Jump to content

Barnprogram du hatade som liten


Renard
 Share

Recommended Posts

Ni vet dom där små dubbade kortfilmerna om fattiga ungar i andra länder? Fasen vad det känns som vissa utav dom kortfilmerna spär på fördomar om att utlänningar skulle vara konstiga/dumma/valfritt annat negativt. Jag minns i synnerhet tillbaka till en utav dessa kortfilmer, den handlade om en (mörkhyad) pojke i något fattigt land som blev retad av en större kille för att han var smutsig och luktade illa. Sedan skulle han "lära sig" att tvätta sig, vilket han inte klarade av. :ermm:

I slutet så lärde han sig hur man gör för att tvåla in sig, och snipp snapp snut så var den sagan slut.

Förstår inte ens riktigt vart moralkakan med den historien ligger? "Om du sköter din hygien så blir du accepterad?"

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller hur! Det är ju askul att se.

Han säger så roliga saker, någon gång skulle Katjakaj och Bentebent göra något som man inte får göra och Lennart sa "Det får man, kan man, och man man inte!"

Det tyckte jag var jätteskoj. :rolleyes:

Och så handlade det alltid om en TV på ett eller annat sätt i början! Minns ett avsnitt där de sprängde sin TV i början, där blev jag hooked direkt. Jag gillade när saker sprängdes i barnprogram.

http://www.youtube.com/watch?v=LoQ-nrbVpOQ

"En liten festlig raket. Nä, det är inte alls någon liten festlig raket, den är ju jättestor och skitfarlig, det får man absolut inte!" :D

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och sen har vi förstås det där med den där snubben som satt och gjorde "animationer" i filmjölken. Hagelbergers matrast? Katastrofalt dåligt, fult och tråkigt vill jag minnas att det var.

Haha, jag tyckte det var rätt roligt. Och det var ju ändå bara typ 5 minuter per program. Sen käkade han alltid upp det i slutet? :P

Jag tyckte om skrotnisse fram till det där avsnittet då han fastnade i hissen eller något sånt

tittade aldrig på det igen

Haha, blev rätt skraj för det avsnittet. Tror du syftar på när Ture(?) sabbade han med tidsmaskinens verkstad så hissen flög åt helvete.

___

Dagens visa som redan nämnts var ingen favorit. Minns att farsan "trakassarade" mig och sjöng med medvetet töntigt i visorna så man blev ännu surare!

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De barnprogram som jag hatade var sånna som var direkt läskiga.

Ika i rutan. Vet inte, känns som att programmet uppmuntrar till heroin eller nåt.

Skrotnisse och hans vänner. Kluven här! Gillade att kolla på det, men det var ändå en obehagskänsla genom hela programmet.

Simpor och grodfötter. Hade glömt detta program tills Karatemorfar postade den på förra sidan. Får obehagliga flashbacks!

Beppes godnattvisor. Jag kunde i alla fall inte sova efter att ha sett dessa läskiga dockor.

Doris och Gösta var rätt skumt ibland också.

Jul i Kaperum Julkalender 95. Får en del nostalgivibbar av den, men också en del obehag.

Ej att förglömmas: Kannan Tyckte redan då att animationerna såg riktigt risiga ut.

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte om skrotnisse fram till det där avsnittet då han fastnade i hissen eller något sånt

tittade aldrig på det igen

Har ungefär liknande erfarenheter av Nisse. Det var kul i början men sen spårade det ur och blev... weird. Programmet visades ett antal gånger under barndomen men jag såg aldrig hela "serien".

Haha, jag tyckte det var rätt roligt. Och det var ju ändå bara typ 5 minuter per program. Sen käkade han alltid upp det i slutet? :P

Ja, tror det var så.

Dagens visa som redan nämnts var ingen favorit. Minns att farsan "trakassarade" mig och sjöng med medvetet töntigt i visorna så man blev ännu surare!

Haha! :lol:

Jul i Kaperum Julkalender 95. Får en del nostalgivibbar av den, men också en del obehag.

Den kommer jag ihåg. Otroligt tråkig "jul"kalender utan julkänsla. Det enda jag tyckte var kul i den kalendern var den där magistern som sprängde kokosbollar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch ja. Påminner mig förresten osökt om "Rocko's Modern Life", vilket var ett riktigt jävla skitprogram det med. Huga!

Haha, det hade jag glömt. Det var sannerligen också riktigt uselt. Hatade speciellt den jävla kossan.

Ett till liknande och värdelöst program var ju Cow and Chicken:

http://www.youtube.com/watch?v=rmjm2ol1O6c&feature=related

Fy fasen för den röda djävulen, vad tråkig han var! :cry:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...