Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Ålrajt! Tack så mycket! Jag får se om jag hittar något när jag åker dit, men Myrorna vet jag ju var det ligger så First Aid blir väl inte sååå svårt.

First Aid ligger i princip rakt över gatan från Myrorna sett. :D

First Aid är mest skateskor förresten. Jag föreslår absolut att du går till Sportif Unlimited också. Tänk dig att du står utanför Myrorna och följer den vägen in mot staden. Gå ända fram till Burger King och sväng höger. En bit upp på den vägen, på motsatt sida, kommer du se deras skylt (här är en bild på loggan).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

First Aid ligger i princip rakt över gatan från Myrorna sett. :D

First Aid är mest skateskor förresten. Jag föreslår absolut att du går till Sportif Unlimited också. Tänk dig att du står utanför Myrorna och följer den vägen in mot staden. Gå ända fram till Burger King och sväng höger. En bit upp på den vägen, på motsatt sida, kommer du se deras skylt (här är en bild på loggan).

Aaah.. Den godingen missade jag ju såklart..

Btw bara skateskor äre verkligen inte nuför tiden. Det är streetskor i massor. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick lite ångest när jag skulle skapa en ny spellista till min iPod och undrar helt enkelt, hur vet man vad som är "rap" och "hip-hop" samt hur skriver man egentligen "hip-hop"? Hiphop, hip-hop eller hip hop och hur är det med versaler och gemener?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick lite ångest när jag skulle skapa en ny spellista till min iPod och undrar helt enkelt, hur vet man vad som är "rap" och "hip-hop" samt hur skriver man egentligen "hip-hop"? Hiphop, hip-hop eller hip hop och hur är det med versaler och gemener?

Rap är en del av hip-hop så antingen döper man allt till Hip-Hop eller Rap. Det spelar väl ingen roll, men själv föredrar jag Hip-Hop :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rap är en del av hip-hop så antingen döper man allt till Hip-Hop eller Rap. Det spelar väl ingen roll, men själv föredrar jag Hip-Hop :D

Wiki säger Hiphop och det ser faktiskt snyggast ut.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AllMusic säger hip-hop och eftersom deras skribenter är kända musikjournalister och kritiker så ja. Men antar att det inte spelar någon större roll.

Det beror ju i och för sig på språket, engelska Wiki säger och hip-hop och AllMusic är väl säkerligen amerikanskt? De andra spellistorna står på svenska så då är det Hiphop som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det egentligen med a/an i engelskan?

Vet att det ska vara an före vokaler och a före konsonanter.. men det finns ju några undantag.

Hur, när, varför?

Regeln gäller ljudet, inte stavningen.

Man säger tillexempel "an hour" och inte "a hour" eftersom h:et är stumt.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svara snabbt nu, hur lagar man en helt enkel omelett? :lol: mjölk och ägg vet jag, men hur mycket av varje? :D

finns olika sorters omelett.

lättaste=

Blanda ca 3 egg i en bunka, peppar, salt (buljong) vispa så de blandar sig och ner i en varm stekpanna

Redigerad av Nik.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför har GTANYTT lagt ner?

Det står väl klart och tydligt varför när du går in.

GTAnytt.se finns inte längre.

Hemsidan är programmerad i ASP, ingen open source och använder MySQL till sina databaser. Stänger ner hemsidan i brist på intresse då klagomål haglat in samt rent allmänt brist på tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svara snabbt nu, hur lagar man en helt enkel omelett? :lol: mjölk och ägg vet jag, men hur mycket av varje? :D

Mjölk behöver inte ingå, en skvätt vatten är vanligare (0,5 dl kanske till 2 ägg), och sen salt och peppar. Sen är det alltid gott att ha i riven ost, hackat kött, skivad potatis, stekt lök, osv osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...