Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Eller var det för du nämnde din fascistiska syn på våld och din sjukliga vidskeplighet som gjorde att du fick åka, för det finns ju glasögon i lumpen...

Tänker inte sitta och hugga imot dig med tanke på att det enbart leder till personliga mothugg som inte hör tråden till.

Du må dock notera att detta är ett forum och inte ett ställe för människor som vill ta ut sina personliga aggressioner på andra.

Hur som haver; Varför det inte var tal om glasögon för min är för att jag är född med ett brytningsfel. När jag använder glasögon eller linser så ser jag en aning bättre, men långt ifrån bra. Det linser/glasögon gör för min del är att öka synskärpan litet samt att dom får ögat att slappna av så jag slipper huvudvärk dagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Skrivet (redigerad)

Åker in på måndag. Det börjar bli lite nervigt. Pirrigt kanske är rätt ord. Men det känns självklart jobbigt också.

Alltså, jag ser verkligen fram emot det. Men det kommer vara konstigt att verkligen inte kunna göra sådant som har varit självklart för mig i hela mitt liv, exempelvis att sträckkolla en nyfunnen tv-serie eller att löka hemma i tre dagar utan att prata med någon.

Även fast man har helgpermis så känns det som att jag verkligen kommer vara borta från allt i ett år. :( Undrar förresten hur helgerna kommer se ut, jag lär ju knappast få ro till att sitta här på forumet och slappa som jag så ofta gör annars. :) (Haha, nu lät det som att helg = GTAsajten för min del, men riktigt så illa är det faktiskt inte :cry: )

Edit: Har hängt i vapen och militär-forumet på flashback i hur många timmar som helst. Det är både bra och dåligt. ^_^ )

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åker in på måndag. Det börjar bli lite nervigt. Pirrigt kanske är rätt ord. Men det känns självklart jobbigt också.

Alltså, jag ser verkligen fram emot det. Men det kommer vara konstigt att verkligen inte kunna göra sådant som har varit självklart för mig i hela mitt liv, exempelvis att sträckkolla en nyfunnen tv-serie eller att löka hemma i tre dagar utan att prata med någon.

Även fast man har helgpermis så känns det som att jag verkligen kommer vara borta från allt i ett år. :( Undrar förresten hur helgerna kommer se ut, jag lär ju knappast få ro till att sitta här på forumet och slappa som jag så ofta gör annars. :) (Haha, nu lät det som att helg = GTAsajten för min del, men riktigt så illa är det faktiskt inte ^_^ )

Edit: Har hängt i vapen och militär-forumet på flashback i hur många timmar som helst. Det är både bra och dåligt. :) )

Kommer du ligga i Skövde? Min vän rycker in på måndag också, som sjukvårdare. Vet inte om han är vanlig skyttesoldat utöver det, men om du stöter in i någon Wessberg så kan du hälsa från mig :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer du ligga i Skövde? Min vän rycker in på måndag också, som sjukvårdare. Vet inte om han är vanlig skyttesoldat utöver det, men om du stöter in i någon Wessberg så kan du hälsa från mig :(

fniss, "TJA! Felshoe ifrån GTAsajten hälsar, läget grabben? :)"

..Var det bara jag som tyckte det va lite komiskt? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

fniss, "TJA! Felshoe ifrån GTAsajten hälsar, läget grabben? :("

..Var det bara jag som tyckte det va lite komiskt? :)

Fniss, nej, eftersom att om någon blir ombedd att göra som jag bad honom att göra så betyder det mer att om han nu träffar en Wessberg så kommer han kanske tänka "Aha! Felshoes kompis :hm:" och lämna det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han skulle ju hälsa?

I mina ögon* känns det som ett uttryck för att visa den andre att man känner någon. Om du hade en kompis som skulle börja på min skola och du hade sagt "hälsa om du ser honom" så tro fan att jag inte hade gjort det. Däremot hade jag förmodligen kopplat honom till dig när jag såg honom. Klart som tusan att man inte hälsar från någon okänd på ett forum till någon.

