Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Rekommenderar starkt gitarristen Guthrie Govan som har släppt en kanonbra soloplatta, Erotic Cakes (2006) med fantastisk variation och en imponerande genrebredd (killen kan ju för fan spela allt...). Men varje torsdag spelar han, hans bror Seth Govan (bas), Peter Riley (trummor), Zak Barrett (sax) och en pianist som jag inte kommer ihåg vad han heter på The Bassment i London och har gjort det i flera år - hur coolt är inte det? Bandet kallas för The Fellowship, är tämligen okänt men spelar EXTREMT svängig och sjukligt bra fusion, covers och egna låtar.

Favorit just nu: One Shining Soul. Hör sax- och gitarrduellen i mitten på låten! Helt jävla otroligt!

En torsdagkvällskonsert finns att ladda hem här: http://www.filestube.com/5e64c54995a43f430...-club-band.html (vilket inte borde vara några olagligheter, eller?)

Helt otroligt indeed...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssnade på Emarosa's nyaste album som de släppte häromdan, den är bättre än Relativity då det verkar mer som dem har skräddarsytt låtarna åt Jonny Craig.

Spotify-länk

Lite metal. Ni som spelat Saints row 2 känner kanske igen den.

The black dahlia murder - What a horrible night to have a curse

var inte du med i den där jämra gruppchatten?

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Martriden - Blank Eye Stare

Ett riktig grymt blackdeath-band vars EP jag hittade nere i källaren idag efter lite roteri, hade totalt glömt bort att jag hade den.

Detta är det inledande spåret på EP'n och även det tyngsta. Bör spelas upp med hög volym och kraftig bas för att få den där maskingevärsdunkande känslan i kroppen.

Jag tror att ZcruweN och VaXXor kan tycka om Martriden, om jag förstått eran smak rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...