Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Jag funderar på att skaffa Oblivion till PC men hittar det inte någonstans. Har dom slutat tillverka det eller?

Märkte också det nu, internetbutikerna värkar inte ha det utanonserat längre.

Men pröva att söka i lite real-life butiker eller eventuellt buskar, rishopar, träd, diken, under mattor, under soffkuddarna.. :doh:

YAY! Lyckades hitta lite, hoppas det hjälper dig. :doh:

http://www.pricerunner.se/cl/129/Spel-foer...&q=oblivion

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Märkte också det nu, internetbutikerna värkar inte ha det utanonserat längre.

Men pröva att söka i lite real-life butiker eller eventuellt buskar, rishopar, träd, diken, under mattor, under soffkuddarna.. :doh:

YAY! Lyckades hitta lite, hoppas det hjälper dig. :doh:

http://www.pricerunner.se/cl/129/Spel-foer...&q=oblivion

Får kanske ta till "vissa åtgärder" ändå. :doh:

Men tack för hjälpen. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha klarat av the Dark Brotherhood, Mages Guild och Arenan så tänkte jag ge mig in på Thieves Guild. Om man mördar någon får man ju betala "blood price". Skulle det vara möjligt att slakta sig till saker och sedan bara betala priset?

Ja men då är du inte ens riktigt thief. och riktiga thiefs är coola.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon bonus är det väl inte talan om, tror det bara är blood price för slaktade människor som gäller. Vilket är en klar fördel att undvika.

Ett tips för alla som är lvl 10 och uppåt är att göra ett visst quest:

Nocturnals shrine quest. Man får Skeleton Key, en obrytbar lockpick, som förenklar hela spelet ganska väsentligt. Speciellt användbart blir det då vid Thieves Guild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart hittar man det där questet?

*Spoilers* :)

Förövrigt är det en väldigt bra sida om det är något man undrar om TES- världen, man kan

få kartor och information om allting. Dock fanns det inte någon karta till det där stället, men

man fick iaf en beskrivning. :(

Unspoiled link:

http://www.uesp.net/wiki/Main_Page

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Okej bumpar tråden nu. Jag bestämde mig för att klara alla quests som jag hade i Active quest log. Så jag satte igång, nu har jag kommit till Legacy lost. Det står att man ska döda alla ogres i Weatherleah . Jag åkte till Weatherleah och letade men hittade inga ogres. Nu är det så att jag har klarat jätte mycket sedan jag startade questen och kan inte loada tillbax.

Jag har läst att det är en glitch och att de ogres som man skulle döda kan ha jagat någon hunter som varit i skogen och hamnat jättelångt borta från Weatherleah. Så jag undrar om ni har fasnat på samma quest och fixat det på något sätt. Kommer ogres tillbaka eller måste jag leta efter dem? Man ska tydligen kunna få ett av spelets bästa sköld.

Skyller stavfelen på min sömn :unsure:

Om ni har någon aning om hur man fixar det så kan ni skriva här! tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Occasionally, the three ogres wander off and when you arrive at Weatherleah there are no ogres to be found anywhere - even though you are told that they need to be killed. Check the surrounding area. They've been known to wander long distances to attack passing monsters and hunters - even as far away as Hackdirt and beyond. If you continue to have problems with this portion of the quest and you are on a PC, you can use the console command setstage MS16A 40 to advance the plot to the next stage.

Skriv alltså in det där i consolen and your problem will be solved.

Spelet kommer nämnligen att tro att du dödat dem och du kan fortsätta med questen :mellow:

U don't have to see it as a cheat, se det mer som ett sätt (kanske det ända) att komma runt buggen.

Annars kan du pröva att vänta i 3-7 dagar, eftersom spelet respawnar allting då, och ograrna

kanske har gått tillbaka. Men tror inte det hjälper.

Btw, kanske har nämnt det tidigare. Men.. Använd den här sidan så fort ni stöter på något i oblivion.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion

Brukade själv använda den väldigt flitigt. ^^

Edit: hehe, hade faktist nämnt sidan i min förra post här, som ligger en post före din. :unsure:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej bumpar tråden nu. Jag bestämde mig för att klara alla quests som jag hade i Active quest log. Så jag satte igång, nu har jag kommit till Legacy lost. Det står att man ska döda alla ogres i Weatherleah . Jag åkte till Weatherleah och letade men hittade inga ogres. Nu är det så att jag har klarat jätte mycket sedan jag startade questen och kan inte loada tillbax.

