Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Jag tänker SJÄLVKLART gå lumpen! (Åtminstone klara mönstringen) :wub:

Farsan och jag snackade om den häromveckan och han berättade att det var kanonkul och väldigt, väldigt givande både fysiskt och mentalt.

Helt klart något i min smak som gillar att träna och lära sig disciplin.

Synd att några av er inte vill ge den chansen, jag tror den gör er gott :rolleyes:

Lycka Till, Lajnux!

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker SJÄLVKLART gå lumpen! (Åtminstone klara mönstringen) :rolleyes:

Farsan och jag snackade om den häromveckan och han berättade att det var kanonkul och väldigt, väldigt givande både fysiskt och mentalt.

Helt klart något i min smak som gillar att träna och lära sig disciplin.

Synd att några av er inte vill ge den chansen, jag tror den gör er gott :P

Lycka Till, Lajnux!

Låter som att det blir jägartestet för dig. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att höra! Tråkigt med pedalen, men tur att mönstringsförrättaren förstod att du var missnöjd. Får man fråga vad du fick för resultat i de andra grejerna?

Tror jag låg på 6 på styrkan och 7 på testet på datorn. Var det något mer? Är sjukt trött :wub:

FerkurZ: Uhm, jag fick välja tre stycken som jag var intresserad av och så får man tydligen vara med och slåss om platser eftersom att man fyller så sent på året.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag låg på 6 på styrkan och 7 på testet på datorn. Var det något mer? Är sjukt trött :P

FerkurZ: Uhm, jag fick välja tre stycken som jag var intresserad av och så får man tydligen vara med och slåss om platser eftersom att man fyller så sent på året.

Det var bra jobbat! :rolleyes: Man fick veta hur bra ledarmaterial man var med, på en niogradig skala. :P

Vad var du intresserad av då? Ursäkta min frågvishet. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Har blivit inkallad, jippi säger ni horcp säger jag. 327 dagar som beriden högvakt med start i oktober -09.

Jag skall givetvis överklaga och har ni tips eller liknande så får ni gärna dela med er. Om de inte godkänner mitt överklagande så kommer jag se till att bli hemskickad i alla fall.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har blivit inkallad, jippi säger ni horcp säger jag. 327 dagar som beriden högvakt med start i oktober -09.

Jag skall givetvis överklaga och har ni tips eller liknande så får ni gärna dela med er. Om de inte godkänner mitt överklagande så kommer jag se till att bli hemskickad i alla fall.

:)

Hur lyckades du få dem att kalla in dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom oförberedd till mönstringen, scorade väl ganska bra på testen men sa att jag var omotiverad. Eftersom jag inte bestämt innan var jag ville bli placerad så satte man in mig som beriden högvakt...

Trodde min dåliga inställning skulle räcka för att slippa, när så många andra gråter blod för att få komma in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick besked idag. Blev antagen på mitt andrahansval, men är nöjd i alla fall.

Det blir 327 dagar som Stabsplutonbefäl. :( Känns så jävla skönt att inte behöva stressa över vad jag ska göra efter gymnasiet. :(

Fick också besked idag. Däremot blev inte jag någon supersoldat men strilsäkssoldat låter väl hyggligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, fast ehm, vet inte om någon har sagt det förut men lumpen sux0rs. Grattis till hundratals timmar lökning i er fåniga stridsutrustning in något fordon eller facilitet som ni snart har lärt er att hata. Grattis till vänner för livet - som man lika gärna kunnat få någon annan stans :(

:(

Men formulering utav överklagan har påbörjats, ska vara inne om 3 veckor. Annars får jag väl terror-ringa och mailbomba dem :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, fast ehm, vet inte om någon har sagt det förut men lumpen sux0rs.

Nu skojar du väl ändå? Det är vad i princip hela tråden handlar om. :(

Och.. Jag tror det blir skoj. Tycker inte riktigt du kan säga att det suger när du inte har testat på det själv. (Precis som jag inte kan säga att det är kul än :( )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot blev inte jag någon supersoldat men strilsäkssoldat låter väl hyggligt.

Hm, vad är det för något, mer exakt? hmmm9uh_1016466_0.gif

Och grattis till er båda förresten. Känns rätt surt att inte ens få möjlighet att mönstra nu när man fått besked att man inte blir kallad till mönstring, trots att jag fyllde i att jag hade god inställning till lumpen.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har som sagt aldrig gillat krig, lumpen, Sveriges försvar osv. och sprider kanske lite onödigt dålig energi till er blivande värnpliktiga. Lumpen passar nog vissa ypperligt.

Gjorde själv inte lumpen men nu har alla mina jämnåriga slutfört det där och om man frågar dem om helhetsbilden så ångrar de inte deras spenderade år i militären, men jag har ständigt fått höra deras whine över hur segt det är, allt slöseri av resurser och värdelösa befäl, men också såklart hur roligt de har haft med "grabbarna".

Bland mina närmsta vänner vänner var en pansarbefäl och han klagade på all lökning i sin hytt och all väntan, hur segt allt gick. Den andra var systemtekniker och klagade på den låga nivån av det de lärde sig och på att deras ledare var knäppgökar. Det är nog väldigt olika vilken tjänst man får och vilka grupper man hamnar i, har ingen koll på vad som är bra och dåligt.

Jag skulle vapenvägrat om jag blev antagen av ideologiska skäl men nu när ni är i det så önskar jag er såklart lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, fast ehm, vet inte om någon har sagt det förut men lumpen sux0rs. Grattis till hundratals timmar lökning i er fåniga stridsutrustning in något fordon eller facilitet som ni snart har lärt er att hata. Grattis till vänner för livet - som man lika gärna kunnat få någon annan stans :(

Hej! Vart gjorde du lumpen och vad hade du för befattning?. Du får gärna dela dig av dina erfarenheter.

:(:)

:P:);)

:rolleyes::):mf_doof::)

:teehee::);):):)

Såg ditt Svar.. Puss hej

Redigerad av matticoool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...