Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Det är ju bara så otroligt dumt att ha skor innomhus (dock inte inneskor). Det blir ju så frukansvärt mycket mer smuts och vattenpölar innomhus. Det är ju bara fånigt att fötterna inte får visas! Men där ju ju liksom deras kultur och det är så dom vill ha det.

Varför åskar det mer i södra sverige än i norra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis i film. Hur de hanterar telefonen rent vardagligt där vet jag inte, men kan väl inte skilja sig så överdrivet mycket eftersom att iallafall jag sett det i upprepade serier/filmer.

Jag ser det oxå i alla filmer nästan men försöker intala mig att det inte är så irl.

Det är ju sjukt oförskämt var du än är i världen(?)

Kan finnas 1000 orsaker till att de gör det i film, så du kan nog inte koppla film/serier till verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag vill konvertera min externa hdd från FAT32 till NTFS i Vista, går det bra att använda; Egenskaper>Formatera>Snabbformatering?

Eller försvinner mina filer ifrån hårddisken då? Att byta filsystem med CMD-tolken fungerar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag vill konvertera min externa hdd från FAT32 till NTFS i Vista, går det bra att använda; Egenskaper>Formatera>Snabbformatering?

Eller försvinner mina filer ifrån hårddisken då? Att byta filsystem med CMD-tolken fungerar inte.

Har för mig att en snabbformatering tar bort allt, men lämnar kvar vissa saker. Minns dock inte vad den sparade.

------

Om en butik stänger en halvtimma tidigare än den egentligen ska göra, utan att meddela kunderna på något sätt, har man rätt till någon slags kompensation?

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går det att ställa in något alarm på sin dator? Så att typ en Winamp-spellista sätter igång vid ett visst klockslag? Vore en bra wake up-funktion

Med Alarm Clock kan du ställa in alarm för varje dag, antingen med förinställd rington eller valfri mp3-fil.

Använder regelbundet.

Oh, stort tack! <_<

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att en snabbformatering tar bort allt, men lämnar kvar vissa saker. Minns dock inte vad den sparade.

En långsam formatering skrivor nollor på hela hårddisken. En snabb fortmatering tar bara bort filerna ur fillistan men tar inte bort själva filernas innehåll. Windows ser inte filerna eftersom dom inte finns i fillistan, men själva innehållet finns där (om det inte är överskrivet).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan finnas 1000 orsaker till att de gör det i film, så du kan nog inte koppla film/serier till verkligheten.

Då det inträffar i så pass många filmer/serier antar jag att dom måste basera det på någonting, och även om det inte inträffar i lika stor usträckning IRL så skulle det inte förvåna mig om det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...