Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Har jag redan. Det hjälpte inte. :(

Ja.. Har du en joystick eller gamepad ikopplad så är det nog den som orsakar det.

Om du vill köra spelet med gamepad blir du nog tvungen att använda dem fasta knapparna istället,

eller finjustera den.

Source1

Source2

Är inte en gamepad ikopplad, pröva dra ur/byta tangentbord.

Annars finns det inte så mycket annat att göra än att uppgradera eventuella drivrutiner och begränsa intaget

av konstiga svampar.

Lykke til! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Springa baklänges-buggen har jag också varit med om några gånger! Jag har dock alltid upplevt det som att jag misclickat på tangentbordet och att sedan karaktären sprungit baklänges av sig själv i rask takt. Men det brukar aldrig vara speciellt länge, brukar räcka med att jag mixtrar runt lite med knapparna för att karaktären skall sluta. Om jag inte missminner mig så brukar det involvera att jag trycker på "springa bakåt"-knappen medan karaktären springer baklänges. Då brukar han ge sig.

Låter skitjobbigt om du har buggen konstant så fort du startar upp spelet och att det inte slutar med omstart eller ominstallation. Har aldrig upplevt buggen så ihärdig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela spelet, tyvärr. Han springer inte utan han går väääldigt sakta baklänges. Men resultatet är att det gåpr väldigt hackigt när han ska gå framåt.

Jag får försökas testa och se om det är handkontrollen.

Läste att någon med samma problem bara hade stängt av handkontrollen och sen satt på den igen. Men det har du säkert redan provat... blush_1181011_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Umb tror jag fann nå mod till Oblivion som stängde alla oblivion gates.

Ja, jag vet att det finns moddar.

Jag vill dock klara det utan fusk eller "hjälp". ;) Att stänga gates är dock otroligt tråkigt och känns mer som att jobba än att spela.

Om jag minns rätt så är det bara tre stycken obligatoriska Oblivionportar i hela mainquesten.

Jag är väl lite "completionist". Ser jag en port vill jag helst stänga den, oavsett om den berör mainquesten eller ej. Utöver det blir jag hela tiden "distraherad" av alla sidequests.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väl lite "completionist". Ser jag en port vill jag helst stänga den, oavsett om den berör mainquesten eller ej. Utöver det blir jag hela tiden "distraherad" av alla sidequests.. :rolleyes:

Känner igen mig själv där. Om jag hittar en gate så känner jag att det är min plikt att stänga den. Kan inte svika mitt folk!

Och att installera en mod som stänger alla gates? :wacko::wacko::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner igen mig själv där. Om jag hittar en gate så känner jag att det är min plikt att stänga den. Kan inte svika mitt folk!

+ att man vill ju gärna bli av med det där helvetiska vädret som uppstår när man närmar sig en gate. Och dessutom får man ju en massa loot när man stänger dem. :yes:

Nu kom jag förresten ihåg varför jag slutade spela senast det begav sig. Jag kom till ett kloster i bergen där det bodde blinda munkar, någon typ av sekt eller vad det var. Nyfiken som jag var bröt jag mig in i deras kloster, hittade ett massivt tunnelsystem/tempel under det, plundrade hela skiten och dödade alla monster. Så långt allt väl, men senare läste jag på ett forum (eller det kanske var på en wiki) att nåt Thieves Guild-uppdrag riskerade att bugga om man gick in i det där jävla klostret/templet innan det figurerade i ett av deras uppdrag. Eftersom jag inte orkade spela om allt blev Oblivion liggande igen. :crazy:

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+ att man vill ju gärna bli av med det där helvetiska vädret som uppstår när man närmar sig en gate. Och dessutom får man ju en massa loot när man stänger dem. :yes:

Nu kom jag förresten ihåg varför jag slutade spela senast det begav sig. Jag kom till ett kloster i bergen där det bodde blinda munkar, någon typ av sekt eller vad det var. Nyfiken som jag var bröt jag mig in i deras kloster, hittade ett massivt tunnelsystem/tempel under det, plundrade hela skiten och dödade alla monster. Så långt allt väl, men senare läste jag på ett forum (eller det kanske var på en wiki) att nåt Thieves Guild-uppdrag riskerade att bugga om man gick in i det där jävla klostret/templet innan det figurerade i ett av deras uppdrag. Eftersom jag inte orkade spela om allt blev Oblivion liggande igen. :crazy:

Mjo, det är väl det som är jobbigast med Oblivion. Man vågar knappt göra något quest utan att först kolla wikin så det inte sabbar något annat quest. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...