Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!


saffecool
 Share

Recommended Posts

Användare kan vad jag vet inte tas bort för då skulle trådar bli missbildade när folk svarar på inlägg som inte "finns". Hultan kanske kan ta bort 0-postare och spammare men det verkar orimligt att ta bort fler än 5000 "för hand" imo

Det kan vara sådana som har skapat en användare men aldrig accepterat aktiveringsmailet. Fast har svårt att tro att det skulle vara så många. :hmm:

Förresten kan användare visst tas bort utan att deras trådar och poster försvinner. Då står det typ "-Kebab-" och man kan inte gå in på personens användare.

Hur som helst: Tack för svaren angående kroppsbehåring. Det var ungefär de tankarna jag hade också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga. Det är så att jag fått en viss summa pengar att köpa mat för och jag har nu tänkt lite på saken och har ett alternativ som kan diskuteras. Det är så att jag funderar på att köpa pizza varje dag i 2,5 vecka (Det är sommar ftw) och undrar om det är värt det. Visst är det onyttigt, men inte så onyttigt att det skadar kroppen på ett likadant sätt som det skadade Morgan Spurlock i Super Size Me? Det kanske inte är så smart och jag ska kanske inte göra det, men jag vill veta ändå.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Betalade 199kr på Game om du vill köpa BF2 för några hundringar biligare

99 på webbhallen ja.

dock har jag inte gameshop eller webhallen här i norrtälje. och de är bara flygis som säljer spel för "bra" priser. :D

Och ja, Jag är xxxgemagexxx ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga. Det är så att jag fått en viss summa pengar att köpa mat för och jag har nu tänkt lite på saken och har ett alternativ som kan diskuteras. Det är så att jag funderar på att köpa pizza varje dag i 2,5 vecka (Det är sommar ftw) och undrar om det är värt det. Visst är det onyttigt, men inte så onyttigt att det skadar kroppen på ett likadant sätt som det skadade Morgan Spurlock i Super Size Me? Det kanske inte är så smart och jag ska kanske inte göra det, men jag vill veta ändå.

Go for it!

Om du varierar med olika pizzor med olika pålägg samt äter en massa pizzasallad kanske det går bra, om inte är det ju bara att ge upp försöket och byta till annan mat. :D

Om det är värt det? Det tror jag inte, du kommer vara så trött på pizza att du inte kommer vilja ha det på flera månader efteråt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga. Det är så att jag fått en viss summa pengar att köpa mat för och jag har nu tänkt lite på saken och har ett alternativ som kan diskuteras. Det är så att jag funderar på att köpa pizza varje dag i 2,5 vecka (Det är sommar ftw) och undrar om det är värt det. Visst är det onyttigt, men inte så onyttigt att det skadar kroppen på ett likadant sätt som det skadade Morgan Spurlock i Super Size Me? Det kanske inte är så smart och jag ska kanske inte göra det, men jag vill veta ändå.

Tycker 'experimentet' påminner väldigt mycket om Spurlocks - han äter bara dålig mat i trettio dagar, du äter bara dålig mat i nästan thugo dagar. Har för mig att en genomsnittlig pizza innehåller 1200 kcal, och att en timmes löpning/jogging förbränner 500 kcal/h. Med de beräkningarna skulle du kunna springa fyra timmar varje dag, och fortfarande inte förbränna två pizzor. Men som sagt, 1200 kcal-grejen kan jag ha fel på, snappade upp det någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker 'experimentet' påminner väldigt mycket om Spurlocks - han äter bara dålig mat i trettio dagar, du äter bara dålig mat i nästan thugo dagar. Har för mig att en genomsnittlig pizza innehåller 1200 kcal, och att en timmes löpning/jogging förbränner 500 kcal/h. Med de beräkningarna skulle du kunna springa fyra timmar varje dag, och fortfarande inte förbränna två pizzor. Men som sagt, 1200 kcal-grejen kan jag ha fel på, snappade upp det någonstans.

På så vis. Funderar isåfall på att köra en lite mer varierande kost och kanske inte äta pizza sååå mycket. Det var mer tänkt som ett litet experiment. Men jag ska nog försöka i runt en halv månad. Om jag verkligen beslutar mig för det. Jag lär ju lägga på något/några extra kilo ifall jag gör det. Sedan äter jag endast en (1) pizza per dag. Inte morgon, lunch och middag. Så, då kanske det inte blir så farligt, men ändå.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker 'experimentet' påminner väldigt mycket om Spurlocks - han äter bara dålig mat i trettio dagar, du äter bara dålig mat i nästan thugo dagar. Har för mig att en genomsnittlig pizza innehåller 1200 kcal, och att en timmes löpning/jogging förbränner 500 kcal/h. Med de beräkningarna skulle du kunna springa fyra timmar varje dag, och fortfarande inte förbränna två pizzor. Men som sagt, 1200 kcal-grejen kan jag ha fel på, snappade upp det någonstans.

Om man nu väljer att räkna bort kroppens basala energiförbrukning givetvis. Så med en dag innehållandes två pizzor och 4 timmars löpning hamnar man nog på ett energiunderskott. Nu menade du säkert aktiviteten kontra födan men ville bara poängtera.

Hur många pizzor ska du äta per dag kicken? Äter du endast en pizza om dagen och ingenting annat går du med all förmodan ner i vikt, dock med ett underskott av vitaminer och mineraler. En pizza och i övrigt normal och balaserad kost per dag lär inte påverka dig nämnvärt, beror givitvis vad din "nomala och balanserade" kost består av. Att äta pizza flera gånger om dagen under lång tid leder antagligen till ökad vikt och vitamin/mineralbrist. Go pizza!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man nu väljer att räkna bort kroppens basala energiförbrukning givetvis. Så med en dag innehållandes två pizzor och 4 timmars löpning hamnar man nog på ett energiunderskott. Nu menade du säkert aktiviteten kontra födan men ville bara poängtera.

Hur många pizzor ska du äta per dag kicken? Äter du endast en pizza om dagen och ingenting annat går du med all förmodan ner i vikt, dock med ett underskott av vitaminer och mineraler. En pizza och i övrigt normal och balaserad kost per dag lär inte påverka dig nämnvärt, beror givitvis vad din "nomala och balanserade" kost består av. Att äta pizza flera gånger om dagen under lång tid leder antagligen till ökad vikt och vitamin/mineralbrist. Go pizza!?

Läs min editering. Eller ja, denna post är då onödig, så jag skriver väl här också. Ifall jag ska börja äta, då blir det 1 pizza per dag. Jag vaknar så sent så det brukar oftast inte bli en frukost. Så det är ju två måltider/dag och jag tänkte att om jag äter en pizza på ena måltiden och en frukt eller någon mindre sallad den andra måltiden så är jag både fettrik och fettsnål samtidigt, så det kompletteras rätt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Användare kan vad jag vet inte tas bort för då skulle trådar bli missbildade när folk svarar på inlägg som inte "finns". Hultan kanske kan ta bort 0-postare och spammare men det verkar orimligt att ta bort fler än 5000 "för hand" imo

Du vet fel, konton kan tas bort. Mitt första konto är borttaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...