Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

"Du kommer att utbildas för att som stabsplutonbefäl (stab- och trossplutonchef/ kvartermästare och din huvudsakliga uppgift är att samordna gruppernas stöd till dom olika enheterna. Du leder en stab och trosspluton om ca 50 man. Plutonen innehåller olika grupper, för ledning sjukvård, bärgning och reparationer. Grupperna har olika typer av vapen och sambandsutrustning samt fordon. Grupperna transporteras i antingen hjulfordon, bandvagn eller pansarskyttefordon. Du kommer att få ledarskapsutbildning."

Damn, låter sjukt ansvarsfullt! Big up. Sjukt bra erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kom precis tillbaka från mönstringen, men jag ska tillbaka igen på måndag klockan 08:00 för att cykla :rolleyes:.

Inskrivningsprovet gick bra, tror jag. Fick en femma, allra bäst gick det på språkbiten och sämst gick det när det kom till tärningarna. Styrkeprovet gav en blygsam femma, och jag har i stort sett perfekt syn. Hörseltestet gick prima, fick ett A, och när jag kom till läkaren så lyssnade han på mitt hjärta och sa "röker du?". Jag sa nej, trots att jag faktiskt röker lite då och då, även om jag har dragit ner på det. Hans svar blev "Det hör jag, det är bra!".

Jag är nöjd, i vilket fall. Cykeln är den jag är mest rädd för, så jag ska tagga hela helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer att kännas tomt här på forumet utan dig.. :(

icon12_714337_0.gif

Jag kommer nog finna mig en dator ska du se. Är för fäst vid det här forumet för att jag ska kunna gå inaktiv i 11 månader. :rolleyes:

Damn, låter sjukt ansvarsfullt! Big up. Sjukt bra erfarenhet.

Tack!icon12_714337_0.gif

Kom precis tillbaka från mönstringen, men jag ska tillbaka igen på måndag klockan 08:00 för att cykla >_<.

Inskrivningsprovet gick bra, tror jag. Fick en femma, allra bäst gick det på språkbiten och sämst gick det när det kom till tärningarna. Styrkeprovet gav en blygsam femma, och jag har i stort sett perfekt syn. Hörseltestet gick prima, fick ett A, och när jag kom till läkaren så lyssnade han på mitt hjärta och sa "röker du?". Jag sa nej, trots att jag faktiskt röker lite då och då, även om jag har dragit ner på det. Hans svar blev "Det hör jag, det är bra!".

Jag är nöjd, i vilket fall. Cykeln är den jag är mest rädd för, så jag ska tagga hela helgen.

Härligt jobbat! Det kommer gå bra på måndag. :)

Inte dåligt, med tanke på att sex är det högsta man kan få i tärning!

...

ARGH, jag gjorde det igen! Ber så hemskt mycket om ursäkt :unsure:

:doh::(^_^:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade några andra siffror på pappret nu:

Befälsskattning:5

Pliktförmåga: 5

Provgrupp: 4

Längd: 8

Syn: B

Färgseende: 9

Hörsel: A

Befälsskattning, pliktförmåga och provgrupp, är det sådans som psykologen har kommit fram till, och bedöms de också på en skala mellan 1-9?

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade några andra siffror på pappret nu:

Befälsskattning:5

Pliktförmåga: 5

Provgrupp: 4

Längd: 8

Syn: B

Färdseende: 9

Hörsel: A

Befälsskattning, pliktförmåga och provgrupp, är det sådans som psykologen har kommit fram till, och bedöms de också på en skala mellan 1-9?

Jag skulle tro att befälsskattning och pliktförmåga är det som psykologen kommit fram till. Vet i alla fall att det är två bedömanden man får av psykologen. Och de bedöms efter 1-9 skalan de också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan jag lova att det gör.

Du kan t.o.m. skita i att dyka upp, för allt dom gör är att skicka en ny lapp där dom skriver att dom saknade dig under mönstringen och ger dig en ny tid.

Är de så lata? På kallelsen står det att man riskerar åtal och böter om man inte dyker upp på tiden man har blivit tilldelad..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en kompis som bytte tid ett antal gånger av diverse meningslösa anledningar. Att säga att du inte är i Sverige den dagen måste ju vara bra skäl nog.

I see. Ja, att jag inte är i Sverige den dagen bör ju vara en bra anledning. Får ta och ringa dit snarast då.

Kom precis tillbaka från mönstringen, men jag ska tillbaka igen på måndag klockan 08:00 för att cykla :o.

Inskrivningsprovet gick bra, tror jag. Fick en femma, allra bäst gick det på språkbiten och sämst gick det när det kom till tärningarna. Styrkeprovet gav en blygsam femma, och jag har i stort sett perfekt syn. Hörseltestet gick prima, fick ett A, och när jag kom till läkaren så lyssnade han på mitt hjärta och sa "röker du?". Jag sa nej, trots att jag faktiskt röker lite då och då, även om jag har dragit ner på det. Hans svar blev "Det hör jag, det är bra!".

Jag är nöjd, i vilket fall. Cykeln är den jag är mest rädd för, så jag ska tagga hela helgen.

Tärningarna...?

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag mönstrat klart. Mitt förstahandsval blev insatsgruppbefäl, och andrahandsvalet blev sambandsgruppchef. Tredjehandsvalet har med minröjning till havs att göra, och den tjänsten vill jag verkligen inte ha. Sitter dock och funderar på vad jag tror är roligast av samband och insats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag mönstrat klart. Mitt förstahandsval blev insatsgruppbefäl, och andrahandsvalet blev sambandsgruppchef. Tredjehandsvalet har med minröjning till havs att göra, och den tjänsten vill jag verkligen inte ha. Sitter dock och funderar på vad jag tror är roligast av samband och insats.

Så, hur gick cyklingen? :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, hur gick cyklingen? :D

Fick en femma där också :P. Skyller på hosta och förkylning som vägrar släppa. Hade fått minst en sexa annars. Jag är inte så nöjd med mina mönstringsresultat egentligen, men så länge jag kommer in någonstans så är jag nöjd. Funderar på att byta plats på mitt första- och andrahandsval nu. Verkar som att Insatssoldat i stort sett är ett finare namn för Bevakningssoldat, och det vill jag verkligen inte vara :>.

Hålla på och vakta grindar och skjul i elva månader? Nej tack. Då är jag hellre Sambandsguppchef.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är de så lata? På kallelsen står det att man riskerar åtal och böter om man inte dyker upp på tiden man har blivit tilldelad..

Jag förutspråkar inte att man ska skita i det, men man kan göra det. Bara säga att man var sjuk eller liknande. Det är många som bara glömmer sin tid, då får man en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är tillbaka från informationshelgen (fredag-söndag kväll) och jag är sjukt taggad. Fick träffa nytt folk, mycket nyttig information och utöva en del fysiska aktiviteter. Fick bland annat springa cooper-testet samt en sträcka på 200m med utrustning (sprang med ksp-58(?)). Hade sjukt kul och ser fram emot lumpen. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...