Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

George Harrison - Ballad of Sir Frankie Crisp (Let It Roll)

Bra låt, tack för tipset!

Man kan ana att Daniel Adams-Ray sneglade på "Got my mind set on you" låten när han skrev "Dum av dig", men det är nästan så att jag tycker att den är snäppet bättre än Harrisons låt.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra låt, tack för tipset!

Man kan ana att Daniel Adams-Ray sneglade på "Got my mind set on you" låten när han skrev "Dum av dig", men det är nästan så att jag tycker att den är snäppet bättre än Harrisons låt.

Hörde du det på Musikpolisen på P3? Lackade lite när jag lyssnade, tycker verkligen inte han har snott alls. Kan inte musikaliska termer eller sådär, men fan, det enda som är likt är ju typ.. "tre-upprepningen" i refrängen. Dum av dig är grym i alla fall.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde du det på Musikpolisen på P3? Lackade lite när jag lyssnade, tycker verkligen inte han har snott alls. Kan inte musikaliska termer eller sådär, men fan, det enda som är likt är ju typ.. "tre-upprepningen" i refrängen. Dum av dig är grym i alla fall.

Jag vet inte vilket program det var, men antagligen var det det! Men jo, det är just den där tre-grejen (jag vet inte heller facktermen, om det finns någon) som är lik, och jag tycker den är väldigt lik. Men det är svårt att vara göra något som aldrig gjorts, och det gör inte direkt låten sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emiliana Torrini – Jungle Drum

http://open.spotify.com/track/7BXToqZFtclAj6mshYWena

Inte särskilt "ny" eller så, men riktigt skön.

Håller med! Sprudlande glädje och orginalitet, hon låter grymt söt.

Snook - Inga Problem

Jag lyckades att helt glömma att lyssna på Snook för fem år sen, men när både Linnros

och Adams-Ray gör sjukt bra soloprojekt inser jag att förmodligen missat något. Skönt

vemodig låt, bra text, grymt snygg video. Och Maggio, gud vad vacker hon är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med! Sprudlande glädje och orginalitet, hon låter grymt söt.

Snook - Inga Problem

Jag lyckades att helt glömma att lyssna på Snook för fem år sen, men när både Linnros

och Adams-Ray gör sjukt bra soloprojekt inser jag att förmodligen missat något. Skönt

vemodig låt, bra text, grymt snygg video. Och Maggio, gud vad vacker hon är.

Bj5WozNl4ik

Åh, så många gånger som jag och mina två närmaste vänner har supit ihop till det albumet! Vilka minnen jag fick nu, oj oj!

Sedan ska jag självklart passa på att tipsa om Modeselektor - Happy Birthday. Så himla fantastiskt bra öppningsspår på deras skiva Happy Birthday!.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snook - Inga Problem

Jag lyckades att helt glömma att lyssna på Snook för fem år sen, men när både Linnros

och Adams-Ray gör sjukt bra soloprojekt inser jag att förmodligen missat något. Skönt

vemodig låt, bra text, grymt snygg video. Och Maggio, gud vad vacker hon är.

Första gången jag fick se den där videon vart jag sjukt kär i Maggio! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...