Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Har fortfarande inte fått något brev om mönstring, och nu är det bara 1½ vecka kvar till min artonårsdag.

Jävla.. jag som hade tänkt göra lumpen bara för att ha något att göra innan jag pluggar vidare. :P

Har du fått ett brev om att du ska mönstra är det väl bara vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, har bara fått det där brevet där det står att "Pliktverket planerar att ta ut dig till mönstring" eller något liknande. Och det var många månader sedan nu.

Kanske helt enkelt är så att det är mycket folk för tillfället så att det skjuts upp ett tag. Men äsch, du missar inget. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, har bara fått det där brevet där det står att "Pliktverket planerar att ta ut dig till mönstring" eller något liknande. Och det var många månader sedan nu.

Samma här. Men som tobbe sa, det kommer fler omgångar, eftersom att många fyller år på sommarhalvåret kanske det var fullt så att du får åka nästa omgång, du behöver nog inte oroa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Liten bump.

Fick brev från Pliktverket igår, den 14:e september påbörjar min mönstring i Luleå, pågår i 2 dagar.

Ptja, vad ska man säga? ;)

Aj, och du ville inte mönstra eller? (w00t)

Jag vet inte om jag är glad eller ledsen att jag slapp göra det, men fan jag vet att jag skulle vara nervös innan mönstringen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, i början var jag ju positivt inställd till att göra lumpen, men igår då jag blev kallad till mönstring tänkte jag bara "vafan är det jag håller på med?"

Tog mig en snabb titt hur mönstringen kommer gå till, och jag kan redan nu säga att jag kommer förhoppningsvis inte vara lämpad till att göra lumpen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liten bump.

Fick brev från Pliktverket igår, den 14:e september påbörjar min mönstring i Luleå, pågår i 2 dagar.

Ptja, vad ska man säga? ;)

2 dagar? När jag mönstrade sa de att de aldrig höll mönstrare 2 dagar om det inte var nödvändigt. Aja, åker du ut tidigt får du nog åka hem första dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 dagar? När jag mönstrade sa de att de aldrig höll mönstrare 2 dagar om det inte var nödvändigt. Aja, åker du ut tidigt får du nog åka hem första dagen.

Alltså, jag har absolut ingen aning, men i papprena jag fick stog det 2 dagar. Aja, vi får se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...