Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Kan man slå ihop sin gamla datafolder med en ny om man ominstallerar? Eller kommer det uppstå problem då? Alla mods lägger sig ju inte som lösa .esp filer utan det är ju en hel del annat där till som hamnar i datafoldern + alla mappar där i.

Bebben: Har gjort en ny karaktär och det känns lite trist att tramsa igenom hela arenan för det korta nöjet! Been there, done that, got the t-shirt liksom. Men bra tips i vilket fall! :D

Sedan känns majoriteten av alla side-quests riktigt trista, för dom flesta har jag gjort så många gånger förut! Har inte spelat Oblivion på flera år men när man fortfarande kommer ihåg hur dom flesta sidoquesten man plockar upp slutar så grinar man lite.

Förövrigt önskar jag att det fanns mods med nya quests med riktig dialog till. Sjukt lame när all dialog saknar röstskådespel och amatörnivån på texten lyser igenom så mycket. Sedan var det lite av en besvikelse att bläddra igenom 30 sidor med olika races när 90% bestod av alver. När jag till slut hittade en jag tyckte om så visade det sig att den hade 100 i alla skills som standard, så där försvann utmaningen.

Fan, jag vill finna ett nytt favvospel att spendera några 100 timmar på! Varför har vi ingen speltips-tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump!

1. Kan man haxa på något vis för att få högre upplösning än 1280x1024?

2. Launchern är broken för mig, jag kan bara klicka på exit och oblivions hemsida. Dvs fungerar inte play, data files osv. (Inte för att det spelar så stor roll då jag kan modda och spela ändå!) däremot så verkar det inte vara det ända som det är fel på. Jag skulle installera Knights of the Nine och då står det typ "Error, kan inte hitta Oblivion foldern : PppPPppp" Finns det något sätt att lösa detta på utan att ominstallera? Om jag MÅSTE ominstallera, hur gör jag för att behålla alla mods och saves på enklaste vis?

1. Om ja minns rätt så går du till 'Mina Dokument'\my games\oblivion.ini' Om du vill ändra din upplösning,

använd helst en fungerande upplösning. Om du kör med widescreen 'Widescreen = 1'

Har jag fel så blandar jag förmodligen med ett annat spel, har inte haft oblivion installerat på flera år.

2. Låter som att register nyckeln fattas. ;)

För att lösa det den enkla vägen installerar du om spelet, och ja du kan skriva över

filerna med dina gamla filer, för det är endast register-nyckeln spelet behöver.

Eller, om du vill vara hardcore och lösa det på några sekunder utan att installera om.. Kopierar du hela denna quoten till Notepad.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Bethesda Softworks]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Bethesda Softworks\Oblivion]

"Installed Path"="C:\\Program\\Bethesda Softworks\\Oblivion\\"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Bethesda Softworks\Oblivion\1.00.0000]

Rikta det markerade till din egna folder, sen sparar du filen som "omghaxwtflolz.reg" till skrivbordet

och startar den, se till så att filen inte heter "omghaxwtflolz.reg.txt".

Borde fixa launchern, hade själv samma problem med fallout 3 för någon vecka sedan.

Hoppas det var till någon hjälp :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:blink: Vill du att jag gör en istället? Slänger ihop en på under 60 sek!

Låt henne pröva, övning ger färdighet vet du. Vi får peptalk:a henne istället!

Jag tror på dig Icecandy, det kommer gå så fint det här. Om det blir misstag så kan någon mod hjälpa till och fixa biffen!

Lugnt, jag fann ett nytt favoritspel på egen hand! Har suttit klistrad vid Fable 3 hela dagen. Men tack för omtanken! :D

1. Om ja minns rätt så går du till 'Mina Dokument'\my games\oblivion.ini' Om du vill ändra din upplösning,

använd helst en fungerande upplösning. Om du kör med widescreen 'Widescreen = 1'

Har jag fel så blandar jag förmodligen med ett annat spel, har inte haft oblivion installerat på flera år.

