Jump to content

Gävlebocken 2011


Vice.
 Share

  

40 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

YES FUCKING BOCKEN BRINNER YIPPI! Synd att det inte var vid jul men skit samma huvudsaken den där bock fan brinner! Kebab du kan inte ana hur glad jag är :D! Och nu forsar det julkänslor genom mig nu blir det julmusik för min del! Tror jag fick en tår i ögat nyss.

EDIT: Läste lite snabbt på flashback att det ryktas om att det var 10-20 personer som var utklädda till tomten som tuttade eld på bocken med att kasta in bensinbomber på den.

EDIT 2: Det var tydligen fel går att kolla från denna video hur det gick till spola fram till 01.35

BOCKFAN!

Redigerad av SilentViper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YES FUCKING BOCKEN BRINNER YIPPI! Synd att det inte var vid jul men skit samma huvudsaken den där bock fan brinner! Kebab du kan inte ana hur glad jag är :D! Och nu forsar det julkänslor genom mig nu blir det julmusik för min del! Tror jag fick en tår i ögat nyss.

EDIT: Läste lite snabbt på flashback att det ryktas om att det var 10-20 personer som var utklädda till tomten som tuttade eld på bocken med att kasta in bensinbomber på den.

EDIT 2: Det var tydligen fel går att kolla från denna video hur det gick till spola fram till 01.35

BOCKFAN!

Rätt sjukt ändå, att du börjar gråta över att en bock brinner. Och att du blir så glad över det, som om det vore den största händelsen någonsin.

Förresten, Lajnux, vill du spela BF3 med mig efter nyår?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

YES FUCKING BOCKEN BRINNER YIPPI! Synd att det inte var vid jul men skit samma huvudsaken den där bock fan brinner! Kebab du kan inte ana hur glad jag är :D! Och nu forsar det julkänslor genom mig nu blir det julmusik för min del! Tror jag fick en tår i ögat nyss.

Finns ett rätt fint hem här i Gävle som jag kan skriva in dig på om du vill!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker faktiskt att det är lite synd på en så fin juldekoration. Bocken är ju vacker och ger mycket julstämning, varför kan den inte få leva ens en vecka in i december för? Det är roligt att den bränns men fan, kan man inte vänta tills precis efter julafton?

(Och varför har man inget sprinklersystem, om än aldrig så simpelt, efter alla dessa år?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker faktiskt att det är lite synd på en så fin juldekoration. Bocken är ju vacker och ger mycket julstämning, varför kan den inte få leva ens en vecka in i december för? Det är roligt att den bränns men fan, kan man inte vänta tills precis efter julafton?

(Och varför har man inget sprinklersystem, om än aldrig så simpelt, efter alla dessa år?)

Anledningen till att den brann så tidigt i år var förmodligen eftersom de var tvungen att försöka innan islagret lades på.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker faktiskt att det är lite synd på en så fin juldekoration. Bocken är ju vacker och ger mycket julstämning, varför kan den inte få leva ens en vecka in i december för? Det är roligt att den bränns men fan, kan man inte vänta tills precis efter julafton?

(Och varför har man inget sprinklersystem, om än aldrig så simpelt, efter alla dessa år?)

Jag tycker det är jäkligt synd att den måste brännas överhuvudtaget så gott som varje år. Jag har liksom aldrig förstått meningen med att bränna upp den, för vacker är den verkligen. Vad är det för folk som nödvändigt måste tutta på? Sjukt.

Dessutom har jag funderat på vad det var för fel med att impregnera den med flamsäkert medel, för det fungerade bra. Det klagades på halmens färg och miljöfarliga ämnen, men det borde väl finnas andra icke-farliga ämnen att använda. Och lite annorlunda färg, är det egentligen nåt som man lägger märke till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom har jag funderat på vad det var för fel med att impregnera den med flamsäkert medel, för det fungerade bra. Det klagades på halmens färg och miljöfarliga ämnen, men det borde väl finnas andra icke-farliga ämnen att använda. Och lite annorlunda färg, är det egentligen nåt som man lägger märke till?

Jag har för mig att det märktes ganska mycket det året som flamskyddsmedel användes. Bocken såg väldigt sur och blöt ut, och ja inte lika trevlig som obehandlad halm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att det märktes ganska mycket det året som flamskyddsmedel användes. Bocken såg väldigt sur och blöt ut, och ja inte lika trevlig som obehandlad halm.

Skulle det då vara så svårt att ha ett inbyggt vattensystem som blöter upp bocken inifrån så den är omöjlig att tända på? Så svårt ska det väl inte vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ett rätt fint hem här i Gävle som jag kan skriva in dig på om du vill!

Jag jobbar med det. Så jag kan ta mig ann honom. =)

Jag tycker faktiskt att det är lite synd på en så fin juldekoration. Bocken är ju vacker och ger mycket julstämning, varför kan den inte få leva ens en vecka in i december för? Det är roligt att den bränns men fan, kan man inte vänta tills precis efter julafton?

(Och varför har man inget sprinklersystem, om än aldrig så simpelt, efter alla dessa år?)

Håller delvis med. Bränn upp den en gång, men visa respekt och låt den andra vara.

Nått år har 2 bockar bränts, och det är fel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...