Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Sjuuukt bra! Någon info om när hela släpps?

Eller hur! Kul att du gillade den! ^_^

Jag har själv lyssnat på samplen säkert 20 - 30 gånger. :)

Tyvärr har jag ingen info på när den kommer släppas, det enda han sa var "en låt som kommer släppas snart" på konserten, och på hemsidan står det också bara "snart".

Jag längtar ihjäl mig, det var länge sedan jag verkligen längtade efter en singel såhär mycket. :(

Edit: Hittade en blogg via Swingkids som Kapten Röds skivbolag, där följande citat fanns.

"...Vi klurade även på att releasedatum förhoppningsvis kan bli onsdag 16 Juni..."

Länk: http://mrgillisventil.blogspot.com/2010/04...nde-grejer.html

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undantagsvis känner jag för att belysa den här tråden med ett inlägg för att varsko mina hårt arbetande arbetarbröder uti proletariatet, av vilka det verkar finnas ett antal av på forumet, om Tony Babinos svängiga version av Internationalen:

Ni som har bevittnat M. Moores filmdokumentär "Capitalism: A love story" känner självfallet igen den. Nu sympatiserar jag givetvis ingalunda med sångens budskap, åh nej, men jag tycker ändå att det är en ganska trevlig tolkning och melodi. Något att lyssna till när arbetets svåra ok plågar kroppen och tårar av svett och blod lackar hjässan, kanske? Nå, nog om detta! Tillbaka till gåslevern och cigarrerna! Adieu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller hur! Kul att du gillade den! :P

Jag har själv lyssnat på samplen säkert 20 - 30 gånger. ;)

Tyvärr har jag ingen info på när den kommer släppas, det enda han sa var "en låt som kommer släppas snart" på konserten, och på hemsidan står det också bara "snart".

Jag längtar ihjäl mig, det var länge sedan jag verkligen längtade efter en singel såhär mycket. :cry:

Haha gött, ska se dom live nästa fredag fick jag reda på idag. :D

Ser fram emot att få sjunga med och få höra resten av låten!

------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här om aftonen, efter en dag skärgårdsliv, gick jag och ett gäng kulturfolk hem till min lägenhet för middag och vidare förlustelse. Min vän (tillika lägenhetskamrat och min systers fästman) är en fantastiskt duktig jazzpianist och en kvinna i sällskapet visade sig ha ljuvlig sångröst och även hon, sinnet för jazz. Efter påtryckningar och många glas sprit satte de sig vid pianot och det är här mitt musiktips kommer in. "Jazzstandarden" Summertime (som de framförde oerhört känslomässigt och samspelt) skrevs av George Gershwin 1935 och har spelats av över hundra artister genom tiderna. Ett fantastiskt verk.

Full listan. Några axplock:

John Coltrane

Ella Fitzgerald och Louis Armstrong

Miles Davis

Bill Evans

Dizzy Gillespie

http://www.youtube.com/watch?v=F0Hc2EKj1Hw

Billie Holiday

Charles Mingus

http://www.youtube.com/watch?v=etSg-JxnSp4

Charlie Parker

och slutligen, i en lite annan tappning

Janis Joplin

Vem gör den bäst?

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...