Vice. Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Jag varnade dig. Gjorde du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Fy f*n. Köpte sk*tspelet igår och tröttnade innan jag startade det. Spelade dock på i en timme sen pallade jag inte mer. Stängde av precis när jag kom ut ur grottan och in i slottet igen. Fult spel, handling som man inte fastnar för direkt, tråkig karaktär osv... Skall lämna tillbaka det imorgon. (Ska ge det en aldra sista chans ikväll) Du kan få köpa det av mig om du vill... Öh... Du vet väl att kloakerna bara är ett intro du måste spela igenom innan spelet börjar på riktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Öh... Du vet väl att kloakerna bara är ett intro du måste spela igenom innan spelet börjar på riktigt? Jaha, ja men det var ändå tråkigt. Nå, skall ge det en sista chans ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 Jaha, ja men det var ändå tråkigt. Nå, skall ge det en sista chans ikväll. Spelet är långt ifrån tråkigt. Om du börjar med att skaffa dig en ordentlig klass med krafter du trivs med och i början av spelet gör småuppdrag och utforskar några grottor, m.m, för att samla på dig utrustning så du sedan kan levla upp din karaktär blir spelet riktigt kul. Kom ihåg att det inte är ett krav att gå upp i level för att komma åt vissa saker i Oblivion. Men det är dock jävligt rekommenderat att du ändå gör det, såvida du inte vill slåss mot krabbor och zombies med rostiga plåtsvärd och billiga lädersköldar resten av spelet. Huvudquesten är är helt okej. Sedan finns det också flera guilder vid sidan om du kan gå med i, som har alldeles egna storylines. "The Dark Brotherhood" är episk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2008 (redigerad) Nåja, spelet blir ganska lång-tråkit med den enligt mig "långa level-up". http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=7009 Tankade den här och vips så var alla rustningar tillgängliga efter någon timme (beroende på vilken av alla plugins du använder). Ni hittar också en hel del andra mods här på sidan. Kräver att man har lite kunskap av det engelska språket och google så blir man fort bekant med hur man lägger in mods, å hur dem fungerar. Intresse krävs också för att man skall hitta det roliga med spelet. Det som gör mig mest glad med spelet är att man kan forma sin egen hjälte Och med moddar kan man färdiställa sin hjälte. Och det som är roligt så är allt det finns att göra, ta promenader och se den vackra miljön, bli attackerad av en bandit som man hals-hugger eller smyger upp bakom och skär struparna av med hjälp av deadly reflex modden. Själv äger jag också ett slott och många kompanjoner som följer mina order som jag brukar ta med på mina äventyr. I mitt sovrum i slottet har jag en kista där alla skatter från närmsta byar sammlas, samt guldhögar runt om i rummet. Ska väl också så småningom starta main questen. Aja, mycket där handlar om moddar. Med hjälp av moddarna har jag spelet format exakt som jag vill ha det. De som är "beroende" av fast travel och fuskar tröttnar mycket fortare på spelet än dem som gör tvärt om. Aja, nu blev jag sugen på att spela det Redigerad 9 september, 2008 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Spelet är långt ifrån tråkigt. Well, ptja... Oblivion har ju definitivt sin beskärda del av tråkiga/enformiga stunder, som t.ex. stängandet av de där förbannade Oblivion-portarna. Det blev grymt enformigt efter tag och gjorde att iaf jag tappade sugen och slutade spela. MEEEEN trots det tror jag ta mig tusan att jag ska börja med Oblivion igen, eftersom jag aldrig kom särskilt långt förra gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Tar man bara sig förbi MQ så är spelet riktigt kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Alltså huvudquestet är ju rätt trist, det finns ett par bra delar men det är sub-quests och guilduppdrag som är så otroligt kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) Är det bara jag som gillade MQ? Körde genom spelet 6 gånger xD. Men det blir mycke roligare efter MQ btw finns det inge som återbygger Imperial City efter sista main questet? Redigerad 15 september, 2008 av Tikki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jaha, där ser man. Man kan alltså fortsätta spela efter att man klarat main questen? När jag spelade senast tog jag det jävligt lugnt med mq-uppdragen eftersom jag trodde att spelet skulle vara slut när jag klarat dem. Haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Jaha, där ser man. Man kan alltså fortsätta spela efter att man klarat main questen? När jag spelade senast tog jag det jävligt lugnt med mq-uppdragen eftersom jag trodde att spelet skulle vara slut när jag klarat dem. Haha. Det är som GTA, det tar aldrig slut. Plus att Oblivionportarna inte är obligatoriska att stänga (förutom den första vid Kvatch och en lite senare i spelet ...), utan är bara nödvändiga att ta sig an om man vill ha extra förstärkning lite senare i spelet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Det är som GTA, det tar aldrig slut. Plus att Oblivionportarna inte är obligatoriska att stänga (förutom den första vid Kvatch och en lite senare i spelet ...), utan är bara nödvändiga att ta sig an om man vill ha extra förstärkning lite senare i spelet... Men man får bra grejer därinne. Det är typ, ju högre level ju bättre items. Or something like that. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Ps3 eller PC versionen. Vilken föredrar ni? Tänker mest på kontrollen nu, annars skiljer det väl inte så mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 14 september, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Ps3 eller PC versionen. Vilken föredrar ni? Tänker mest på kontrollen nu, annars skiljer det väl inte så mycket? Kontrollen: PS3. Utan tvekan! Men det som gör PC intresant är all fan-modding man kan ladda ned. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Kontrollen: PS3. Utan tvekan! Men det som gör PC intresant är all fan-modding man kan ladda ned. Oj helvete. Jobbigt. Ett till plus till ps3 är ju tv'n. Meeen, vad är det för fan-modding? Är det bara nya skins? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukoai Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) Ps3 eller PC versionen. Vilken föredrar ni? Tänker mest på kontrollen nu, annars skiljer det väl inte så mycket? Jag har haft Oblivion till PC sedan release. För ett tag sen skaffade jag det även till PS3 och jag är riktigt nöjd. Jag tycker det är så otroligt skönt att ligga i sängen och spela. PS3-versionen=Instant Win! Meeen, vad är det för fan-modding? Är det bara nya skins? Det finns massor av saker. Finns moddar som förbättrar det grafiska, nya texturer m.m. Man kan skaffa ny bakgrundsmusik. Nya quests, hus åt din karaktär, nya föremål. Jag har även sett modprojekt som återuppbygger Kvatch. Redigerad 14 september, 2008 av Yukoai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Meeen, vad är det för fan-modding? Är det bara nya skins? Det sägs att det finns moddar som fixar några av spelets problem så att det blir spelbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) Är det bara jag som gillade MQ? Körde genom spelet 6 gånger xD. Men det blir mycke roligare efter MQ btw finns det inge som återbygger Imperial City efter sista main questet? Spoiler? Redigerad 14 september, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 (redigerad) PC- versionen har längre livslängd tack vare allt som går att ladda ned. Så om du har en bra dator (helst från 2006 och senare) så satsa på det. Finns allt ifrån nya svärd att ladda ned enda till stora moddar som förändrar spelandet ganska radikalt. "Oscuro's Oblivion Overhaul" rekommenderas. Redigerad 14 september, 2008 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 14 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 september, 2008 Spoiler? Alla har väl kört detta så man behöver väl inte spoila? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts