Jump to content

100 miljoner kronor!


L_Voll
 Share

Recommended Posts

Vad skulle ni göra om ni fick en hundra miljoner kronor? Tror jag skulle få så jäkla mycket ångest. Sedan skulle jag spendera, men grejen är att även fast det är hur mycket pengar som helst är det så lätt att göra av med. Köp ett lyxhus för alla pengar och sen har du inte råd att bo där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade investerat en del, sedan slutat mitt jobb och tagit familjen med mig till Afrika eller nått och användt pengarna till att bygga skolor, köpa mediciner etc.

Hade också gett 100.000:- var till alla aktiva medlemmar här på forumet.

Varför? Bara för att jag kan...

Redigerad av Vice.
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade letat efter bästa möjliga ränta och levt på den. Bara 1% i ränta skulle ge 1 000 000 om året vilket skulle vara mer än vad som behövts. Dock så lär man få rätt så jävla bra ränta!

Hade nog rest och köpt ganska mycket, främst typ bilar och skotrar. Gjort allting jag tror är roligt men som är för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först hade jag dragit iväg på några resor, behöver se världen lite mer. Hade säkert betalat min bästa väns och tjejens resa och tagit med dem också. Sedan hade jag skaffat ett schysstare boende, fast ingen brutal lyxvilla utan något lagom för mig liksom. Hade slängt in majoriteten av pengarna på ett sparkonto och sedan hade jag tagit ett par miljoner och investerat i små egna projekt - olika hemside-idéer bl a. smile_1181703_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade skänkt en hel del till familj, vänner och till fonder och stiftelser som arbetar med frågor jag sympatiserar med. Jag hade kanske startat en helt egen tankesmedja för att påverka politiken och opinionen. Sen hade jag köpt en paradvåning (inte ett hus, för mycket jobb) i Schweiz eller Monaco och flyttat dit. Resten hade jag sparat eller investerat i intressanta projekt och bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...