Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Ok tack <_<

Grejen är den att hon han före mig. Jag försökte ficktjuva henne direkt efteråt men misslyckades plus att jag blev fångad av en vakt. Den ska finnas i hennes hus men jag hittar den inte.

Om det går så kan du ladda till början av tävlingen, och sedan betalar du lite gold till en uteliggare som är precis utanför gården där Armand står. Då får du reda på exakt var huset är, och kan kila dit och hämta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jäva kärring! Hon lurade mig hela tiden! Hon sa att hon hade gömt boken väl och att jag inte skulle försöka sno den från henne igen. Och så hade hon den på sig hela tiden! Jag som letade igenom hennes hus som en galning i en halvtimme! Doh! Ja ja, jag fick i alla fall tag på boken :mellow:

När man ber vid det stora altare som finns i varje kyrka så står det något i stil med "Rejoice! All your allegations are gone" Det kan vara något annat ord än allegations, men de kommer jag inte ihåg. Anyways, vad menas med detta? Vad är det som försvinner? En annan grej också, vad händer är man väljer att "dispel" sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta en oskyldig fråga

Först borde du tänka på vilken typ av karaktär du är. Jag har lagt mycket fokus på stealth, smidighet, destruction magic och att använda pilbåge och eftersom jag hela tiden försöker vara så stealth'ig som möjligt och ta folk med en pil (i'm damn good at it) så brukar jag inte behöva ta hjälp av någon heal-potion vilken också gör att skapa potions inte är något viktigt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man ber vid det stora altare som finns i varje kyrka så står det något i stil med "Rejoice! All your allegations are gone" Det kan vara något annat ord än allegations, men de kommer jag inte ihåg. Anyways, vad menas med detta? Vad är det som försvinner? En annan grej också, vad händer är man väljer att "dispel" sig själv?

Om du går till dina spells och går till fliken "Active Spells" längst till vänster, så kan du se om du t.ex är sjuk och vilka effekter sjukdomen tar på dig.

Om du ber vid altaret, så blir du frisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du går till dina spells och går till fliken "Active Spells" längst till vänster, så kan du se om du t.ex är sjuk och vilka effekter sjukdomen tar på dig.

Om du ber vid altaret, så blir du frisk.

Röd text - Sjuk!

Blå text - everything's cool

Grön text - du har någon magic item på dig (typ en smycke eller armor m.m.)

Rätta mig någon om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok :)

Jag vet inte om det här är en bugg eller om det är fel på mitt spel, men har ni också märkt att det iband inte går att köpa spells/mat/dryck etc etc av personer som man ska kunna köpa saker av/få träning av? Man måste prata,avsluta,prata,avsluta,prata,avsluta innan "Buy/train/repair" alternativen dyker upp längst ner. Vad beror detta på? Är det jag som inte förstått någonting?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok :)

Jag vet inte om det här är en bugg eller om det är fel på mitt spel, men har ni också märkt att det iband inte går att köpa spells/mat/dryck etc etc av personer som man ska kunna köpa saker av/få träning av? Man måste prata,avsluta,prata,avsluta,prata,avsluta innan "Buy/train/repair" alternativen dyker upp längst ner. Vad beror detta på? Är det jag som inte förstått någonting?

Nu kanske jag är helt fel ute, men kan det ha något med hur mycket de gillar en att göra? Ibland måste man ju använda persuation för att få ut vissa saker från NPC:s.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, läste på något forum att det har att göra med vilken tid på dygnet man pratar med personen. Vet inte om detta stämmer.

EDIT: Hur hittar man en Oblivion gate? Jag ser på en karta på Internet att jag varit precis vid en gate men jag såg då ingenting. "Låser man upp" Oblivion gates senare i spelet eller? Finns de inte där från början?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, läste på något forum att det har att göra med vilken tid på dygnet man pratar med personen. Vet inte om detta stämmer.

EDIT: Hur hittar man en Oblivion gate? Jag ser på en karta på Internet att jag varit precis vid en gate men jag såg då ingenting. "Låser man upp" Oblivion gates senare i spelet eller? Finns de inte där från början?

Du måste följa huvudstoryn tills du når Kvatch och efter du stängt en gate där "låses" alla upp har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Skrivet (redigerad)

För att fira 1 April så är nästan alla Oblivion DLC nu för halva priset på XBox Live. Undantaget är Horse Armor som kostar nu istället det dubbla.

Den här prissänkningen ska pågå i en vecka till så om ni har någon DLC kvar som ni inte köpt än så är det här det bästa tillfället.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att fira 1 April så är nästan alla Oblivion DLC nu för halva priset på XBox Live. Undantaget är Horse Armor som kostar nu istället det dubbla.

Den här prissänkningen ska pågå i en vecka till så om ni har någon DLC kvar som ni inte köpt än så är det här det bästa tillfället.

Gäller det än??

Fan att jag missade!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Bump!

1. Kan man haxa på något vis för att få högre upplösning än 1280x1024?

2. Launchern är broken för mig, jag kan bara klicka på exit och oblivions hemsida. Dvs fungerar inte play, data files osv. (Inte för att det spelar så stor roll då jag kan modda och spela ändå!) däremot så verkar det inte vara det ända som det är fel på. Jag skulle installera Knights of the Nine och då står det typ "Error, kan inte hitta Oblivion foldern : PppPPppp" Finns det något sätt att lösa detta på utan att ominstallera? Om jag MÅSTE ominstallera, hur gör jag för att behålla alla mods och saves på enklaste vis?

Annars vill jag gärna ha tips på aktiviteter i spelet. Det känns som jag gjort typ allt man kan komma att tänka på på rak arm. :cry: Mages Guild, Thieves Guild, Fighters Guild, Dark Brotherhood, Arenan, enhörningen, Shivering Isles, vampyrer, öppnat upp hela kartan, bla bla bla.

Vad finns det kvar att göra?! (Förutom mainstoryn, lol)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...