Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Jahapp, ídag har man laggt ner 7½ timme till på det här spelet.

Det här har jag åstadkommit:

+240 000 Septims på mitt bankkonto. Pengarna fick jag när jag samlade allt skit från en Oblivion gate, men för att samla på mig allt skit utan något

riktigt fusk använder jag Purse of wonders.

(Man kan väl kalla det "halv-fusk" men det fungerar igentligen som att spara tid, istället för att springa

mellan punkt A och punkt B kan man istället stanna på punkt A och flytta sakerna till punkt C och sen

gå till punkt B och ta emot sakerna från punkt C).

+5 st. Runskallar till min samling, har av någon anledning blivigt roligt att gå över till oblivion när man kan hitta dessa. Gillar deras utséende och började samla på dem. De jag har flera av skall jag använda, har dock inte hänt ännu.

Har också börjat dekorera mitt slott med lite böcker och sådant, skall så småning om köpa några nya möbler.

Har också gjort 2 st. quests åt DB och 5 st. åt Fighters Guild och några andra quests.

Hur mycket tid är det kvar av spelet vid det här laget? Har lagt ner 40 timmar på min nuvarande karaktär,

och har mer än 90% kvar av spelet och alla dess quests. :unsure:

Kanske tar några bilder. Jag har aldrig spelat igenom hela main questen, så snälla.. Håll era fingrar i styr från

att spoila >_< om någon undrar vart jag har laggt alla mina 500 timmar i spelet, utan att göra main questen,

så är det allt annat jag har gjort i spelet. ^^

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är jäkligt sugen på att ta upp spelet igen. Om jag bara hade tid. >_< Jag håller på att spela för många spel just nu som jag mer eller mindre måste klara nu. Fable: The Lost Chapters inför Fable II, Fallout 2 inför Fallout 3, Max Payne 1-2 inför filmen osv.

Men jag brukar ta mig tid att spela Oblivion runt varje Jul. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I_lol jag tankade denna mod deadly reflex mod men den verkar inte funka jag har gjort allt som stog i readme filen men funkade inte :/

Hade också problem med att få den att fungera, men jag gjorde såhär:

Installerade alla 4.0 versionerna i ordning, och sen startade jag ett nytt spel och det funkade :)

Se bara till att du också startar upp spelet med OBSE, så du inte använder vanliga .exe-filen.

This may help you a lot, och senaste versionen av Oblivion bör du förstås också ha. :unsure:

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte jag. Jag sparar MQ till slutet och jag hade ingen aning om det du skrev fören jag läste det nu. Tack.

Själv hade jag i MQ bara kommit till det uppdraget var man

kutar omkring i avloppsystemet under Imperial City

, så jag tror jag hade ganska mycket kvar.

---

Btw. Now installing: The Elder Scrolls:

MORROWIND+expansioner! Wee!

:unsure::):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor