Jump to content

Den morbida dödstråden™


Umberto
 Share

Recommended Posts

plötslig sjukdomsattack

Sjukdomsattack? Det låter brutalt på något sätt.

...Ett företag som bara ägnar sig åt barnspel och som inte kommit med nått nytt de senaste 20 åren utan fortsätter att producera sunkiga spel med samma j*vla karaktär som de hade vi starten?

Tröttar de aldrig på den där lönnfete italienaren...?

Det kommer ständigt nya barn till världen, och uppenbarligen går det bra för Nintendo så det finns väl egentligen ingen anledning till att ge upp karaktärerna.

Men den största bedriften som Hiroshi gjorde var väl att få TV-spel populärt på riktigt. Så du har anledning att tacka honom för utan honom hade kanske inte Playstation och XBOX funnits i dagens läge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Ett företag som bara ägnar sig åt barnspel och som inte kommit med nått nytt de senaste 20 åren utan fortsätter att producera sunkiga spel med samma j*vla karaktär som de hade vi starten?

Tröttar de aldrig på den där lönnfete italienaren...?

Anledningen till att de betyder så mycket för mig är för vad Nintendo gjorde för min barndom, och du kan inte argumentera emot hur stora de är! Visst har de hakat efter på senare år, men tänk på allt som de har gjort för spelvärlden!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Ett företag som bara ägnar sig åt barnspel och som inte kommit med nått nytt de senaste 20 åren utan fortsätter att producera sunkiga spel med samma j*vla karaktär som de hade vi starten?

Tröttar de aldrig på den där lönnfete italienaren...?

Haha, maken till enfaldig kommentar... Faktum är Yamauchi var med och revolutionerade marknaden och är en bidragande faktor till att dagens spelsystem ser ut som de gör. Fick du snopet stå och se på när alla utom du fick ett NES som liten eller vad är det frågan om? Visa lite respekt för fan.

Redigerad av Eudoros
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, maken till enfaldig kommentar... Faktum är Yamauchi var med och revolutionerade marknaden och är en bidragande faktor till att dagens spelsystem ser ut som de gör. Fick du snopet stå och se på när alla utom du fick ett NES som liten eller vad är det frågan om? Visa lite respekt för fan.

Jag kritiserar inte honom, jag kritiserar Företaget för att vara lika kreativa som en sten.

De kör fortfarande på Mario, allt med Mario, Super mario, mariocart ,mario golf, osv.

Kom med nått nytt för fasen...

Nintendo var stort för mig när jag var yngre med, det var så jag fastnade i spelträsket. Men de borde ändå hänga med mer. man kan inte köra samma sak år efter år...

Och jo jag hade ett NES med.

...Fast jag fick köpa det själv. Var 12 år och fick 500:- av min farmor. Så jag köpte en klasskamrats NES. Fick 2 spel till ikari warrior och Spy vs spy. :cry:

Fyfan vad jag älskade ikari warrior

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kritiserar inte honom, jag kritiserar Företaget för att vara lika kreativa som en sten.

De kör fortfarande på Mario, allt med Mario, Super mario, mariocart ,mario golf, osv.

Kom med nått nytt för fasen...

Nintendo var stort för mig när jag var yngre med, det var så jag fastnade i spelträsket. Men de borde ändå hänga med mer. man kan inte köra samma sak år efter år...

Du verkar glömma att de inte är ett renodlat spelföretag utan även utvecklar hårdvara. Hur många spel har Microsoft och Sony utvecklat (notera: utvecklat, inte publicerat)?

Det viktigaste för Nintendo är att de har sina populära spelserier som huvud-dragplåster, sedan kan de hjälpa till att publicera spel från andra utvecklare. Det sagt har de ändå spottat ut sig mer än Mario såsom F-Zero, Kirby, Pokémon, Pikmin, Zelda, Donkey Kong, Metroid Prime, Animal Crossing, Starfox etc.

Det är väl inte deras problem att karaktärerna och spelserierna säljer så bra att det lönar sig att göra nya släpp med dem.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett enormt vila i frid till Hiroshi Yamauchi, mannen som revolutionerade Nintendo och gjorde företaget till vad det är idag. I owe you my childhood!

R.I.P verkligen.

Grät lite för mig själv när jag fick höra det.

Utan honom hade jag förmodligen inte haft mitt älskade Zelda :(

Må gå Offtopic nu men.

Vice, recycling på spel kommer inte bara från Nintendos sida heller.

R* recyclar GTA och bara improvar grafik + gameplay i varje spel

Samma går för CoD

Battlefield

Counter Strike

Starcraft

Allt. Så det är rätt dumt att komma med en sån ful kommentar mot Nintendo

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Helvete, nog för att jag läst en del om levertransplantationen tidigare i år, men självförtroendet verkade ju vara på topp efteråt. Riktigt tråkigt besked. Bara för två veckor sedan satt jag med Arvid under inflytande av några öl och diskuterade om hurvida musiken på Velvet Underground-plattan White Light/White Heat, som vi spelade, uttryckte mest av aggression eller spelglädje.

Drog nyss av det som snurrade på skivtallriken (vilket råkade vara Frank Sinatras "That's Life") och letade fram Berlin i skivbacken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Alltid tråkigt när något sådant händer, men jag kan inte känna att det påverkar mig så otroligt mycket. Speciellt bra skådespelare var han inte, och Fast and Furious-filmerna är inte mina favoriter direkt.

Såg att det inte var han som körde bilen, utan han var passagerare. Det är ännu tråkigare, att man ska gå bort på grund av någon annans misstag.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...