Jag har läst att det är en glitch och att de ogres som man skulle döda kan ha jagat någon hunter som varit i skogen och hamnat jättelångt borta från Weatherleah. Så jag undrar om ni har fasnat på samma quest och fixat det på något sätt. Kommer ogres tillbaka eller måste jag leta efter dem? Man ska tydligen kunna få ett av spelets bästa sköld.

Skyller stavfelen på min sömn :mellow:

Om ni har någon aning om hur man fixar det så kan ni skriva här! tack

Gaah. Oblivionbuggar. :unsure:

Jävligt drygt att man aldrig kan vara säker på att allt kommer funka som det ska...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv alltså in det där i consolen and your problem will be solved.

Spelet kommer nämnligen att tro att du dödat dem och du kan fortsätta med questen :mellow:

U don't have to see it as a cheat, se det mer som ett sätt (kanske det ända) att komma runt buggen.

Annars kan du pröva att vänta i 3-7 dagar, eftersom spelet respawnar allting då, och ograrna

kanske har gått tillbaka. Men tror inte det hjälper.

Btw, kanske har nämnt det tidigare. Men.. Använd den här sidan så fort ni stöter på något i oblivion.

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion

Brukade själv använda den väldigt flitigt. ^^

Edit: hehe, hade faktist nämnt sidan i min förra post här, som ligger en post före din. :unsure:

Man kan inte få upp console på konsoll

Alltså på xboxen

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Efter att ha spelat Fallout 3 ett tag så har jag bestämt mig för att skaffa Oblivion. Har dock som vanligt lite frågor:

Finns det något liknande Radiation i Fallout 3? Eller kan man simma, äta och dricka utan att ens "radiation level" går upp i Oblivion?

Går det att använda sköld och svärd samtidigt? Alltså kan man först hugga, sedan ta upp skölden som skydd utan att behöva unequipa svärdet först? Med andra ord, man har svärdet i höger hand och skölden i vänster.

Går det att rida på alla hästar i hela spelet eller måste man köpa en? Kan man bara hoppa upp på vilken vildhäst som helst med andra ord?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha spelat Fallout 3 ett tag så har jag bestämt mig för att skaffa Oblivion. Har dock som vanligt lite frågor:

Finns det något liknande Radiation i Fallout 3? Eller kan man simma, äta och dricka utan att ens "radiation level" går upp i Oblivion?

Går det att använda sköld och svärd samtidigt? Alltså kan man först hugga, sedan ta upp skölden som skydd utan att behöva unequipa svärdet först? Med andra ord, man har svärdet i höger hand och skölden i vänster.

Går det att rida på alla hästar i hela spelet eller måste man köpa en? Kan man bara hoppa upp på vilken vildhäst som helst med andra ord?

Vad jag vet så finns det ingen Radiation i Oblivion.

Man kan använda 1 handed weapons och en sköld samtidigt (block med högerklick o attack med vänster, ganska smidigt faktist)

Man kan sno andras hästar, hoppa på vildhästar och köpa hästar / få från quest (tror det bara är en man får från ett quest och det är Dark brotherhood hästen)

Om du snor / tar en vildhäst så kmr den gå tillbaka om du hoppar av den och går in i en stad, men en köpt kmr att vänta utanför mig. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledssen för dubbelpost men jag måste få veta en sak. Jag har läst att Game of the year versionen inehåller en bug som gör att man inte kan slutföra en quest. Men det finns ju två Game of the year. Det finns ju en Game of the year platinum också. Någon sa att buggen inte fanns på platinum versionen. Jag ska köpa spelet till PS3. Någon som vet mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledssen för dubbelpost men jag måste få veta en sak. Jag har läst att Game of the year versionen inehåller en bug som gör att man inte kan slutföra en quest. Men det finns ju två Game of the year. Det finns ju en Game of the year platinum också. Någon sa att buggen inte fanns på platinum versionen. Jag ska köpa spelet till PS3. Någon som vet mer?

Antar att du syftar på Blood Grass-buggen.

Om du blir vampyr, och gör questen för motgift, så kommer du inte kunna ge kvinnan blodgräset.

Men på den europeiska versionen så ska det tydligen funka att ändra sitt systemspråk till Tyska, och sen ska det vara fixat.

Och vad jag vet, så är det ingen skillnad på platinumutgåvan (Jag har den själv).

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...