Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Justice

Studentbal idag. :D

Justice - Phantom pt. II

Har verkligen börjat få upp ögonen för Justice, skön musik

Spotify

Fina grejer, guys! Det ryktas lite om nytt material från Justice nu när dem lämnat Ed Banger records. Jag ser fram emot, men är samtidigt lite orolig, för hur det kommer göra sitt kommande album. Det känns som vad dem än gör så kan det inte riktigt mäta sig med Cross. Det har ju hänt förr.. Daft Punk hade ju Discovery och Boys Noize hade Oi Oi oi.

Mer Partymusik! :wub:

Lykke Li - I´m Gone, I´m Gone (Fred Falke Remix)

http://www.youtube.com/watch?v=VFmwL9oPkg4

Edit: Här en är spotiylänk till en kortare version som kan fungera bättre när det är partaj. :lol:

http://open.spotify.com/track/7vDGwyCHgNFePuSzhgdhlJ

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kär.....i ett gäng skäggiga män från Seattle.

Band Of Horses nya platta har jag inte kunnat släppa sen jag köpte den när den kom för två veckor sedan.

Det verkar vara ett vinnande koncept att åka ut i den Amerikanska öknen och spela in sin musik i stekande värme, kanske finner dom sin ro där ute, vad vet jag, det enda jag vet är att det är jävligt bra och dom får gärna fortsätta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smashing Pumpkins - Zero

Åh, fan. Det känns nittiotal, känns som när jag bodde hemma med tre bröder och musik

hördes genom väggarna. Känns som Dawson's Creek. Känns som Hanson-frisyrer. Känns

som bandy på gården. Känns som att jag var sex år och inte visste så mycket om världen

eller samhället. Det känns. Och det värderar jag högt i en tid då mycket av mitt musiklyss-

nande tragiskt nog till viss del präglas av alltmer passivt igenomlyssnande av skivor för

lyssnandets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoffmaestro - Highwayman

Så grymt underbar låt, hörde den först på P3 för några veckor sedan i samband med att Hoffmaestro körde sitt program där. Har grymt svårt för att inte sjunga med högt så fort jag hör den.

5J2cCc1eZBw

Du skojar inte om att du hörde den låten först för några veckor sen? :mellow:

Det är många andra som också tipsar om "gamla" låtar här och jag tycker bara att det är bra att du tipsar om en låt du gillar, men jag fascnieras nå så enormt av att du inte kan ha hört den låten tidigare. Var har du hållit hus?

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skojar inte om att du hörde den låten först för några veckor sen? :mellow:

Det är många andra som också tipsar om "gamla" låtar här och jag tycker bara att det är bra att du tipsar om en låt du gillar, men jag fascnieras nå så enormt av att du inte kan ha hört den låten tidigare. Var har du hållit hus?

Ptja, lyssnade aldrig på radio förut, hade en kompiskrets där det i stort sett bara lyssnades på hiphop/hardstyle/hardcore/terrorcore osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skojar inte om att du hörde den låten först för några veckor sen? :mellow:

Det är många andra som också tipsar om "gamla" låtar här och jag tycker bara att det är bra att du tipsar om en låt du gillar, men jag fascnieras nå så enormt av att du inte kan ha hört den låten tidigare. Var har du hållit hus?

Jag tänkte skriva att jag inte heller hört den låten, men när jag satte på den kände jag typiskt nog igen den. Men det är väl inte så konstigt, jag har inte hört något annat med Hoffmaestro utöver filmmusiken i Stockholm Boogie (tror jag i alla fall, om man nu kan lita på det, heh).

LCD Soundsystem - Dance Yrself Clean

http://open.spotify.com/track/2cmRpmO04TLaKPzmAzySYZ

Ny skiva ute, förstaspåret är riktigt skönt.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smashing Pumpkins - Zero

Åh, fan. Det känns nittiotal, känns som när jag bodde hemma med tre bröder och musik

hördes genom väggarna. Känns som Dawson's Creek. Känns som Hanson-frisyrer. Känns

som bandy på gården. Känns som att jag var sex år och inte visste så mycket om världen

eller samhället. Det känns. Och det värderar jag högt i en tid då mycket av mitt musiklyss-

nande tragiskt nog till viss del präglas av alltmer passivt igenomlyssnande av skivor för

lyssnandets skull.

Mellon Collie and the Infinite Sadness finns utgiven som limiterad trippel-LP, vore förståss mumma för mig att hitta en sådan utgåva.

Jag vill också tipsa om 1990-tal. En riktig kanonlåt med The Breeders, hoho!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...