Jump to content

Filmåret 2007


Cortez
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Spider-Man 3

Pirates Of The Caribbean: At Worlds End

Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer

Ocean's 13

Live Free Or Die Hard

Harry Potter And The Order Of The Phoenix

Transformers

Saw IV

National Treasure 2

Rush hour 3

Dom dära låter som en bra lista för mig, fast jag lägger till Resident Evil 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar bli en jävla massa uppföljare till filmer i år. Tycker filmskaparna borde satsa på lite nya idéer istället för att köra i gamla hjulspår. Finns det så mycket att tillföra när man kommer upp i 4:e uppföljaren egentligen? :shifty:

Nä, men det finns pengar att tjäna!! :D

Det kan bli lite trist med uppföljare till bra filmer, eftersom man oftast har för höga förväntningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

300 verkar bli rätt fräsig. Inte min typ av film egentligen men ändå, måste ses eftersom det är samma regissör som Sin City.

http://www.apple.com/trailers/wb/300/trailer1/large.html

Frank Miller och Robert Rodriguez regisserar inte "300", det gör Zack Snyder.

Själv längtar jag till

- "The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford"

- "Transformers"

- "The Simpsons Movie"

- "Live Free or Die Hard"

- "Pirates of the Caribbean: Vid världens ände"

- "Shrek den Tredje"

- "Spider-Man 3" - egentligen inte, men måste bara få se Venom...

- "T.M.N.T."

... och några andra.

Men allra mest längtar jag till en film som kommer 2008:

Christian Bale

The Dark Knight

Heath Ledger

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, men det finns pengar att tjäna!! :)

Det kan bli lite trist med uppföljare till bra filmer, eftersom man oftast har för höga förväntningar.

Hehe, jo pengar är väl alltid en drivande kraft. Men faktum kvarstår att artistiskt sett blir många av uppföljarna ofta trötta upprepningar på det som första filmen handlade om. Givitvis finns det en hel del lyckade uppföljare också, men har man inget riktigt bra att tillföra en film som är bra och har gått bra på bio tycker jag man ska låta den vara utan trötta uppföljare... ^_^

----

Hmm, verkar inte vara så många som ser fram emot någon kommande svensk film här inte? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, men det finns pengar att tjäna!! ^_^

Det kan bli lite trist med uppföljare till bra filmer, eftersom man oftast har för höga förväntningar.

Och FÖRVÄNTNINGAR och HYPE säljer som horor i Thailand. Ta t.ex. Bond-filmerna; filmbolaget kan i princip producera vilken skit som helst men ändå blir det med 99% säkerhet kassasucce.

Välkommen till framtidens filmindustri.

Hmm, verkar inte vara så många som ser fram emot någon kommande svensk film här inte? :)

Arn! yes_645834_0.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hänger på "Posta-filmer-som-kommer-under-2008-som-du-ser-fram-emot-med-stor-text"-trenden, och lägger till den andra Harold And Kumar filmen:

Fan, kom på att det inte hade nån titel än...

Vad sägs om Harold And Kumar Going To Amsterdam? (2008)

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hänger på "Posta-filmer-som-kommer-under-2008-som-du-ser-fram-emot-med-stor-text"-trenden, och lägger till den andra Harold And Kumar filmen:

Fan, kom på att det inte hade nån titel än...

Vad sägs om Harold And Kumar Going To Amsterdam? (2008)

:ermm:

Är det i Harold and Kumar go to white castle dom typ kör runt i hela USA efter en hamburgare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar bli en jävla massa uppföljare till filmer i år. Tycker filmskaparna borde satsa på lite nya idéer istället för att köra i gamla hjulspår. Finns det så mycket att tillföra när man kommer upp i 4:e uppföljaren egentligen? :ermm:

Oftast är det ju så att filmer som har uppföljare är ett spikat datum, det brukar inte "vanliga" filmer ha. Det kommer komma massvis med såna filmer i år, grejen är bara att man inte riktigt vet det. Sån koll har man när det gäller uppföljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hmm, dessa 2 filmer bli mer och mer intressanta, särskilt nu när fler skådespelare har börjat offentliggöras. Sofia Helin, Stellan & Gustaf Skarsgård, Michael Nyqvist, Bibi Andersson, Lina Englund m.fl i större roller +massa utlänska skådisar. Bra skådespelare har de i alla fall samlat ihop.. och fler kanske det blir?

Han, Joakim Nätterqvist som spelar huvudrollen har jag inte hört så mycket om, men läste i Aftonbladet att han var duktig på att rida och därför passade i rollen... :blink:

Hur som hellst hoppas jag på Arn-filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...