Som andraval har jag Stabsplutonbefäl. Verkar också skoj.

Istället för att prata mönstring och samtal och grejer så tänkte jag skrytdroppa lite resultat, för jag är så himla nöjd att jag inte ens känner mig dålig när jag flashar med dem. :D

Muskelstyrka: 8/9

Fysisk arbetsförmåga (cyklingen): 4/10

Syn och färgblindhet: Felfritt

Hörsel: A (inte jättebra fick jag veta, och jag fick rådet att vara försiktig med hörseln i framtiden. Men jag fick ändå högsta betyg)

Inskrivningsprovet: 9/9 (FUCK YEAH!!! (w00t):whistling::lol: det hade jag verkligen, verkligen inte trott. Främst med tanke på hur vansinnigt svårt det var)

Befälslämplighet: 7/9 (8 och 9 ska tydligen vara sällsynt)

Plikttjänstförmåga: 7/9

Sammanvägd tjänstbarhet: A

:PB)(w00t)

Grattis! Otroligt bra jobbat, jag är mycket stolt över dig. notworthy_1022341_0.gif

Respekt: +++++

Det är väl inte större skillnad på andelen "manliga män" här, mot för i vilken gymnasieklass som helst?

kthxbai

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

"Tyvärr kan jag inte placera dig någonstans. Du tillhör den lilla grupp som är överkvalificerad för de platser som kunnat vara aktuella. Du hade helt enkelt haft problem med att hitta vänner i en grupp med människor som är lite "dumma" *mönstrings förrättaren slår med fingret i huvudet*"

För smart för lumpen :D:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Vart ska du? :unsure:

Oj, hade verkligen missat det här. Jag ska till Göteborg nu på torsdag för att mönstra. Är dock lite bekymrad, det stod i en broschyr att man skulle ta med sig betyg från senaste gymnasietermin och från grundskolan. Gymnasiebetygen fixar jag lätt men jag har rotat igenom halva huset i jakt på betygen från grundskolan men jag verkar inte finna det. Tror ni att det skulle fungera även om jag kom dit utan dom betygen?

Ser verkligen fram emot lumpen och hoppas att jag blir uttagen och får någon rolig tjänst/utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, hade verkligen missat det här. Jag ska till Göteborg nu på torsdag för att mönstra. Är dock lite bekymrad, det stod i en broschyr att man skulle ta med sig betyg från senaste gymnasietermin och från grundskolan. Gymnasiebetygen fixar jag lätt men jag har rotat igenom halva huset i jakt på betygen från grundskolan men jag verkar inte finna det. Tror ni att det skulle fungera även om jag kom dit utan dom betygen?

Ser verkligen fram emot lumpen och hoppas att jag blir uttagen och får någon rolig tjänst/utbildning.

Nästan ingen i min grupp hade med grundskolebetyg.

Snabb fråga hos psykologen:

-"Har du grundskolebetygen med dig?"

-"Nej, tyvärr"

-"Okej"

...annars nämndes dessa aldrig under de två dagarna jag var där.

Lycka till förrresten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom nyss hem igen - fan va' kul det var. Riktig bra sammanhållning bland oss som skulle mönstra (vi var 16 stycken i min "grupp", 11 killar och 5 tjejer") och allting gick relativt bra. Det enda jag är riktigt missnöjd över är att jag halkade av ena pedalen på kondistestet redan på nivå 4 (nivå fucking 4!) och jag fick inte göra om det. Snackade dock med gubben som skulle hjälpa mig med val av utbildning och han sa att det har hänt förr. Han hade förståelse och petade upp den till en femma. Sure, kändes som jag lätt skulle klarat till nivå 6, möjligtvis 7 men jag får väl vara glad över att han hjälpte mig en bit på traven iaf. Hoppas verkligen att man får göra lumpen, riktigt taggad är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom nyss hem igen - fan va' kul det var. Riktig bra sammanhållning bland oss som skulle mönstra (vi var 16 stycken i min "grupp", 11 killar och 5 tjejer") och allting gick relativt bra. Det enda jag är riktigt missnöjd över är att jag halkade av ena pedalen på kondistestet redan på nivå 4 (nivå fucking 4!) och jag fick inte göra om det. Snackade dock med gubben som skulle hjälpa mig med val av utbildning och han sa att det har hänt förr. Han hade förståelse och petade upp den till en femma. Sure, kändes som jag lätt skulle klarat till nivå 6, möjligtvis 7 men jag får väl vara glad över att han hjälpte mig en bit på traven iaf. Hoppas verkligen att man får göra lumpen, riktigt taggad är jag.

Så han satte dig inte på något?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom nyss hem igen - fan va' kul det var. Riktig bra sammanhållning bland oss som skulle mönstra (vi var 16 stycken i min "grupp", 11 killar och 5 tjejer") och allting gick relativt bra. Det enda jag är riktigt missnöjd över är att jag halkade av ena pedalen på kondistestet redan på nivå 4 (nivå fucking 4!) och jag fick inte göra om det. Snackade dock med gubben som skulle hjälpa mig med val av utbildning och han sa att det har hänt förr. Han hade förståelse och petade upp den till en femma. Sure, kändes som jag lätt skulle klarat till nivå 6, möjligtvis 7 men jag får väl vara glad över att han hjälpte mig en bit på traven iaf. Hoppas verkligen att man får göra lumpen, riktigt taggad är jag.

Härligt att höra! Tråkigt med pedalen, men tur att mönstringsförrättaren förstod att du var missnöjd. :rolleyes:

Får man fråga vad du fick för resultat i de andra grejerna? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...