Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Den här tråden handlar väl ändå inte om trams.

Och ingen har sagt att man behöver använda den första bokstaven utifrån alla ord i titeln. Dessutom så är det inga problem att skriva TOSDAVV, om du frågar mig. För mig så tar det max en halv sekund.

Nåja. Jag ville bara veta vem som kom på det, varför, och samtidigt påpeka hur irriterande jag tycker att det är. :doh:

Nu handlar det ju inte om att skriva det snabbt, utan om att det ska vara komfortabelt att skriva och uttala det. (Även om man inte direkt sitter och säger det så ofta.)

TROMS är mycket enklare, smidigare och går snabbare att skriva än vad TOSDAVV är och går.

Det är även mycket enklare och smidigare att uttala TROMS än TOSDAVV. Både om man bokstaverar eller uttalar det.

Simple as that.

Edit: Du vet mycket väl vad Umberto tycker om den här tråden, det är därför han han tromsar till det.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så kallar man den vad tusan man vill. :doh:

Okej, jag har en språkfråga här. Om jag, på engelska, ska lista ett antal filmer med den äldsta överst, hur ska jag skriva då för att påvisa detta? Jag tänker något i stil med "in order of appearance" som det ofta står på rollistor.

Låtsasedit: Haha, nu har jag tänkt på det här hela dagen och så tror jag att jag kom på svaret nu när jag väl bestämde mig för att fråga om hjälp. "In chronological order" funkar, va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låtsasedit: Haha, nu har jag tänkt på det här hela dagen och så tror jag att jag kom på svaret nu när jag väl bestämde mig för att fråga om hjälp. "In chronological order" funkar, va?

Det låter.. stiligt. Men ja, det funkar. Så vitt jag vet. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så kallar man den vad tusan man vill. :doh:

Okej, jag har en språkfråga här. Om jag, på engelska, ska lista ett antal filmer med den äldsta överst, hur ska jag skriva då för att påvisa detta? Jag tänker något i stil med "in order of appearance" som det ofta står på rollistor.

Låtsasedit: Haha, nu har jag tänkt på det här hela dagen och så tror jag att jag kom på svaret nu när jag väl bestämde mig för att fråga om hjälp. "In chronological order" funkar, va?

The oldest first :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på att klimatet blir varmare och varmare.. Kommer människan få mindre kroppsbehåring med tiden?

För att det ska bli nån evolution krävs selektionstryck = om inte håriga människor dör eller blir utan partner finns ingen anledning till att man skulle bli helt naken i framtiden.

Lite förenklad och halvt osann förklaring, men det var det snabbaste sättet att förklara på :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu handlar det ju inte om att skriva det snabbt, utan om att det ska vara komfortabelt att skriva och uttala det. (Även om man inte direkt sitter och säger det så ofta.)

TROMS är mycket enklare, smidigare och går snabbare att skriva än vad TOSDAVV är och går.

Det är även mycket enklare och smidigare att uttala TROMS än TOSDAVV. Både om man bokstaverar eller uttalar det.

Men varför ska man kunna uttala en förkortning till ett trådnamn på ett GTAForum? :unsure:

Well, som sagt så undrade jag bara, och jag har fått svar på frågan ett antal gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En liten fråga, jag har rollat min king cab militärgrön ( ^_^ ) och vill ha amerikanska militärens stjärna på dörrar, huv och baklem. men nu kommer problemet, var i hela helvete får man tag på sådana? hittar inte på dekaltrim eller annan dekal hemsida. motivlack gråter jag bara jag tänker på det, och försöka med mall känns som det kommer likna teckningarna man gjorde på lekis :unsure: help?

En till fråga: kan man ladda ner de grymt maskulina ringsignalerna från GTA IV till vanliga telefonen? B)

Redigerad av guardian
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför ska man kunna uttala en förkortning till ett trådnamn på ett GTAForum? :unsure:

Well, som sagt så undrade jag bara, och jag har fått svar på frågan ett antal gånger.

Det är lättare att både skriva och komma ihåg det. TOSDAVV är f.ö förbannat fult.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...