Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Ta det första du tänker på och säg exakt motsatsen så lär du klara dig finfint.

Jag kom att tänka på kaffe & bullar. Motsatsen till det, lol. Nej.

Skall bli mycket intressant att göra lumpen om nu allt går som det ska. Känns som ett krav med tanke på att jag tränar Parkour. Det går ihop.

Inte nog med att man får lära sig diverse saker. Jag tror det kan bli en fin upplevelse och en ny start på livet efter skolan. Egentligen blir man först född då man gått ut skolan. :(

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom att tänka på kaffe & bullar. Motsatsen till det, lol. Nej.

Skall bli mycket intressant att göra lumpen om nu allt går som det ska. Känns som ett krav med tanke på att jag tränar Parkour. Det går ihop.

Inte nog med att man får lära sig diverse saker. Jag tror det kan bli en fin upplevelse och en ny start på livet efter skolan. Egentligen blir man först född då man gått ut skolan. :)

:(:doh::)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick också hem brevet idag. Jag vill göra lumpen, så jag svarade så övertygande jag kunde för att jag ska få mönstra. Hur det kommer gå där vet jag inte, men jag hoppas!

Tips: ljug om dina festvanor på mönstringen, vissta psykologer tycker nämligen man är psykiskt instabil ifall man festar och dricker flera gånger i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips: ljug om dina festvanor på mönstringen, vissta psykologer tycker nämligen man är psykiskt instabil ifall man festar och dricker flera gånger i månaden.

Även om det är så att jag faktiskt inte festar mer än en gång i månaden ungefär så ska jag lägga det på minnet :naughty:.

Jag festar inte alls ofta, men när jag väl gör det så brukar jag slå på rätt stort, det kanske är därför du har fått någon konstig uppfattning om mina festvanor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tre Klasskompisar har mönstrat igår och idag. Bara en av dem som kommit hem än och han fick efter några minuter hos psykologen veta att det inte blev något. Anledningen var att han sa att han var osäker på om han ville göra lumpen och att han nog ska plugga vidare.

"det enklaste är ju att jag skickar hem dig direkt."

Samtidigt var inte "Jag vill verkligen inte göra lumpen" nog tydligen. Så ni som ska mönstra men ej vill göra lumpen bör ha en anledning (t.ex. planer på vidare studier).

Väntar på att dem andra två ska komma hem nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips till psykologen;

Berätta att du blivit rånad/varit med om något annat som skulle kunna fucka up psyket men visa att du är normal.

Det värsta med psykologen är att om du är nervös så tolkar de dig helt fel och tror att du är psykiskt instabil.

Vanliga frågor de ställer;

Vad tycker du om din familj? (wtf?)

Har du varit med om någon traumatisk händelse?

Varför vill du göra/inte göra lumpen?

Vad är du bra på?

Vad har du för betyg? (Denna fråga använder de för att sedan jämföra med iqprovet och se om du bryr dig om skolan, typ ungefärlish)

Hur många bullar går det på fem?

Detta är bara vad jag fick för frågor och jag har ingen aning vad andra har fått för frågor.

Jag ville inte göra lumpen och slapp, mest för att jag har käss kondition och har problem med att lyfta saker som blir tyngre ju mer jag tar i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog vilja göra lumpen om det inte vore för de där oerhört fula glasögonen man måste använda!

Man måste inte använda dom, men om dina egna går sönder under lumpen så får du ingen kompensation.

På min pluton körde alla med antingen egna glasögon eller kontaktlinser.

Jag har sagt det innan, och jag säger det igen, lumpen är en otrolig upplevelse olik allt annat man varit med om, och en merit för framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste inte använda dom, men om dina egna går sönder under lumpen så får du ingen kompensation.

På min pluton körde alla med antingen egna glasögon eller kontaktlinser.

Jag har sagt det innan, och jag säger det igen, lumpen är en otrolig upplevelse olik allt annat man varit med om, och en merit för framtiden.

Hur ser dessa brillor ut igentligen? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stor svart ram i plast, och bågar i flexibel metall som hakar fast sig bakom öronen, så att de sitter fast under strid.

Ser ut ungefär så här:

ranger-cmt-sporter-shooting-glasses_1005184_0.jpg

Tuffa ju! ;)

Ni som har mönstrat i år: när fick ni reda på att ni skulle till mönstring? Jag fyller år om 23 dagar, och har ännu inte sett röken av något sådant brev..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste inte använda dom, men om dina egna går sönder under lumpen så får du ingen kompensation.

På min pluton körde alla med antingen egna glasögon eller kontaktlinser.

Jag har sagt det innan, och jag säger det igen, lumpen är en otrolig upplevelse olik allt annat man varit med om, och en merit för framtiden.

Jag har själv kontaktlinser men det känns bättre om man skulle börja använda glasögon i lumpen då/om den tiden kommer. Det är helt enkelt åt helskotta om man får skräp i ögat. Mycket irreterande. :wub: Jag kan verkligen tänka mig att lumpen är en upplevelse för livet. Jag kan bara hoppas på att allt går som det ska. Är verkligen interesserad av detta. Det är dock synd att man skurit ned allt så mycket. Mycket svårare att komma in nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv kontaktlinser men det känns bättre om man skulle börja använda glasögon i lumpen då/om den tiden kommer. Det är helt enkelt åt helskotta om man får skräp i ögat. Mycket irreterande. :wub: Jag kan verkligen tänka mig att lumpen är en upplevelse för livet. Jag kan bara hoppas på att allt går som det ska. Är verkligen interesserad av detta. Det är dock synd att man skurit ned allt så mycket. Mycket svårare att komma in nu för tiden.

Hoppas verkligen att du inte kommer in i lumpen. Du skulle vara en fara. Inte bara för din pluton utan för alla som befinner sig i din närhet. "Vafan säger du, gillar du inte té!? Nä, nu jävlar ska du fååå! *Blam!*" Kan se det så klart framför mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas verkligen att du inte kommer in i lumpen. Du skulle vara en fara. Inte bara för din pluton utan för alla som befinner sig i din närhet. "Vafan säger du, gillar du inte té!? Nä, nu jävlar ska du fååå! *Blam!*" Kan se det så klart framför mig.

Jag skulle ändå aldrig skjuta någon i skallen så de avlider. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...