Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Men varför i hela friden har de skor på sig inomhus? :blink:

Jag brukar också störa mig på det. Till och med i sängen har de skor på sig.

"In most parts of the world (Asia, Eastern Europe, parts of the Middle East and Africa, much of Northern Europe and Canada, as well as Alaska) it is customary to remove shoes when entering a house. In some areas of the United States, especially the Midwest, it is expected that visitors remove their shoes unless a host specifically invites them to leave their shoes on. People do this to avoid bringing dirt, mud or snow into the house. For some societies, including those in Asia, indoor footwear may be provided for guests.

In the Middle East, parts of Africa, Korea and Thailand, it is considered rude to show the soles of the feet to others (even accidentally, such as by crossing the legs). In addition, in Thailand, it is an extreme insult for the foot, socks, or shoes to touch someone's head or be placed over it. Although feet touching heads is an extremely rare occurrence in any society, some Muay Thai boxers insult each other by "kicking" the opponent's head with their foot (most Muay Thai kicks are executed with the shin)."

Wikipedia

Det står inte varför de väljer att ha skorna kvar på fötterna, men det är väl helt enkelt så att det är olika kulturer i olika länder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bestämt mig för att köpa en digitalkamera/filmkamera.

Jag vill antingen ha en digitalkamera som man kan filma med, eller en filmkamera som man kan ta kort med.

Det viktigaste vid själva filmningen är att det filmas i HD-kvalite.

Full-hd är inget krav, men iaf BRA kvalite, då jag tänker använda kameran att filma med i vinter i Sälen när vi coola grabbar hoppas och stojjar.

Ni förstår vad jag menar va?

Bra

Min fråga.

Sen vill jag även ha svar på hur man gör för att bränna det här till en DVD?

Det är den enda mappen jag fick ner.

post-347-1216292007_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har två frågor rörande vanliga företeelser i amerikanska komediserier.

1. Varför har de alltid, ALLTID skor på sig inomhus?

2. När de får besök, varför går då gästen ofta till kylskåpet och tar för sig av deras apelsinjuice?

Skulle vilja ändra frågan till varför vi inte gör så.

I italien är det absurt att traska omkring i strumplästen. Det är både fult och ohygieniskt enligt dem. Antingen tar de av sig ytterskorna och sätter på sig inneskorna, eller så behåller de uteskorna på.

Men sedan så finns det skillnader på hemmen med, i alla fall i Italien. De har släta marmorgolv och inga mattor. Ruggigt ovanligt med mattor. Så städningen är ju mycket enklare där. Vet inte hur det är i USA.

Jag har för mig att majoriteten av Europas länder har samma sko-tradition.

Det är ju typ som när de talar i telefon, dom säger ju nästan aldrig hejdå utan slänger oftast på luren bara, något som i åtminstone min familj inte skulle uppskattas alls. >_<

Enligt film, eller du vet?

Min fråga.

Sen vill jag även ha svar på hur man gör för att bränna det här till en DVD?

Det är den enda mappen jag fick ner.

Nero Burning rom: DVD--->Säkerhetskopiering--->Bränn bild till skiva--->Video/bilder---->DVD-Videofiler---->öppna mapp, markera filer---->Infoga

Glöm det. Såg inte att du hade de där underliga konerna. Har varit i kontakt med dem med men fixade det inte.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vilja ändra frågan till varför vi inte gör så.

I italien är det absurt att traska omkring i strumplästen. Det är både fult och ohygieniskt enligt dem. Antingen tar de av sig ytterskorna och sätter på sig inneskorna, eller så behåller de uteskorna på.

Men sedan så finns det skillnader på hemmen med, i alla fall i Italien. De har släta marmorgolv och inga mattor. Ruggigt ovanligt med mattor. Så städningen är ju mycket enklare där. Vet inte hur det är i USA.

Jag har för mig att majoriteten av Europas länder har samma sko-tradition.

I USA är det väl rätt populärt med heltäckningsmatta, och då är det väl betydligt mycket bekvämare att strosa omkring med ett par för stora raggsockor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...