Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Ledssen för dubbelpost men jag måste få veta en sak. Jag har läst att Game of the year versionen inehåller en bug som gör att man inte kan slutföra en quest. Men det finns ju två Game of the year. Det finns ju en Game of the year platinum också. Någon sa att buggen inte fanns på platinum versionen. Jag ska köpa spelet till PS3. Någon som vet mer?

Från början fanns det många quests som buggade, men med tiden så har det ju släppts patchar. Jag har spelat må-hånga timmar av just Game of the year edition på mitt PS3 utan att stöta på någon bugg som hindrat mig från att fullfölja ett quest.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, fast då blir man väl permanent botad va? Då kan man ju inte bli vampyr igen. Jag vill i alla fall pröva på att vara vampyr ett tag. Det verkar kul :)

Det här är nog en dum fråga, men det går väl att loota döda kroppar/djur som i FO3 va? Att man kan ta en död persons armor/vapen när man dödat honom/henne alltså.

De här böckerna jag läst om, kan man faktiskt läsa de eller är de bara skill böcker som i FO3?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man blir smittad av vampyrism så är det ju bara att gå till närmsta chapel, för att bli botad.

Va? Är du säker? :) Jag hade för mig att man var tvungen och göra nåt cp långt chain quest hos nån gammal häxa som involverar att fixa massa Empty Soul Gems (snatta från mage guild ftw) och massa blommor från Oblivion gates. Nåja var riktigt länge sen jag spela Oblivion så jag kommer väl inte ihåg riktigt. ^^

Jo, fast då blir man väl permanent botad va? Då kan man ju inte bli vampyr igen. Jag vill i alla fall pröva på att vara vampyr ett tag. Det verkar kul :)

Det här är nog en dum fråga, men det går väl att loota döda kroppar/djur som i FO3 va? Att man kan ta en död persons armor/vapen när man dödat honom/henne alltså.

De här böckerna jag läst om, kan man faktiskt läsa de eller är de bara skill böcker som i FO3?

Du kan loota allt som personen har på sig och om du tar t.ex. deras rustning så försvinner den från deras kropp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, fast då blir man väl permanent botad va? Då kan man ju inte bli vampyr igen. Jag vill i alla fall pröva på att vara vampyr ett tag. Det verkar kul :)

Det här är nog en dum fråga, men det går väl att loota döda kroppar/djur som i FO3 va? Att man kan ta en död persons armor/vapen när man dödat honom/henne alltså.

De här böckerna jag läst om, kan man faktiskt läsa de eller är de bara skill böcker som i FO3?

Jag har ingen aning om ifall man blir permanent botad eller inte, men att vara vampyr är bara jobbigt. Du kan bara vara ute när det är mörkt till exempel.

Böckerna kan du läsa om du vill, alla böcker som går att plocka åt sig går också att öppna och bläddra igenom. Det är bara vissa böcker som ger skills.

Va? Är du säker? :) Jag hade för mig att man var tvungen och göra nåt cp långt chain quest hos nån gammal häxa som involverar att fixa massa Empty Soul Gems (snatta från mage guild ftw) och massa blommor från Oblivion gates. Nåja var riktigt länge sen jag spela Oblivion så jag kommer väl inte ihåg riktigt. ^^

Om man går till ett altar inom 24h så klarar man sig bara genom att be vid altaret. Hinner man inte komma dit så måste man göra det långa questet för att bli normal igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SÅ man får två add-ons utan extra kostnad :):D ! GotY here i come!

Hej Patrick

Skulle nedanstående information inte vara korrekt ber vi dig kontakta oss omgående.

Sändning 1:

The Elder Scrolls IV (4) - Oblivion - Game of the Year Edition - [360] 1 st á 249 kr

Ordernummer:

troddeduverkligendet?

Orderdatum: 2009-03-03

Fraktsätt: Skicka som Brev / Postpaket

Transaktionsdatum: 2009-03-03

Betalsätt: Mastercard / Eurocard

Frakt: 29 kr

Total summa: 278 kr

Varav moms: 55.6 kr

:)

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nice :)

Om man startar spelet för första gången med både Kotn och Shivering Isles installerade, kan man då besöka Shivering Isles och gå med i Kotn eller är båda som ett eget spel som man måste starta?

Man måste starta spelen, men det går att göra direkt i början om du vill. Tror jag.

Jag vet i alla fall att jag kunde starta något av dem utan att ha gjort speciellt mycket i själva mainstoryn, inte mer än det man måste göra i början.

Edit: Det är alltså inte så att du spelar Oblivion, sedan avslutar du det och väljer att spela Kotn, utan Kotn och SI är liksom inbakat i Oblivionvärlden.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Det är alltså inte så att du spelar Oblivion, sedan avslutar du det och väljer att spela Kotn, utan Kotn och SI är liksom inbakat i Oblivionvärlden.

Det var precis det jag menade :). Kunde inte formulera det bara.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag köper gotY, får jag då tre skivor eller är allt på samma? Hur får jag reda på var tex Shivering Isles ligger och var jag kan hitta Knights of the nine? Kommer det upp ett medelande? Vad tycker ni jag ska göra, spela Oblivion ett tag först och sen installera SI och kotn eller ska jag ta allt på samma gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag köper gotY, får jag då tre skivor eller är allt på samma? Hur får jag reda på var tex Shivering Isles ligger och var jag kan hitta Knights of the nine? Kommer det upp ett medelande? Vad tycker ni jag ska göra, spela Oblivion ett tag först och sen installera SI och kotn eller ska jag ta allt på samma gång?

Vet inte hur det är på PC, men fick mitt idag och det var två skivor. En skiva som man startar Oblivion med och en som man installerar de båda addonsen med. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag köper gotY, får jag då tre skivor eller är allt på samma? Hur får jag reda på var tex Shivering Isles ligger och var jag kan hitta Knights of the nine? Kommer det upp ett medelande? Vad tycker ni jag ska göra, spela Oblivion ett tag först och sen installera SI och kotn eller ska jag ta allt på samma gång?

X360 och PC har två DVD-skivor.

PS3 har en Bluray-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag köper gotY, får jag då tre skivor eller är allt på samma? Hur får jag reda på var tex Shivering Isles ligger och var jag kan hitta Knights of the nine? Kommer det upp ett medelande? Vad tycker ni jag ska göra, spela Oblivion ett tag först och sen installera SI och kotn eller ska jag ta allt på samma gång?

För Kotn så kommer du få upp en del massa quest som tillhör kotn. Sen med SI så kommer du få ett meddelande om nån Ö med nån port som du ska gå igenom

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...