Jump to content

Ett tag sen jag var inne här, är vi aktiva?


swat
 Share

Recommended Posts

Haha!

Kul att se dig, swat! :) Forumet lever men är väldigt sömnigt just nu. Man kan tro att folk lämnat, och det har väl några, men mest av allt beror inaktiviteten på att alla väntar sig att andra ska ha skrivit något. Först då bryr folk sig om att svara, och då är det plötsligt god aktivitet med många bekanta ansikten. Folk är lite väl lata på det sättet.

För min egen del beror det mycket på att jag sällan sitter vid en datornuförtiden och att den senaste forumuppgraderingen gjorde att det är riktigt plågsamt att skriva saker på mobilen. Detta inlägg har jag fingertappat (ej swypat), bara för att jag infogade en smiley i början. Då gick tangentskärmen för swype sönder och behövde manuell input. Innehåller inlägget quotes kan jag inte skriva alls. Sorgligt, jag har velat svara på hur mycket som helst men 10 min för detta inlägget är ett för högt pris till vardags :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Hultenius changed the title to Ett tag sen jag var inne här, är vi aktiva?

Ändå kul att många gamla medlemmar verkar komma på besök oregelbundet. :thumbs-up:

 

Inaktiviteten i stort är dock lite sorglig då själva forumet som sådant ju ändå fått många prestandaförbättringar och annat blivit så mycket bättre. Vet inte om de problem Henki beskriver drabbar andra, jag surfar fortfarande på en hederlig stationär dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

55 minuter sedan, Misterwhoopee skrev:

Ändå kul att många gamla medlemmar verkar komma på besök oregelbundet. :thumbs-up:

 

Inaktiviteten i stort är dock lite sorglig då själva forumet som sådant ju ändå fått många prestandaförbättringar och annat blivit så mycket bättre. Vet inte om de problem Henki beskriver drabbar andra, jag surfar fortfarande på en hederlig stationär dator.

Det har över huvud taget blivit mycket mindre dator för min del. Det är en del av en förändring jag gjort sedan i våras/försomras, när jag insåg att allt datorspelande bara åt upp timmar och egentligen inte ger mig glädje eftersom jag spelar ensam. PS3 blir inte mycket alls om inte för avkoppling händelsevis, och multiplayer har jag helt slutat med. Facebook går jag fortfarande in på varje dag på mobilen, men egentligen just för att döda tid på rasterna. Hemma blir det inte mycket.

Att sitta vid datorn minns jag som en trevlig hobby, men den äter upp otroligt mycket tid och det finns inget som hindrar att en slösurfsession på en halvtimme blir fyra timmar och så upptäcker man att man inte har ätit, eller ens lagat mat, och butiken är stängd. Jag har gjort en del för att bli av med det och i höst vill jag börja läsa böcker igen, i fåtölj. Ganska stor förändring mot alla hundratals timmar per spel för att jaga troféer utan nytta.

Tyvärr innebär denna förändring att jag också sitter väldigt lite vid datorn, fastän jag tycker om att skriva saker här och debattera. WYSIWYG har för min del inte bara sabbat mobilen utan även gjort det mer besvärligt, mindre roligt och mer frustrerande att skriva inlägg och länka bilder/videos på forumet även på dator. Jag tyckte om IPB-code och skulle bli glad om den kom tillbaka, för då är det upp till mig och inte något interface att göra riktiga inlägg.

Fördelen med forumet är att man oftast får svar ändå när man har teknikfrågor och annat, men det går inte lika fort som förr och man kanske inte har samma anstormning av olika personers input :)

Jag kommer säkert surfa lite mer inom kort, men det ska vara mer strukturerat och med anledning, snarare än slösurf för att förspilla tiden. Då kommer jag skriva desto oftare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
2016-08-18 at 20:34, Henkibojj skrev:

Det har över huvud taget blivit mycket mindre dator för min del. Det är en del av en förändring jag gjort sedan i våras/försomras, när jag insåg att allt datorspelande bara åt upp timmar och egentligen inte ger mig glädje eftersom jag spelar ensam. PS3 blir inte mycket alls om inte för avkoppling händelsevis, och multiplayer har jag helt slutat med. Facebook går jag fortfarande in på varje dag på mobilen, men egentligen just för att döda tid på rasterna. Hemma blir det inte mycket.

Att sitta vid datorn minns jag som en trevlig hobby, men den äter upp otroligt mycket tid och det finns inget som hindrar att en slösurfsession på en halvtimme blir fyra timmar och så upptäcker man att man inte har ätit, eller ens lagat mat, och butiken är stängd. Jag har gjort en del för att bli av med det och i höst vill jag börja läsa böcker igen, i fåtölj. Ganska stor förändring mot alla hundratals timmar per spel för att jaga troféer utan nytta.

Tyvärr innebär denna förändring att jag också sitter väldigt lite vid datorn, fastän jag tycker om att skriva saker här och debattera. WYSIWYG har för min del inte bara sabbat mobilen utan även gjort det mer besvärligt, mindre roligt och mer frustrerande att skriva inlägg och länka bilder/videos på forumet även på dator. Jag tyckte om IPB-code och skulle bli glad om den kom tillbaka, för då är det upp till mig och inte något interface att göra riktiga inlägg.

Fördelen med forumet är att man oftast får svar ändå när man har teknikfrågor och annat, men det går inte lika fort som förr och man kanske inte har samma anstormning av olika personers input :)

Jag kommer säkert surfa lite mer inom kort, men det ska vara mer strukturerat och med anledning, snarare än slösurf för att förspilla tiden. Då kommer jag skriva desto oftare :)

Tiden skall användas förnuftigt, för tid är ju som bekant allt man har. Själv tycker jag det är skönt med ett par timmars slösurf då och då, företrädesvis på kvällen med några bra vinylplattor till. Mitt jobb är så fysiskt, och det är väl mitt sätt att varva ner på. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Jag har fortfarande inte gjort det till rutin att sitta ned lite grann vid en dator ett par gånger i veckan. Sorgligt :( Jag har säkert mer att skriva än man kan tänka sig, det behöver ju inte vara några kvalitetsinlägg man gör utan bara droppa en rad eller två i trådar som tycks intressanta för tillfället >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dött är ju fel ord, men forumet är väl döende däremot. 

Jag har (och haft sen 2002) haft GTAsajten som startsida. Numera är det dock bara för att jag inte ska glömma att öppna en flik med sajten då datorn kan stå igång i någon månad. Men numera känns det mer som att forumet bara är en hemvist för dibel's 3,5%-beroende i fylletråden. Inget som lockar speciellt. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...