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åker in på måndag. Det börjar bli lite nervigt. Pirrigt kanske är rätt ord. Men det känns självklart jobbigt också.

Alltså, jag ser verkligen fram emot det. Men det kommer vara konstigt att verkligen inte kunna göra sådant som har varit självklart för mig i hela mitt liv, exempelvis att sträckkolla en nyfunnen tv-serie eller att löka hemma i tre dagar utan att prata med någon.

Även fast man har helgpermis så känns det som att jag verkligen kommer vara borta från allt i ett år. :( Undrar förresten hur helgerna kommer se ut, jag lär ju knappast få ro till att sitta här på forumet och slappa som jag så ofta gör annars. :) (Haha, nu lät det som att helg = GTAsajten för min del, men riktigt så illa är det faktiskt inte :cry: )

Edit: Har hängt i vapen och militär-forumet på flashback i hur många timmar som helst. Det är både bra och dåligt. ^_^ )

Nu vet jag ju inte exakt hur det fungerar i Sverige men de militära rutinerna vänjer man sig snabbt vid. Ibland är det nästan skönt att inte behöva tänka själv osv. Att vara borta från den civila världens bekvämligheter och förströelser är egentligen bara bra och man blir mer medveten om hur bra man egentligen har det och lär sig uppskatta den civila tillvaron till fullo.

Lycka till med svenska lumpen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaah, börjar få panik. På måndag gäller det och det känns som att jag inte fått tillräckligt med information. Vet inte riktigt vad jag ska ha med mig och vet inte riktigt vilken tid man ska vara där som senast. :o

Du ska egentligen inte behöva ha mer än inkallelseorder, ID-kort, körkort och toalettartiklar. Till mig sade de att det är bättre att ta med för lite än för mycket första gången, för man vet inte hur mycket förvaringsutrymme som kommer finnas till varje värnpliktig.

Själv tänker jag ha med kläderna jag åker i, några (1-2) extra t-shirtar, shorts en tjockare tröja och en mp3-spelare. :o

Är det säkert att du inte har fått ett brev om det här?

Edit: Oj, jag är så off nu att jag helt glömde skriva om hur mycket skit jag mår över att åka imorgon. Det har inte alls med själva lumpen att göra, egentligen, utan det handlar om hela "Gymnasiet är verkligen över och jag kommer aldrig mer kunna umgås med mina vänner på samma sätt"-köret. Usch, jag har ingen ro till någonting, och lägga mig vill jag inte heller göra... :(

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Oj, jag är så off nu att jag helt glömde skriva om hur mycket skit jag mår över att åka imorgon. Det har inte alls med själva lumpen att göra, egentligen, utan det handlar om hela "Gymnasiet är verkligen över och jag kommer aldrig mer kunna umgås med mina vänner på samma sätt"-köret. Usch, jag har ingen ro till någonting, och lägga mig vill jag inte heller göra... :o
Här sitter även jag och har precis samma känsla. :o
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Oj, vad lumpen är utmattande. Och kul. Och jobbigt. Och SVETTIGT! Man är helt sjöblöt dygnet runt. Oj vad jag har det tufft på fyspassen. Oj vad jag trodde det skullev ara ballare att skjuta med AK5. Oj vad jag har mycket att berätta. Oj, vad ni får ställa frågor. För jag orkar verkligen inte skriva så mycket nu.

25 minuters datortid kvar, hur ska de spenderas? :)

Nästa torsdag är det dags för första permis! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, vad lumpen är utmattande. Och kul. Och jobbigt. Och SVETTIGT! Man är helt sjöblöt dygnet runt. Oj vad jag har det tufft på fyspassen. Oj vad jag trodde det skullev ara ballare att skjuta med AK5. Oj vad jag har mycket att berätta. Oj, vad ni får ställa frågor. För jag orkar verkligen inte skriva så mycket nu.

25 minuters datortid kvar, hur ska de spenderas? :)

Nästa torsdag är det dags för första permis! -_-

Wait what!? Har man inte ledigt på helgen? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...