2. Låter som att register nyckeln fattas. ;)

För att lösa det den enkla vägen installerar du om spelet, och ja du kan skriva över

filerna med dina gamla filer, för det är endast register-nyckeln spelet behöver.

Eller, om du vill vara hardcore och lösa det på några sekunder utan att installera om.. Kopierar du hela denna quoten till Notepad.

Rikta det markerade till din egna folder, sen sparar du filen som "omghaxwtflolz.reg" till skrivbordet

och startar den, se till så att filen inte heter "omghaxwtflolz.reg.txt".

Borde fixa launchern, hade själv samma problem med fallout 3 för någon vecka sedan.

Hoppas det var till någon hjälp :)

1. Jag provade det där innan men då gick det inte att starta spelet alls. "Oblivion har slutat fungera", typ.

2. Skall prova det där imorgon. Dock lite nyfiken på varför "registernyckeln" försvunnit? Har haft Oblivion installerat i flera år och hade inga problem förr. Det var inte försen jag startade upp det här om dagen som problemet dök upp. Kan tillägga att jag inte har piratat det heller, om det nu gör någon skillnad. Så någonting som skett under min typ 2 år långa paus från Oblivion har alltså gjort så att min "registernyckel" försvunnit?..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Jag provade det där innan men då gick det inte att starta spelet alls. "Oblivion har slutat fungera", typ.

2. Skall prova det där imorgon. Dock lite nyfiken på varför "registernyckeln" försvunnit? Har haft Oblivion installerat i flera år och hade inga problem förr. Det var inte försen jag startade upp det här om dagen som problemet dök upp. Kan tillägga att jag inte har piratat det heller, om det nu gör någon skillnad. Så någonting som skett under min typ 2 år långa paus från Oblivion har alltså gjort så att min "registernyckel" försvunnit?..

1. Måste som sagt vara en fungerande upplösning. Dem oblivion stödger över 1280x1024 är "1360x768, 1400x1050, 1440x900, 1600x900, 1680x1050, 1920x1080" hurvida någon av dem passar på din skärm är en annan sak.

kollade i .ini-filen och hittade var man ändrar upplösningen.

iSize w=1280

iSize h=1024

2. Jadu, sånt som händer. Om du flyttat mappen någon gång, och kört något program som rensar skräpfiler i datorn så finns

möjligheten att det tagit bort Oblivions reg-nyckel.

Eller så har du het enkelt flyttat mappen och avinstallerat det och sen glömt bort det.

Kände mig också tvungen att testa regnyckeln, och den fungerade utmärkt. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Måste som sagt vara en fungerande upplösning. Dem oblivion stödger över 1280x1024 är "1360x768, 1400x1050, 1440x900, 1600x900, 1680x1050, 1920x1080" hurvida någon av dem passar på din skärm är en annan sak.

kollade i .ini-filen och hittade var man ändrar upplösningen.

iSize w=1280

iSize h=1024

Fast jag gjorde precis så! Skrev in 1920x1080 vilket är den upplösning jag har i windows vanligtvis. Men då fick jag som sagt bara upp "Oblivion har slutat fungera" innan det ens startat upp ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Vad är det här? Jag började precis spela Shivering Isles och min karaktär går helatiden baklänges av sig själv vilket orsakar att det går väldigt hackigt när han ska springa. Någon som vet någon lösning på det här? Jag har försökt Googlea men får bara upp om att man inte kommer kunna springa baklänges i Skyrim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det här? Jag började precis spela Shivering Isles och min karaktär går helatiden baklänges av sig själv vilket orsakar att det går väldigt hackigt när han ska springa. Någon som vet någon lösning på det här? Jag har försökt Googlea men får bara upp om att man inte kommer kunna springa baklänges i Skyrim.

Shivering Isles är ett rätt konstigt ställe va? Magiska svampar ställer till det ibland.

Nah, men seriöst, det verkar som en rätt stor bugg. Inget jag hört talas om dock. Prövat att ominstalera spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...