Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Ok, men man får expansionerna med väl?

Det CDON menar är förmodligen att du inte behöver ha orginalspelet för att kunna spela Goty, utan det fungerar ändå.

Vanligtvis är det ju så att om man ska lira expansion så måste man ha orginalspelet, men det behöver du ju inte i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok! Då var Oblivion gotY Platinum beställt från CDON! Längtar!

Får jag bara fråga vad som händer när man installerar kotN och Shivering Isles? Kommer det upp ett medelande då eller?

Du beställde till PS3 right? Man installerar inte Kotn eller SI på PS3. Du stoppar i skivan och spelar bara.

Dessa två spel är som sagt invävda i orginalspelet, det som kommer hända är att du till det ena expansionet kommer få upp en questruta, som man får när man får ett nytt quest. I den rutan står det någonting om att du hörde någon prata om en ö någonstans.

Då kan du välja att leta efter den ön om du vill, och när du hittat den så kan du åka till den världen eller något, har själv aldrig accepterat questet så jag är inte säker.

Men jag vet att det inte är någon installering eller något tvång att starta expansionquesten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du beställde till PS3 right? Man installerar inte Kotn eller SI på PS3. Du stoppar i skivan och spelar bara.

Dessa två spel är som sagt invävda i orginalspelet, det som kommer hända är att du till det ena expansionet kommer få upp en questruta, som man får när man får ett nytt quest. I den rutan står det någonting om att du hörde någon prata om en ö någonstans.

Då kan du välja att leta efter den ön om du vill, och när du hittat den så kan du åka till den världen eller något, har själv aldrig accepterat questet så jag är inte säker.

Men jag vet att det inte är någon installering eller något tvång att starta expansionquesten.

Jo jag beställde till PS3. Tack för svar :innocent:

Om jag läser på internet hur man ska gå till väga för, tex, att skapa en potion, kan jag då brygga den potion redan från första början? Eller krävs det att man är skillad på att skapa potions innan man kan brygga vissa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag beställde till PS3. Tack för svar :innocent:

Om jag läser på internet hur man ska gå till väga för, tex, att skapa en potion, kan jag då brygga den potion redan från första början? Eller krävs det att man är skillad på att skapa potions innan man kan brygga vissa?

Eller så tar du och faktiskt spelar det förbannade spelet och helt enkelt lär dig hur man gör på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag beställde till PS3. Tack för svar :innocent:

Om jag läser på internet hur man ska gå till väga för, tex, att skapa en potion, kan jag då brygga den potion redan från första början? Eller krävs det att man är skillad på att skapa potions innan man kan brygga vissa?

Jag håller faktiskt med boomer lite! Det blir så jätte mycket roligare om du läser saker om hur man ska göra i själva spelet istället för nåt sluskigt jävla internetforum! men ja, du behöver skill och materials som man oftast behöver en rätt hög level för att kunna få :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojojojojojojojojoj!!!!!!! Vilket grymt spel! Älskar det redan fast jag bara sett Imperial City och Chorrol. Jag har dock en viktig fråga: För att levla ska man ju träna de skills som är "associated with your class". Hur ser man vilka skills som är det? Jag är Sorcerer kan tilläggas.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojojojojojojojojoj!!!!!!! Vilket grymt spel! Älskar det redan fast jag bara sett Imperial City och Chorrol. Jag har dock en viktig fråga: För att levla ska man ju träna de skills som är "associated with your class". Hur ser man vilka skills som är det? Jag är Sorcerer kan tilläggas.

Major Skills.

De finns högst upp på din lista över skills. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag ska träna upp alla major skills?

En annan fråga: Methredel fick tag i dagboken innan mig (den i Thieves guild questen). Nu säger hon att hon har gömt den. Jag letade igenom hela hennes hus men kan inte hitta den. Vad ska jag göra?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag ska träna upp alla major skills?

En annan fråga: Methredel fick tag i dagboken innan mig (den i Thieves guild questen). Nu säger hon att hon har gömt den. Jag letade igenom hela hennes hus men kan inte hitta den. Vad ska jag göra?

Jag rekomenderar att skapa en Custom Class eftersom man då får bestämma själv vilka Major Skills man ska ha. Det blir roligare så.

Men ja, du ska träna dina major skills för att levelmätaren ska fyllas och sen får du ett meddelande om att du borde sova och tänka igenom allt du har lärt dig.

Edit:

Angående den andra frågan, så har jag aldrig misslyckats med den, så jag vet inte.

Följ efter Methredel när ni tävlar, så vinner du nog.

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...