Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Även de som innan inryck hatar lumpen blir nöjda och belåtna, och tycker det är jätteroligt då de väl kommer in.

Med det där får du det att låta som att alla som gjort lumpen är nöjd med det, vilket inte stämmer.

Jag håller med om att vi som inte gjort lumpen ej kan döma det fullt ut, förstås. Jag vet i alla fall att många som inte gjört lumpen inte saknar lumpen, vilket borde vara värt lika mycket i diskussionen som det du tog upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även de som innan inryck hatar lumpen blir nöjda och belåtna, och tycker det är jätteroligt då de väl kommer in.

Ni alla tycks ogilla något ni inte vet nånting om.

Jag vet jättemånga som tyckte att det var extrem waste of time, och ibland en blandning av det och "jag hade ändå inte gjort något".

Själv ser jag lumpen som ett förlustprojekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kebab som är 90:a fick det i förrgår, så du kan ju räkna ut resten själv :confused:

Mja, fast först får man ett brev hem där man blir ombedd(tvingad) att svara på en internetenkät. Och det får man när man är 16-17 någon gång.. Hmm, ska se när jag skapade den här tråden, det var i samband med att jag fick det brevet vet jag.

Edit: Man får det när man är 17.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När fyllde du? Jag fyllde i slutet av maj och fick inget brev förrän i förrgår.

Qouad: :confused:

28 Mars, 1990, men det har ingen betydelse eftersom jag har gått om ett år. Detta betydde att jag inte fick fortsätta med lämplighetsunersökningen efter att ha gjort frågan ''Hur många år har du kvar i gymnasiet?''. Så, jag fick vänta extra länge. Med andra ord fick jag göra lämplighetsundersökningen ungefär vid samma tidpunkt som alla 91:or här.

Det var ett bra tag sen jag gjorde den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet jättemånga som tyckte att det var extrem waste of time, och ibland en blandning av det och "jag hade ändå inte gjort något".

Själv ser jag lumpen som ett förlustprojekt.

Jag känner kanske två personer som tyckte det var waste of time. De hade hellre bott hemma hos päronen ett år och supit. Jag kan inte övertala er om att lumpen är kul, men jag kan bara säga så här mycket: har du inte varit med om det, så vet du inte vad du talar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner kanske två personer som tyckte det var waste of time. De hade hellre bott hemma hos päronen ett år och supit. Jag kan inte övertala er om att lumpen är kul, men jag kan bara säga så här mycket: har du inte varit med om det, så vet du inte vad du talar om.

Människor som gör lumpen är alltså sådana som valde mellan lumpen och att sitta hemma hos sina föräldrar och supa i ett år. Säger väl lite om folket man kan möta där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner kanske två personer som tyckte det var waste of time. De hade hellre bott hemma hos päronen ett år och supit. Jag kan inte övertala er om att lumpen är kul, men jag kan bara säga så här mycket: har du inte varit med om det, så vet du inte vad du talar om.

Andra alternativ kan vara studera, resa, jobba, det behöver inte vara lumpen eller festa bort ett år och leva på mor och far.

Ganska säker, ska försöka slippa. Kommer dock inte kunna låtsas vara sämre än jag är på något test.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Människor som gör lumpen är alltså sådana som valde mellan lumpen och att sitta hemma hos sina föräldrar och supa i ett år. Säger väl lite om folket man kan möta där.

Tja, de som pluggar i min högskoleklass, och flera från min gymnasieklass gjorde just det. Då man frågade dom vad dom gjort under året var svaret "inget särskillt, festat lite, jobbat". Sen visst, det finns ett fåtal icke-lumpare som faktiskt gjorde något vettigt med sitt 19:e år. Men det är en absolut minoritet. De brukar istället tala om planer på att åka till australien eller liknande, vilket, av vad jag hört av kompisar, brukar rinna ut i sanden.

I lumpen kan man träffa folk av alla dess slag. Från spoiledbrats, till invandrare och alla andra sorters folk.

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...